|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Hej Någon som installerat den? Någon skillnad mot v.29 | |
| Har du länk? | |
| Länk | |
|
Vad har du för bil och konfiguration på din navi idag? Beroende på vilken version du har på mjukvaran idag så kanske det är uppdateringar som enbart gäller andra versioner av mjukvaran Karl Birgander, Kalmar BMW 530dAT -01 & Porsche 944 S2 -90 Förr: BMW 318is -90 |
|
|
330i -03 MK4 v.29 Länk |
|
|
Jag har v.31 (4-1/00) installerad sedan någon vecka. Ingen märkbar skillnad mot v.29.1 och inga nya funktioner. Troligen lite buggfix i denna release. M.J. |
|
|
Jag provade att installera den nu i söndags men det gick rätt dåligt faktiskt. Hela systemt fungerade bra när man slog på bilen för att sedan bara frysa. Så jag körde in v29.1 igen. Är inte säker på att den passar MK4? "Nu vill jag ha en Z4 Coupe 3.0Si" |
|
|
mer info här Länk |
|
|
superstar - v31 passar och uppdaterar MK4 till 4-1/00. Vilka förändringar som ligger i den nya versionen är dock inte klarlagt. M.J. |
|
|
Oki. Skumt. Jag får prova att uppdatera igen med annat skivmärke. /S "Nu vill jag ha en Z4 Coupe 3.0Si" |
|
|
Jag har lagt in v31 och den funkar fint för mig. Fick även in nya startbilden med BMW märket ovanför BMW texten. |
|
|
Jag har också problem med fryst bild och omstarter av systemet. Är det bara att klämma in en v29-skiva och nedgradera? superstar: Har du prövat v31 igen med ny skiva? Funkade det? 530iAT M-sport MB SLK 230 AMG-tuned |
|
|
Jag får även upp "defaultgrafik". Blå bakgrund och svarta, fula, bokstäver. Det är som om systemet inte känner igen OS och startar om, låser sig eller går in i felsäkert läge, typ. 530iAT M-sport MB SLK 230 AMG-tuned |
|
|
Defaultgrafiken ala Windows 2.0 är ligger i hårdvaran och kommer t ex fram när uppgraderinga av mjukvaran misslyckats. Pröva att stoppa i den V29 igen. ___ //Ulf |
|
|
Osäker på detta, men har haft erfarenheten av att tv/videomodulen tar över och genererar defaultgrafik när uppgradering av navigatorn misslyckas (som då inte kan generera bild längre). /Andy |
|
|
En av nyheterna för v31 är att den gör att mk4an kan läsa nya 2008-2 HIGH som är en DL =dual layer skiva....8,5 gb utrymme istället för single layer som är 4,7 gb v31 funkar kalas...... |
|
|
funkar fin fin här med (@Bianca), moddat v.31 med ///M logo som splash screen |
|
| För mig fungerar det utmärkt med v.31, jag hade däremot en del problem med v.29 som ibland fick navigatorn att tappa kontakten helt med satelliterna, när jag stannat på en mack eller så en liten stund. Sedan kunde det ta flera timmar innan navigatorn fick kontakt igen. Detta försvann när jag backade till v.28. | |
| Kan jag använda samma skiva på att uppdatera min navigatorn i min M3 årsmodell 2004. Dom vill ha 3200 på Bmw . | |
|
Mr.Sosa, det du talat om är kartorna och det är inte samma som att uppdatera programvaran i Navigatorn vilket diskuteras här. v.31 är alltså en ny version av programvaran som sköter funktionerna i navigatorn. Det BMW tar 3200 för, är kartorna till Navigatorn och alltså något helt annat. |
|
| Ok , då vet jag det ! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.