AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.405

Vad tror ni om denna 530?

Sida 1 av 2
Tjena. Jag är egentligen på jakt efter en Golf V GTI. Men saknar min gamla 530 E39 också...
Kikade runt lite, och hittar inte mycket vettigt. Men denna ser ganska OK ut. Lite feedback på pris etc. kanske?? Har inte kollat upp historiken än, men firman verkar ju seriös och bilen är svensksåld och ser ju fin ut...

Länk
När man bara kollar på bilderna och vad som står där så ser den ju fin och pris värd ut. Kommer inte in på vv.se nu så att man kan se antal ägare ev. imp mm men ring och fråga om bilen. En start i alla fall.

When batman takes a vacation he does the Gumball
Ingen Import, 8 ägare.
Besiktad 080121, gick igenom utan anmärkning.
Visa användare
395
wollick
Cayenne S
Ska Du åka till Sundsvall för att titta på bilen?
Jag tycker att den är 20.000 för dyr
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Visa gärna vart man hittar en svensksåld 10000 mil 530 med sportpaket, skinn, navi för 119.000kr. Önsketänkande.

Jämför inte med något 20000 mils snålutrustat importjunk nu för det är inte det som Jocke tittar på.

Länk 159'
Länk 159' (dyr!)
Länk
Länk (16' mil)
Länk (155')
Länk (159')

//Lövet
Visa användare
27
tomrob
528i -00
Hej
Här har du ett fint ex. Länk
Känner han som har den (min chef). Välskött och väldigt lungt körd (gubbe:)). Hade jag inte varit så nöjd med den jag har skulle jag nog vara intresserad själv.

/Tommy/
Ta
4
Takazumi
540iA touring -00
8 ägare låter mkt. Ring o kolla med tidigare ägare så den inte varit smälld, stulen eller ngt annat elände. Om de lämnar klartecken så verkar bilen schysst. Ser ju läcker ut på bilderna.

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
8 ägare är väl som vanligt 3-4 brukare och resten bilhandlare/finansbolag så det är nog bara att kolla upp det.
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Tomrob: Den där bilen är av förklarliga skäl värd betydligt mindre än bilen som Jocke tog upp. Den saknar M-sportpaket, Navigationssystem, har eftermonterade PDC med stora svarta hål i bakstötfångaren osv, 16" istället för 17". Den är säkert fin men den kommer nog inte att gå för 132' när man på firma kan få en med mer utrustning för 139' (innan prut)

//Lövet
Visa användare
395
wollick
Cayenne S
Jag tror att med tanken på värdeminskningen på e60 (kommer säkerligen öka drastiskt under året) borde man inte betala mer än 120-130 tusen för en e39 från 2001!
Detta är dock min personliga åsikt..
8 ägare är nog som sagt 4-5 brukare. Bilen har tydligen rullat i bla Haparanda.
Firman som säljer är seriös, men säljer till "rätt pris direkt" så någon större prutmån finns nog inte. Ska slå en signal och reka imorgon. Bilen har helt rätt utrustning enligt mina krav och är manuell. Sparar ju ca. 30-35 tusen jävfört med Golf V GTI, som visserligen är en modernare konstruktion... Men finns annat roligare än bilar att slänga pengarna på. Eller?

MVH Jocke.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det där med "rätt pris direkt" är ju lite irriterande. Det är bara marknaden som sätter rätt pris, inte dom :)
Har sett någon bil med "rätt pris" som stått hos handlare månad in och månad ut...
fe
255
festlund
545iA -05
528IA Touring -99
Märkligt att alla BMW alltid är för "dyra" när dom nämns på forumet,BMW karnse är en billighetsbil som säljes till lägst bjudande men ingen tänker på att man ska sälja sin egen bil någon gång och pressas priserna så gör dom det även på sin egen,men vill man få BMW till en lågpris bil så är det ju bara att fortsätta att pressa och leta så billigt som möjligt.
PS: det är inte min bil i annonsen men tycker alltid det är samma visa så fort någon frågar om en bil
Håller nog med dig, festlund.
Man undrar ju var alla på forumet hittar sina lågmilade 1-ägarspärlor till kaffepengar. Själv lyckas jag inte med den bedriften.
Tjena. Är benägen att hålla med föregående talare till viss del...
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Sen tycker jag det är fel att jämföra e39 med e60 så som wollick (antagligen menade) för vissa vet ju exakt vad dom vill ha och är det då en e39 så betyder inte det att en e60 är att föredra om dom nu VILL ha en e39.

Själv föredrar jag e34 framför e39:-)...

Mvh Danne
Visa användare
395
wollick
Cayenne S
jag ger mig:)
Visa användare
27
tomrob
528i -00
Håller med Festlund men definivt inte herr Löfgren. Jag har då aldrig sett en fullservad och svensksåld 530 -02:a, oavsett utrustning, under 10 000 mil för 139 på en bilfirma. Just nu, på bytbil.com, ligger den billigaste 02:an på 158.
/Tommy/
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Samtidigt gäller det att komma ihåg att annonserde priser på blocket inte är samma som vad bilarna egentligen säljs för.

När jag köpte e39 för ett antal år sedan annonserades den för 145. Jag gav 120 och jag tror inte det är speciellt ovanligt. Senaste BMW jag köpte annonserades för 95 och jag gav 70. En Mini jag köpte i höstas annonserades för 175, jag gav 160 och då är det en bil som anses som relativt lättsåld.

Att det prutas runt 15-20 tusen på e39 tror jag är mer regel än undantag.
Jag kan tänka mig att det är lite svårare att pruta hos en firma. Men Bilen som annonseras för 139 skulle jag inte starta budgivningen under 125.

Startas dagligen trådar om folk som inte lyckas sälja sina bilar.
tomrob: Jag håller verkligen med dig... den här Länk ser Väldigt prisvärd ut! Extremt konstigt att ingen har slagit till. Om jag inte vore nöjd med min vore det en no brainer. 2002, 530, fräsch under 10000 mil för ca 130 000? Vad mer kan man begära?

Eller har folk blivit så Extremt försiktiga pga bensinpriserna? Vad är det frågan om?
fe
255
festlund
545iA -05
528IA Touring -99
Samma som med hus affärer,Dom billigaste är dom bästa kapen.....kan man tro......
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.