|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
| jag hoppas du inte betalar för allt du har fått fixa till efter du köpt bilen? | |
|
Stå på dig, tycker som någon skrev tidigare att personalen på en hel del av dessa bilfirmor visar onödigt mycket nonchalans. De är ju inget utan oss som köper deras produkter, men det är kanske bara tjänstebilsmarknaden som är intressant idag för säljarna. Vad jag vet om reklamation så har säljaren 3ggr på sig att åtgärda ett fel, kan de inte göra det så har du rätt att häva köpet. Ganska enkelt i teorin och gäller alla varor från bananer till bilar. Lycka till!!! Hur var det här då. |
|
| faktiskt har de bara 2 gånger på sig! Kolla konsumentverket.se, jag har plöjt den sidan nu ett par gånger. | |
|
Här är en bild på min skärm/huv... Länk |
|
| obs, bilden är tagen med en mobiltelefon men man ser ändå skillnaden! | |
|
Pinsamt dåligt jobb av dem Harm. Visst ser man att det är en viss nyanskillnad. Jag lider av samma problem som dig, lackeraren har lagt på för många lager på min bil och har en mörkare nyans. För min egen del känns det som de inte bryr sig, lämnade in min bil utomlands för att få den fixad. Hustrun hade kört på en framförvarande bil och stötfångaren sprack som en krater runt lyktspolaren. De fick montera ner stötfångaren laga kratern och ta bort alla plastartiklar lacka och montera igen. Det kostade mig 1400 kr. Ingen nyanskillnad alls. Billigt och bra. Lycka till Harm, ge inte upp. |
|
|
om man ser det så tydligt på din bild så kan jag tänka mig att skillnade är praktfull i dagsljus. Så jeffla dåligt, visst det är inte lätt att lacka och att hitta rätt nyans men det är därför man lämnar iväg bilen till proffs ju. Ge dig inte nu, du har rätt och dem har fel!!! |
|
|
Harm: Det hade jag icke godkänt ser till och med nyanskillnad med mobil kamera, stå på dig och ge inte upp Harm. |
|
|
Hämtade ut bilen idag... Ja, vad ska man göra? Vill bara läga mig ner o börja gråta... BMW´s kontrollant skall komma och titta på bilen. Jag kommer vara stenhård och visa alla fakta, nerskrivna, samt vad lagen säger. Sen får de antingen ge mig en ny bil eller lacka om HELA bilen! Då med dörrar/huv/bagagelucka avtagna etc... En annan sak som gjorde mig pissed var att de inte hade åtgärdat något av de andra felen som de skulle. Dessutom hade de inte bokat upp mer tid för min bil så nu måste jag åka tillbaka dit om 1½ vecka... Jag tänker inte ge upp även om jag käsnlomässigt redan gjort det för längesedan. mvh |
|
|
Jag blir så förbannad och jag lider med dig HARM. Handlar man en ny bil för 500k så vill man bli behandlad därefter. Man skall givetvis bli bra behandlad vad för bil man än köper. Hade de varit lika oangelägna i ditt fall om köpt en M5 och en 750 som du byter in vartannat år till förmån för en nyare? Vem har då råd att vara kund hos dem. Jag har ibland tid att kika in på BMW i Malmö när jag jobbar, och man känner sig nästan dum när man går i hallen i arbetskläder, som om att man inte är fin nog för deras bilar......sorry lite halvt OT, men jag lider med HARM. Är snickare så vet ni vad för arbetskläder, och jag har oxå råd att köpa en ny bil men det är aldrig någon som kommer och frågar om jag vill ha hjälp med något, enbart tråkiga blickar. Jaja, men stå nu på dig i detta.. |
|
|
HARM: Jag lider med dig! Ge inte upp! Tyvärr jobbar det sällan bra lackarere hos märkesverkstäderna. Dom bra stannar ett par år ,lär och drar vidare till någon som betalar bättre. Tyvärr är det oftast likadant bland mekanikerna. Men inget som du som kund ska drabbas av. Kräv att en utomstående välkänd lackerare gör jobbet! Men med tanke apelsinstrukturen är det lika bra att hellackera. Alternativet är att häva köpet och gå vidare. Frågan är bar hur stor ekonomisk skada du kommar att lida. /Johan Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi. |
|
| De är ulagt på entreprenad... BMW har ingen egen lack... | |
|
Och dom fick entreprenaden för att dom var bäst? Knappast troligt i det här fallet. /Johan Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi. |
|
|
Oj oj oj jag lider verkligt med dig. Inte för att det hjälper dig något - men min 325d har fungerar PERFEKT i 997.2 mil nu (sen 25e april när jag hämtade ut den) och jag har även lackat tre olika spoilers vid olika tillfällen karmosinröda (CSL-läpp, M-läpp och takvinge) - och jag har fått 0 (NOLL) lackskillnad. STÅ PÅ DIG. Godta INTE det där!!!!!!! Lycka till! ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
tornet |
Oj.... det ser ut som brilliantrot på skärmen och hellrot på huven?! mvh tornet |
|
Man blir ju mörk rädd när man läser tråden. Hoppas att det har löst sig för dig Harm. Skrämmande att inte BMW har bättre klalitetskontroll på sina bilar/underantreprenörer än så här. Sen är det ju så att när man köper en ny bil då ska den fanimej fungera det är det minsta man kan begära att den är utprovad innan dom börjar säljas i hallarna.Det ska inte vara så att det är kunderna som ska vara försöks kaniner. |
|
|
Okej, Nu har jag pratat med VD på mitt inköpsställe. Han ville att jag skall vara nöjd och skall hjälpa mig med ett återköp av min bil så att jag kan få ut en ny. Han nämde lite siffror med tanke på bytet. Vad skulle ni säga är en rimlig siffra? Jag har letat och sökt på nätet men inte hittat något vettigt. Info 2000mil, Årsmodell 2007/8. Ny blir en likadan fast 2009. Speca gärna vad årsmodell respektive mil är värt vid ett byte om två år. Det känns som att pga av detta kommer jag göra ett större totalt tapp. Byta nu efter ett år och sen om två år igen gentemot om jag haft min 3 år. Å andra sidan är det skönt att bli av med problemet. Ett tips till alla. Var med när BMW´s inspektörer kontrollerar era bilar och be om kopia på inspektionsrapportn. I mitt fall hade infon om att bilen var skadad från fabrik försvunnit då kontrollanten förde över sina handskrivna anteckningar i datorn!!! Mvh |
|
|
Så VD:n menar att du ska drabbas ekonomiskt för att DOM klantat till sig och uppenbarligen inte gjort sitt jobb som dom ska? Här ska du vara stenhård mot dom. Jag menar hur mkt har du fått lida för detta? Åka fram o tillbaka till verkstan, inte kunnat använda din bil för att den stått inne med mera. |
|
|
HARM: Du måste skriva vilken utrustning du har på bilen och färg annars är det svårt att säga några priser. Vet att det finns en lång tråd om E46 330 köpt på Borgs där finns det lite uppgifter på hur stora avdrag det är på en beg mil per mil. Det ska om jag mins rätt finnas ett vägledande avdrags kalkyl på KV hemsida.. |
|
|
Bilden är tagen i belysning från lysrör, troligen kallvita som inte innehåller något brett färgspectra. Skulle tro att skillnaden är mer markant i dagsljus. Det finns firmor som kan fixa det i stort sett osynligt i den nyansen. Be att få leta på en själv, där prislappen inte har någon betydelse. Dumsnålhet gör att jobbet får bakläxa och i slutänden blir dyrt. Pinsamt att tabba sig på en bil i den prisklassen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.