AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
14.533

V31 BMW Navigation Software Update

Sida 2 av 4
sl
137
slhap
530Da Touring -02
dock hittar du även kartor på en del torrentsidor och slipper således ge bort 3200:- :D vilken version/navi har du?

Mr
23
Mr.Sosa
BMW M3 E46 SMG 2005
Jag vet inte jag har precis köpt bilen, jag har fortfarande en hel del bekantskap med bilen. Årsmodell på bilen är en sen 2004.
na
630
navi
BMW325xi -06
Då ska det vara en Mk4 med DVD-läsare för kartorna.
Om du tittar på navenheten där bak så ska det stå DVD på fronten.
Då är det en Mk4. Den kom September 2002 och någon senare navigator finns inte i E46.
Mr
23
Mr.Sosa
BMW M3 E46 SMG 2005
Jag har tittat efter och det stämmer.
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Installerade V31 igår och det verkade funka bra. Idag började allt strula, radion tappade ljudet och det gick inte komma åt grundmenyn. Startade om bilen och då kom det felsäkert läge. Lät bilen stå en stund och då kom de vanliga igen men radion strulade fortfarande.

Är det bara slänga i V29.1 skivan igen eller är det någon speciell procedur för att nergradera?
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Bara att nedgradera....

Du måste ha fått tag på ett dåligt ex av Nav Os v31 bara...

Min ex av v31 funkar kanon...

Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Iofs så har jag en kopia från en bmw org software update Nav Os..
En fråga till er som har uppdaterat till v31.
Jag lyckades uppdatera utan några problem men jag ser ingen ny loggo när jag låser upp bilen, utan det är den gamla vanliga =BMW=
Hur ser det ut hos er?

En sak till, som sagt så lyckades updateringar, men min navi vill inte ta emot nya 2008-02 kartor som ligger på en dual layer skiva. Det är just därför man ska updatera till v31 för att den ska ta emot dual layer.
Har ni lyckats med 2008-02?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Är du säker på att du har uppgraderingen gick igenom eftersom du verkar sakna två av de "features" som kommer med V31?

___
//Ulf
Ja då, det står 4-1/00 i högra hörnet när man går in i "Set".
Även i den dolda menyn står det version 10.00 innan stod det 9.1 har jag för mig.
Jag laddade ner mode1 brände det med img burn och inga problem.
Har en MK IV så det borde fungera med loggon i alla fall.
Att 2008-02 inte fungerar kan kanske bero på bränningen (fast jag bränt 3 gånger, använt Img burn, Nero och Alcohol i lägsta hastigheter) men dem borde ju fungera.

Hur ser den nya loggon ut och vad tycker ni att jag ska göra?
to
319
tobmag
525iT -03
Faki.

Vilken version av 2008-2 har du? Du ska ha "HIGH", "Professional" funkar inte

//Tobmag
Givetvis så har jag "HIGH" då jag har en MK IV.......

Men problemet ligger nog i softwere upppdateringen tror jag, då jag inte har den nya loggon...
to
319
tobmag
525iT -03
Vad ska det vara för ny "loggo" jag har åxo V31 men samma gamla logga =BMW=. Mjukvaran har funkat hur bra som helst. Har dock inte 2008-2 än och dom som finns att ladda via torrent är "Prof" även om det sägs att det är "High".....Om du nu har en org skiva så skulle jag åka in till BMW och få det fixat, finns ingen anledning att jävlas själv då. Har du en kopia så kan det vara jävligt besvärligt att få det att funka. Bara för att skivan funkar i en spelare betyder inte att den funkar i din!!

//Tobmag
Jasså, ingen loggo hos dig heller :)....
Men va' konstigt, vissa får den och vissa inte, vad kan det bero på?

Jag är medveten om att "shooters" high inte är vad det ska vara men jag fick en rippad kopia av en bekant till mig från hans orginal skiva.
Så det borde funka tycker jag, men kan kanske bero på hur han har rippat den.
to
319
tobmag
525iT -03
Hur ska den nya loggan se ut då? Låter mera som någon som har moddat en version som ligger för nedladdning.

//Tobmag
na
630
navi
BMW325xi -06
Jag har också v31 och den fungerar utmärkt med 2008-2
Däremot har jag också bara den gamla loggan.
Tror som ovanstående att det måste vara någon "moddad" version som har en annan logga.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
För att kunna använda skivan 2008-2 så måste man ha v31?

MvH Bmw 4-ever
Saknar v8 ljudet
na
630
navi
BMW325xi -06
Svar JA, det måste du. Det är den uppgraderingen som gör att navin kan läsa Dual layer.
Visa användare
13
Imphy
530iA Sedan -04
Hejsan - jag e lite ny här och plockade upp min BMW idag =)
Kan man boota på denna med min E60 2004:a 530iA ?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Faki: testa med din bekants originalskiva så får du ju svar på om det är din uppgradering eller din kart-DVD som inte är korrekt. Avsaknad av ny "logo" verkar det ju vara fler som har.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.