|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Nu har jag (på nätet) kollat lite mer på Rainbows högtalare... Något som skiljer mellan Bavarians och Rainbows system är att det ingår delningsfilter när man köper Rainbow 265.25. Det gör det inte hos Bavarian där man bara byter högtalare. Med tanke på att jag vill åstadkomma lättast möjliga installation undrar jag om det innebär merarbete att installera delningfilter samt var/hur dessa ska placeras!?! Finns även att köpa i Danmark på Mobile Sound&Media för 2250 SEK. |
|
| Fel namn på företaget i Danmark.. ska vara carsound.dk | |
|
En uppdatering till... Pratade precis med MDS i Göteborg, de säljer endast Germanium Line och inte IQ Line. Det betyder att det inte längre är plug-and-play. Då ska jag ta och prata med CarSound senare idag. Over and out. |
|
|
Hallå, Jag hoppar in i den gamla diskussionen. Jag har precis börjat leta efter högtalare. Bavarian Soundwerks verkar enbart ha 10 högtalar kit + en riktigt dyr fraktkostnad till sverige (väntar på svar ifrån dem). Jag tror att min basic stereo endast har 6 högtalare. Kan det stämma? Två i varje dörr och två på hatthyllan, eller kan jag ha missat någon? Hur som helst, är det någon som har hittat högtalare som passar mer eller mindre direkt ur lådan in i bilen? IQ line är det enda alternativet som jag har sett hittills. Sedan undrar jag hur gör bavarian om de nu inte använder delningsfilter i sina kit? då borde väl en IQ-line högtalare fungera lika bra utan delningsfilter? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.