AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
8.088

Vilka fälgar är absolut snyggast på E38 jag har BESLUTÅNGERST

Sida 2 av 3
jo
972
johnor
Några gamla BMW:er
Kolla på E-bay. En skaplig uppsättning med halvslut däck (läs 3mm) kostar runt 15 000, sen skall du ha nya mackor inom några hundra mil...då är det inte roligt längre, ny annons på E-bay...Frakt tillkommer naturligtvis, om de ens skickar, annars får man ta en tripp till Tyskland och hämta eländet.

De säljs inte så ofta i Sverige, sämre köpkraft och mindre antal invånare sätter sina spår, men vänta så dyker det säkert upp en uppsättning på blocket eller detta forum.

/Johan
An
37
Andreas_740
740iAL -95
Jag har 18" 285:er (245 fram) på ett par BBS LeMans fälgar, helt perfekt.
För dyrt med alpinafälgar.
Länk det ser bra ut

Vad vore världen utan BMW??
70
löparn
750 iL e38-95
Alpina Biturbo-92
m3 e36 3.2 limo -98
750 iL e 32-89
alpina 750ial: Mycket snygg bil och mycket imponerande prestanda! Nästan som man svårt att tro på topphastigheten, men GPS ska ju vara exakta. Som jämförelse uppger Alpina toppfarten på sin toppmodell av B12:an (Alpina B12 6.0) med 440 hk till drygt 291 km/h. Din bil är inte så långt ifrån och har väl orginal drygt 100 hästar mindre plus att den torde vara en del tyngre eftersom det är en Lang. Så vad mer exakt har du gjort för kul grejer för att komma upp i en toppfart på drygt 285 km/h? OBS! Jag frågar i all välmening och av nyfikenhet, och inte för att ifrägasätta siffrorna.

Bästa hälsningar,

Löparn
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
löparn;

430 hk har 6.0:an...
alpina 750ial: fin dunder-karamell du... :) Vilken svart har din? Metallic eller blanksvart?
70
löparn
750 iL e38-95
Alpina Biturbo-92
m3 e36 3.2 limo -98
750 iL e 32-89
sani: Du har helt rätt och B12 5,7 387 hk om jag kommer ihåg rätt. Men ändå, det skiljer fortfarande över 100 kr mellan B12 6.0 (430) och 750 iaL (326).

manneman
Jag vill inte vara petig men hur i all världen kan man köpa en 750 och prata ekonomi?
hade jag behövt käka ris varje dag hade jag inte funderat på en sjua...

Men i mitt tycke så gillar jag de nya alpina fälgarna bäst Länk annars går det att få de gamla med 18" till mycket shysst pris på e-bay. Jag gav 6k för mina 18" (17" original) med ca 4-5 mm däck, jag bytte dock däck omg eftersom jag har mina favoriter i Hankook Ventus K104 som passar min körstil perfekt.

Vad gäller komforten så tycker jag att den är alldeles utmärkt på 245/40 och 265/35, inte stötigt ett dugg!

Kommer ni ihåg"PENGAR ÄR BARA PAPPER"Länk
::: Vad gäller komforten så tycker jag att den är alldeles utmärkt på 245/40 och 265/35, inte stötigt ett dugg!

På en sjua? Dom passar normalt på en 5-serie. A>ppropå ekonomi tänkte jag...
20" Alpina är överlägset snyggast på en E38.

19" från E65 passar också fint. Gärna med original däckstorlek från E65 som fyller ut hjulhusen riktigt bra. Går att leta rätt på bra priser begagnat på ebay.

Se själv, min gamla bil Länk

Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Absolut är 20" Alpina snyggast på e38 tätt följt av parallell-37:orna.
Eftersom rubriken frågar efter de absolut snyggaste fälgarna till e38 kan du sedan Nillenalle inte gnälla om priset när folk kommer med förslag på fälgar. I annat fall får du byta namn på tråden.
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Länk

Något att reta original freaken med:-)

Mvh Danne
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Sällar mej till 18 tumsgänget..varför karossen försvinna?? Ser ingen harmoni med jättefälgar som rullar på ett lager vulktejp... Personligen vill jag att folk ska beundra hela bilen inte bara glo på fälgarna..

Jag skulle välja Y-Rondellen utan tvekan. men det är min smak..andra får välja/göra vad dom vill med sin bil så länge jag slipper betala:))

Ha de gott alla
/Forry

Min bil
Länk
manneman
Jag kan bara hålla med! Bilen är mer funktionell med 18" i alla avseenden.

Kommer ni ihåg"PENGAR ÄR BARA PAPPER"Länk
Visa användare
100
Slarvar
320iM TIC -89:a
324TD -90:a
520i -90:a
740iA -96:a
Här har ni en liten bild på min Länk Behöver väl knappast säga va jag tycker är snyggast ang små el stora fälgar.
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
nä deåg lite för stort ut, tum ? såg ut som mer än 20tum.Länk
manneman,

orsaken att man pratar ekonomi är att ett riktigt beteende ekonomiskt gör det möjligt att köra en "sjua"...tvärtom blir det svårare.

mr
167
mr irwing
E39 M5 calypsoröd
E38 750 -95
Jag tycker det blir jäkligt snyggt med 19" från E65 köpte sådana själv för ett tag sen monterade dem i torsdags och är grymt nöjd. Däcken är 245/45-19 fram och 275/40-19 bak. Men som någon nämde tidigare så tycker jag den blev lite slöare men komfortmässigt är det ingen nämnbar skillnad blev mycket stabilare i högre farter dessutom. Lägger in en bild i mina bilar så du ser vilka jag menar.

MVH Daniel
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Mer än 20" tum blir vulgärt men inget ont i det om det är vad som avses vilket är troligt Slarvars fall

Personligen tycker jag det är kul att se vulgära fälgar (bilar) sen om det är sobert,snyggt osv det är en annan femma.

Mvh Danne
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.