|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Biltemas är inte heller den helt i aluminium. Sidoplåtarna är i stål och domkraften var ganska tung tycker ja. Den intressantaste tycker jag verkar vara Julas som endast väger 12 kg och är i aluminium. Just nu 995:- |
|
| min från Rusta är gummiklätt som 120d säger | |
| Även min hade gummi, säkrast så ;) | |
|
Julas domkraft höjer bara 38 cm, Rustas 46,2 cm. Julas som höjer 45 cm kostar 1695 kr. //Micke Min sida Länk |
|
|
Har oxå gummi på min lyftarm, köpt i lapplands Väsby ;) //Micke Min sida Länk |
|
|
Tack för infon! Ska mäta imorgon och se om den kanske går under :) Mvh/ Niclas |
|
|
Vilken Rusta butik i Göteborg hade fått in nya? Mina bilar: Länk |
|
| Racingdomkraft? Löjligt! Förr hette de garagedomkraft....... | |
|
Kane => Kärt barn har många namn ;) Mvh/ Niclas |
|
|
Det är en viss skillnad på en racingdomkraft och garagedomkraft. Racing varianten av en garagedomkraft är lägre och kräver inte lika många pumpslag för att hissa upp bilen. Lars |
|
|
Visst är det så! Men garagedomkraft är ju oftast av det mindre måttet och ser nästan fjantinga ut i jämförelse ;) Var ute och mätte bilen idag, finns inte en suck att den kommer under, har ca. 8 cm mellan backen och fronten på bilen! :/ Mvh/ Niclas |
|
|
Heden Köp då den jag rekomenderar på swedools tidigare i tråden, den klarar 82mm Länk |
|
|
Ryk => Jag ska kika på den nästa gång jag är där :) Tackar för tipset! Mvh/ Niclas |
|
| Jag köpte Rustas! Har bara provpumpat lite, men den verkar rejäl, lyfter tillräckligt högt (för mig) och hyfsat snabbt. Prisvärd för 599 kr! | |
|
Jag köpte denna 16,5 kg så kallade Racingdomkraften från Vertygsboden Länk men bytte mot den 42 kg enklare varianten Länk. Varför ? Ja, Racingdomkraften var väääldigt tung att pumpa i jmf. med andra som jag provat och att den pga. aluminiumkonstruktionen kändes rank och opålitlig. /Z-motor |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.