|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag upptäckte förra sommaren att musiken i bilen nästan försvann helt, med taket nedfällt, så jag monterade in en högtalare i bagagen som heter Infinity Basslink. Den har 2 10" basar varav den ena är en slavbas. Jag tycker det låter mest i bagaget, så jag tänkte även byta ut dörrhögtalarna till nåt bättre, så förslag på sådana hade varit önskvärt. Jag vill inte behöva göra om nåt i bilen, utan de skall passa i originalhålen. BMW CS #5206 | |
|
Vad får det kosta? För 600 USD + frakt kan du byta alla högtalare plug and play. Länk |
|
|
Ja det är nog bra. men jag köper helst i Sverige, vi har ju både DLS och BRL här i götet. Har du bytt på din! Resultat? BMW CS #5206 |
|
|
Nej, jag har inte detta kit. Har precis börjat leta efter något lämpligt och sett många rekommendationer, bl.a. på E46 Fanatics, på BSW:s högtalare. (Egentligen är det ju Rainbow Audio och inte BSW som tillverkar högtalarna). |
|
|
Jag var inne på DLS idag och talade med en väldigt trevlig säljare, de har en hel del som passar, och verkar ha mycket erfarenhet. Jag var ute och körde med caben idag, (solen skiner över Gbg) och den nya basen hjälpte upp ljudet riktigt bra, men jag tror att ett par bättre dörrhögtalare skulle sitta fint. Det fanns ett kitt som det ingick diskant och delningsfilter i, för 1600:- som jag funderar på. BMW CS #5206 |
|
| Offtopic är det Jockes bmw järnringens gamla bil du köpt tyckte jag kände igen den på dina bilder i annan tråd, ifall det är hans gamla mer välskött 323 cabbe går nog inte att hitta. | |
|
Ja, det är Jockes gamla, jag skall göra allt för att hålla den i samma skick som han gjorde.Länk BMW CS #5206 |
|
|
Får gratulera en riktigt fin bil. ///Johan |
|
| Vilket högtalarkit är det du tittar på? Passar det utan modifieringar? | |
|
Vad jag läst i andra trådar så skall det vara 6,5" högtalare och de får vara max 65 m.m. djupa, och DLS hade ett flertal sådana, kommer inte ihåg beteckningen på just de jag tittade på. BMW CS #5206 |
|
| Tack, hoppas du håller oss uppdaterade. Har precis mailat Rainbow Audio och frågat vad de kan erbjuda för framdörrshögtalare. Skulle vilja börja med att byta endast dem. | |
|
Dörrhögtalarna är viktiga, det fanns även ett bättre kit, men där behövdes en bättre förstärkare för att få det bra. Tror det var dette jag tittade på.Länk BMW CS #5206 |
|
|
Tror du inte det var ett annan system? Enl. DLS:s prislista, Länk , kostar detta 5595:-. Kanske var det Classic K6 eller B6A? |
|
|
Ojdå, det måste varit ett annat, runt 1600:- låg det på. BMW CS #5206 |
|
| Topgear= Varför skall du prompt ha rainbow? Har du lyssnat på dem?? Skall du absolut ha rainbow så är det bara att åka till närmaste MDS butik för det är dem som säljer rainbow i sverige och de bör veta vilka modeller som passar. Länk | |
|
Eller här Länk /Touchdown Länk |
|
|
Den enda anledningen till att jag är intresserad av Rainbow är att de är anpassade till bilen. Har inte lyssnat på dem men det verkar som MDS inte har just modellen IQ 265.25 som passar till E46 Cabrio. Är ute efter att behöva göra minimalt antal modifieringar för att få högtalarna att passa. |
|
|
Samma här, vill också göra minimal åverkan! TopGear! Informa gärna när du vet mer. BMW CS #5206 |
|
|
265.25 kostar 209€ på MobileSound Tyskland via den länken jag postade ovan. Kolla in den /Touchdown Länk |
|
| Mds kanske inte har den modellen på hemsidan men de kan säkert ta hem den om du frågar! | |
|
Här är Bavarian Soundwerks utmärkta guide över högtalarbyte. Ger en fingervisning om vad man kan förvänta sig... Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.