AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
7.257

Racingdomkraft på rusta!

Sida 1 av 2
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Rusta säljer en racingdomkraft (lägre lägstahöjd) för 600:- nu Länk
Någon som köpt en sådan? Dessa brukar ju kosta minst det dubbla, är bra sugen på att testa en fast jag köpte en vanlig ganska nyligen..

Mina bilar: Länk
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Jag är sugen och köpa ett men har inte blivit av än.

M3 E30Länk
Mi
289
MickeM
2002-73
Tack för tipset!

Kommer med en bedömning när jag provat den.
//Micke

Min sida
Länk
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
ser precis ut som finns hos Mekonomen och där kostar mycket riktigt som Rusta ord.pris
är ute efter en som kan gå under bilen utan att bilen behöver använda blankor på framaxeln :(
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
MickeM, gör gärna det!

M3 E30Länk
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Den är ju slut överallt.....
Lars

Mi
289
MickeM
2002-73
Ett nytt lass kommer in i butikerna i slutet på denna vecka. Häng på låset. ;)

//Micke

Min sida
Länk
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
den 11 april kommer de till göteborg och då är erbjudandet slut......

Conan999
Jag kollade in både Biltemas o Rustas i helgen. Jag tycker Biltemas verkade lägre och hade dessutom en jämn o bra "lyftfot". Lägstahöjd var 100 mm på Biltema vilket passar min bil bra.

Conan999
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
enligt spec hos Rusta ska lägsta vara 104mm, så 4mm är inte så mycket diff
to
268
tooon
325ix -07
I Upplands Väsby finns dom!
Köpte på mig en, kommer dock inte hinna testa förrän i slutet av helgen :(
För 599 kr kan man ju i a f köpa och testa, utan att blir superbesviken om den nu inte skulle fungera nämnvärt bra...

Dom längst bort vid verktygen mot trädgårdsprylarna (d v s _inte_ där bilprylarna och de ordinarie domkraftarna står).

Mvh
/ Peter
to
268
tooon
325ix -07
Ang. Biltemas variant:

Biltemas verkar bara vara god för 1,5 tons lyftkapacitet, medan rustas verkar vara specad för 2,5 ton.
Dom ser ju onekligen identiska ut, men antingen står det fel på någon av dessa sidor, eller pallar domkraften från Rusta med mer vikt.

Jag har en från swedols som jag är mycket nöjd med.
Länk
Den översta på sidan. Den har lägsta höjd 82mm. Hade en liknande tidigare som kostade 3500:- och var toktung att pumpa upp bilen med och dessutom gick den sönder (dock kan det nog varit handhavande fel)
120d
Köpte en i E-tuna idag (fanns ett fåtal kvar) provade ett snabblyft på ena framhjulet verkar funka kanon.
Ps "lyftfoten" är helt plan o gummibeklädd även på Rustas.

Mi
289
MickeM
2002-73
Även jag har provat nu och tycker den fungerar utmärkt.

//Micke

Min sida
Länk
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
De har kommit in i Göteborg igen.. Tidigare än beräknat.
Så nu har jag även köpt en...
MEN det är så att den är inte gjord i Aluminium som biltemas så Rustas är mycket tyngre än biltemas(och Julas)
Lars
Ra
209
Rattmeister
850CiA -92
520dA Touring -08
Inhandlat en nyss i Sundsvall. Fanns ett tiotal kvar.
Äntligen kan man använda domkraft fram också :)
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
nu har även jag förvärvt en sådan, inte va den lätt inte men förvånansvärt lätt att manövrera
citera Rattmeister "äntligen kan man använda domkraft fram", det ska bli så skönt att slippa plankorna

SPONSORED BY: SpeedCouture | Mekonomen | BMW CS
Köpte en idag på Rusta Kungens Kurva. Det fanns 2 kvar när jag köpte min vid 18:30 idag, en i kartong och ett demo-ex. Bytte till sommardäck på både 518 och 528 och är mycket nöjd med den.
Otroligt skönt att slippa den gamla vanliga domkraften, att byta hjul gick som en dans.
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Är det någon som kan mäta hur djupt in den kan nå? Och hur hög själva domkraften är närmast handtaget? Funderar på om den når in "bakom" motorn till balken som sitter där och min sportbil är väldigt låg, så jag måste veta om det finns en sportslig att det ev. kommer fungera :)

Mvh/ Niclas
Heden: Rusta-domkraften är ca 43 cm från mitten av lyftplattan till uppfällt handtag. Den är ca 16 cm hög som mest mellan lyftplattan och uppfällt handtag.

I övrigt verkar den fungera som avsett. Förvisso rätt tung jämför med alu-varianterna från Biltema och Jula, men det verkar man ju ha igen vad gäller lyftkapacitet.

Däremot fanns det ingen gummibeklädnad på lyftfoten, som 120d hade på sin. Hade jag vetat att Eskilstuna hade lyxmodellen hade jag åkt dit istället :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.