AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.500

Er sommarbil - hur många månader är den påställd?

Sida 1 av 2
Njuren
Hej! Ni som har en bil enbart för sommarkörning, hur många månader kan man räkna med att ha den påställd ?

Mvh !

"the things you own end up owning you"
Njuren :

Från April/Maj-Sept/Okt
au
362
audidriver
540iAT -97
Jag gjorde misstaget att ställa på min i slutet på februari i år, och det gör jag inte om...
Annars som starre säger är väl det normala
Sa
115
Sandiiis
M3 Coupe -95
Jag har från 1 april till sista dan i september. Fast i år tog jag ut den 2 veckor innan april, gick inte att hålla sig långre då. Vart snö dan efter den vart påställd så han inte åka många mil extra innan första april :P

Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Det brukar bli 1 a april-sista okt.

I år lutar det åt 1a maj-sista nov.

Hade snöstorm ett par dar innan ja skulle ställa på och sen sätter d igång med gatusopningen först i april, och den tar 6 veckor... :/

///M POWER - När du älskar att köra! mvh B-O
Visa användare
517
Rollebolle
Z3 roadster 3.0 01
Som de flesta andra här så blir det ca 6 månader, allt beroende på vädret. Förra året var den framme redan i slutet av mars till slutet av oktober. Men i år lutar det mot början av Maj dvs till Spring Break och hoppas på bra höst.

mvh/Rolle
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Jag har slutsiffra 5 på min cab vilket gör att jag kör med den mellan 1 maj och 30 september. Då behöver jag bara besiktiga den vart annat år. I år ska jag besiktiga caben den 2 maj och sedan kan jag köra till den 30 september 2009.

"BMW six appeal"
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Min M5-2003 ställer jag på 1 April och ställer av den sista Nov....
M3:an får endast gå några hundra mil/år numer, åker annan bil mest tyvärr då jag har hund som inte får åka M3, ställer på mitten/slutet på April och ställer av mitten/slutet på Oktober = ca 6 mån max 500 mil.

/Micke

BmwCS nr05419
Länk
Som dem flesta, 1/4-31/10.
Dock är inte suget så stort ännu i år så bilen är inte ens färdig för påställning ännu.

///Micke
Min cabrio Länk
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

April till och med Oktober brukar räcka för mig.
Men åker rätt sparsamt innan gatorna är sopade till våren,och håller bilen undan vägarna vid höstens regn och rusk.

Mvh Patrik
Beroende på väder men mitt/slutet av april till mitt okt brukar jag ha min sommarbil i trafik.
Har min Alpina B10 på helgenomgång för tillfället och kollade igenom serviceboken igår och insåg att den rullat 1800 mil sen -00, blir betydligt fler mil på den i sommar.

München
Tog ut min idag här, känns aaaasgööööööt :-)
Men April - t.o.m sept tror jag är normalt!

Mvh
Henke
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
1/5-30/9 är det som gäller för mig....
Förra året blev det bara 140mil p.g.a. den otroligt trista väderleken, så jag har höga förhoppningar för sommaren som skall komma.

//Daniel
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
Någon gång under maj månad till slutet på september.

Mvh Markus
ch
309
chrcel
m3coupe-96
slutet av maj ställer man nog på....av blir nog då de blir lite ruggit ute:)

mvh pezen
Länk
mo
1.157
molle325
E46 Alpina B3 3.3 Cabrio
maj-sep och en bit in i okt om det är en varm fin höst.

molle
från första islossningen på vägarna till den första isbildningen på vägarna vilket brukar vara bara några månader här uppe,hehe

min bmw 324td hemsida Länk
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Från April/Maj-Sept/Okt

M3 E30Länk
M Roadstern rullar ur garaget mitten-slutet av april, hänger på när gatorna blir färdigsopade. Avställning är även det lite flytande men oktober ut kan den nog få hänga med om vädret tillåter.
D_
160
D_D
550 iaT -07
760 Li -07
M6 -06
Ställer aldrig av M6:an, men kör med den apr/maj-sept/okt beroende på väderleken.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.