|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Njuren |
Hej! Ni som har en bil enbart för sommarkörning, hur många månader kan man räkna med att ha den påställd ? Mvh ! "the things you own end up owning you" |
|
Njuren : Från April/Maj-Sept/Okt |
|
|
Jag gjorde misstaget att ställa på min i slutet på februari i år, och det gör jag inte om... Annars som starre säger är väl det normala |
|
|
Jag har från 1 april till sista dan i september. Fast i år tog jag ut den 2 veckor innan april, gick inte att hålla sig långre då. Vart snö dan efter den vart påställd så han inte åka många mil extra innan första april :P |
|
|
Det brukar bli 1 a april-sista okt. I år lutar det åt 1a maj-sista nov. Hade snöstorm ett par dar innan ja skulle ställa på och sen sätter d igång med gatusopningen först i april, och den tar 6 veckor... :/ ///M POWER - När du älskar att köra! mvh B-O |
|
|
Som de flesta andra här så blir det ca 6 månader, allt beroende på vädret. Förra året var den framme redan i slutet av mars till slutet av oktober. Men i år lutar det mot början av Maj dvs till Spring Break och hoppas på bra höst. mvh/Rolle |
|
|
Jag har slutsiffra 5 på min cab vilket gör att jag kör med den mellan 1 maj och 30 september. Då behöver jag bara besiktiga den vart annat år. I år ska jag besiktiga caben den 2 maj och sedan kan jag köra till den 30 september 2009. "BMW six appeal" |
|
| Min M5-2003 ställer jag på 1 April och ställer av den sista Nov.... | |
|
M3:an får endast gå några hundra mil/år numer, åker annan bil mest tyvärr då jag har hund som inte får åka M3, ställer på mitten/slutet på April och ställer av mitten/slutet på Oktober = ca 6 mån max 500 mil. /Micke BmwCS nr05419 Länk |
|
|
Som dem flesta, 1/4-31/10. Dock är inte suget så stort ännu i år så bilen är inte ens färdig för påställning ännu. ///Micke Min cabrio Länk |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
April till och med Oktober brukar räcka för mig. Men åker rätt sparsamt innan gatorna är sopade till våren,och håller bilen undan vägarna vid höstens regn och rusk. Mvh Patrik |
|
Beroende på väder men mitt/slutet av april till mitt okt brukar jag ha min sommarbil i trafik. Har min Alpina B10 på helgenomgång för tillfället och kollade igenom serviceboken igår och insåg att den rullat 1800 mil sen -00, blir betydligt fler mil på den i sommar. München |
|
|
Tog ut min idag här, känns aaaasgööööööt :-) Men April - t.o.m sept tror jag är normalt! Mvh Henke |
|
|
1/5-30/9 är det som gäller för mig.... Förra året blev det bara 140mil p.g.a. den otroligt trista väderleken, så jag har höga förhoppningar för sommaren som skall komma. //Daniel |
|
|
Någon gång under maj månad till slutet på september. Mvh Markus |
|
|
slutet av maj ställer man nog på....av blir nog då de blir lite ruggit ute:) mvh pezen Länk |
|
|
maj-sep och en bit in i okt om det är en varm fin höst. molle |
|
|
från första islossningen på vägarna till den första isbildningen på vägarna vilket brukar vara bara några månader här uppe,hehe min bmw 324td hemsida Länk |
|
|
Från April/Maj-Sept/Okt M3 E30Länk |
|
| M Roadstern rullar ur garaget mitten-slutet av april, hänger på när gatorna blir färdigsopade. Avställning är även det lite flytande men oktober ut kan den nog få hänga med om vädret tillåter. | |
| Ställer aldrig av M6:an, men kör med den apr/maj-sept/okt beroende på väderleken. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.