|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hur gör ni under tiden som era ögonstenar (bilar) står i garaget för att inte få abstinens? Min bil har nu stått över 7månader utan att fått se ljuset, det tar på krafterna. Ni som har garage går kanske ner till bilen och njuter av att bara titta på bilen kanske sätter er i stolen. Men vi andra som inte har samma tillgång till bilen hur gör ni? Jag har åkt till garaget då och då tittade under täcket men det blir inte riktigt samma sak. Är det bara jag som har abstinens och som snart inte klarar av mera? | |
|
Du är inte ensam! Visserligen ser jag min bil varje dag men lider ändå, det är en del små saker som jag vill fixa men det är för kalt ute plus att jag hinner inte riktigt med med det. fast förra veckan när familjen var borta renoverade jag ventilkåpan, det var skönt att fått det fixat! M3 E30Länk |
|
|
Jag brukar sätta mig i bilen ibland, denna vintern renoverades generatorn samt att LMM glasblästrades det var det sista att göra på motor sidan. Visst längtar jag med, har varit ute en gång när det var +8, lever fortfarande på den korta turen. Håll ut snart är det dax. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Självklart Starre...det vet du! Första gången M635:an förvaras ngn annanstans än i mitt garage under vinterförvaringen,senast jag såg den,var ju hos Perre.L i slutet av September. Vet ju inte ens var bilen står!!!! =) Men jag litar på Perre. Själv har jag bedrivit lite av tiden och abstinensen med att åka och skruva med 535:an+ hjälpa brorsan med sin Audi S2:a efter trimmningen av den. Men på Torsdag kväll så är det dags...då kommer hjärtat hem till mitt garage igen,och då blir det till att byta dörrhandtagen och listerna på överkant av dörrar till nya fräscha. Men något sex blir det nog inte! Lol Mvh Patrik |
|
Jag gav upp för länge sen och ställde på den i februari. Och har kört lite av och till då det varit torrt och soligt. Men det är lite trist med all sand.... Men då är ju min bil fortfarande lite av en bruksholk även om jag använder den sparsamt och helst bara när det är fint väder. Sen att jag typiskt nog inte har ett garage kan säkert spela in.... Niklas Fransosen |
|
|
Visst är det svårt att hålla sig. Den ena är hemma i garaget och den andra står i garage på jobbet. För några veckor sen när det var klarblå himmel och 5-10 grader var suget enormt men efter 2 dm snö förra helgen gick det över. Har ägnat tid till att byta bromsskivor fram och lackering bromsok Länk. Monterat en nylackerad front och nya svarta njurar köpta på Ebay. Ebay är farligt när dollarn är så låg ;-) GT splitters och xenon kommer monteras innan den tas i trafik + eventuellt lackering av fälgar såhär Länk M. Pedersen |
|
|
För att stilla abstinensen lite köpte jag 545an att pendla med. Men nu är jag grymt sugen på att ta fram den riktiga racerbilen. 545an fixar ju inte ens 0-100 på samma tid som den andra gör 100-200 :) |
|
|
Lyfte av lakanen på dubbelin häromdan och böt spridarrören,och visst kändes ett klart sug och köra en sväng.Men det står lite andra bilar ivägen så den får vila minst en månad till.Sen ska även en diffbroms på men tiden räcker inte riktigt till. Ser även fram mot att få åka lite Volvo 264-75 i sommar. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Trucker! Just det...du har ju numera en riktigt fin 264:a.......! Vad har hänt med den under vintern? Mvh Patrik |
|
Vad skönt att se flera som har liknande symtom med sina sommar bilar, men det måste finnas flera på AP. Eller är det bara vi? |
|
|
Nä, ni är inte ensamna! Mitt sug efter att leka med bilarna är stort nu. Har ställt på E30 caben till den 1 april, skall lufta Porschen imorgon om det inte är alltför dåligt väder. De andra bilarna får stå ett tag till. Mats BMW CS #5847 |
|
|
Lugn Starre! Vi är flera,råkar vara en som har tur med garaget under lägenheten så nog har jag stått där och bara glott i nån sorts vegeterande tillstånd och sen konstaterat att det dröjer ett tag till innan det blir dags.Har dessutom stöd av en annan B3 ägare i samma garage och vi kan stå och dryfta eventuella småjobb som alltid finns i "planen" inför sommarens bravader.Tyvärr så blir jag sen den här säsongen då jag jobbar i andra länder så det blir ett hattande fram och tillbaks och bilen får stå still,det värsta i år blir att jag missar Mantorp för att jag ska vara i Turkiet och kommer hem en dag försent,får förlita mig till Brostugan under sommaren. Mvh Dic. |
|
|
Nä man börjar bli riktigt sugen.. men det blir nog veckan innan mantorp. Har min bil en bit ifrån där jag bor så det har inte blivit så många ggr att titta på den..Det ska bli så jävla gott och bara ta bilen en varm dag och bara åka och njuta \\\Linus linusandersen@mac.com |
|
|
Suget att få sätta sig bakom spakarna igen är olidligt. Men ärligt talat känner jag mig mest stressad över att inte få bilen klar tills säsongen börjar på riktigt. =( I två månader har jag väntat på mitt topplock och är fortfarande inte klart. Men väntar man på nått gott... =) Att få bilen klar till BMW Spring Break som var mitt mål ser just nu väldigt mörkt ut. //Micke Min sida Länk |
|
|
Patrik:Ska väl erkänna att det enda jag gjort med 264an är att xtraljusen plockats av.Men snart så blir det lite putsning och 2nya däck sen ska väl panzarvagnen vara redo för nån träff. Annars har allt krut bränts på garagebygget. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
Kul Micke! Ett bra garage är ju självklart A&O!!! Fick idag äntligen hämta hem M635:an från Perra,efter ha stått hos honom sedan oktober. Faaasiken va bra den går!! Tror däcken har torkat lite bara,trots de var nya förra sommaren. Släppte ju till och med vid omkörning på 2:ans växel vid 4000rpm! =) Mvh Patrik |
|
Låter härligt:)såg att du börjat pillat på 635an direkt.Skulle varit kul att se din bil live nån gång. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
Kanske händer till Vår/sommaren vid ngn Gävleträff,eller om du kommer till Mantorp springbreak. Mvh Patrik |
|
Plockar fram M5an i början av maj då gatorna är helt sopade. Har provsuttit bilen ofta på sistone, he he låter fånigt men det är ganka skön känsla att drömma om sommaren. Kör 316 på vintern och har nu lessnat ordentligt. Blir i början en rejäl kontrast att byta bil. Man vänjer sig sedan något med motorstyrka. Karaktären och körkänslan hos M5an gör dock att leendet vid körning aldrig försvinner. Måste ha tålamod en månad till... |
|
|
För min del har abstinensen efter att köra M3 vart relativt låg i vinter. Har haft mycket att göra inför/efter lack osv. Bilen har fått en genomgående översyn och genomgår fortfarande en renovering där jag har som mål att få bilen i så nära nyskick jag kan åstakomma med normal inkomst utan hjälp och ekonomiskt stöd från andra. Lite annat än enbart nya reservdelar har också införskaffats. Bla ett Eisenmann "race" avgassystem, Nya 19" DOTZ Roadster & nya Dunlop Sport Maxx 225/35, 255/30. Tror den frånvarande abstinensen just hängt ihop med att det vart fullt upp med en massa mekande och innan allt känns perfekt tycker jag inte de är skoj att köra då jag skulle sitta och irritera mig över vad jag kunde gjort bättre. Hoppas iaf få njuta några mil framåt sensommaren om jag inte hunnit bli klar tidigare. |
|
Nu när solen börjar visa sig,och steker lite lätt mot kinden,börjar abstinensen tillta igen! Längtar verkligen efter dagen då gatorna börjar sopas.....då är det vååååår! Mvh Patrik |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.