|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har en stillsam fundering på att sälja coupen till nästa säsong och köpa en touring istället. Det vore på sin plats med en 328i T. Är det samma körkänsla som coupe och sedan? Är baksätet större/avståndet mellan axlarna längre/ingen skillnad? MVH KJELLEN | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Kjelle:Nu låter det som du ska köpa en Emmaljungakombi:)) En T är tyngre och blir då lite tröttare,men kombinationen praktisk och körglädje finns ändå kvar. Provade en E39T m.chassie,540 ,visst märks det lite skillnad i uppförande, men kulfaktorn är fortfarande hög. MVH Hasso |
|
Titta in på min sida och döm själv. Länk Mvh. Micke Olsson |
|
ossism |
???? touring ska d va! |
|
Ossism, du har ju samma bil som jag vill ha :-) Har du erfarenhet av coupe-modellen också så du kan göra någon jämförelse? MVH KJELLEN |
|
|
Tjena Powerkjell! Enda skillnaden jag har märkt sedan jag hade min Coupé är att Coupén är snyggare! ;-) //Henrik //Kungen Af Malmö |
|
|
Aha... Jag kikade på annonserna på forumet; 323iT är oftast dyrare än 328iT, oavsett årsmodell. Varför? MVH KJELLEN |
|
|
Hej! Har själv en 320i touring från -98. Innan jag köpte bilen läste jag i stort sett ALLA tester av E36 touring modellen på nordiska/tyska/engelska. Alla var överens om att baggaget är för djäkla litet. Efter att själv kört en touring i lite mer än ett år har jag kommit fram till att baggage utrymmet är litet men väldigt användbart, räcker precis till en otrolig massa julklappar eller en IKEA säng eller en frys. Inte så illa faktiskt! Dessutom har 3-serie touring den sportiga Z-axeln bak, vilket inte de större 5-serie touring har (rätta mig om jag har fel!) |
|
ossism |
powerkjell: jag har ingen längre erfarenhet av coupen mer än att jag får "gas-kammar-känslor" i den, den upplevs mkt mindre. jag skulle inte kunna tänka mej en coupe eller sedan. jag ska nog sälja den under sommaren. så kolla annonser senare. om du vill se bild så kan du gå in på touringklubben sida(mickes) o kolla. touring ska d va! |
|
E36 touring (liksom E46) har samma chassi och hjulupphängning som sedan- och coupémodellen så det skall inte vara någon skillnad i körkänsla (mer än att bilen är något tyngre). Det är också anledningen till att bagageutrymmet är så litet eftersom bakre stötdämpare/fjädrar inkräktar så mycket på utrymmet. E39 touring däremot har en helt annan bakvagn än sedanmodellen med liggande fjädrar som är mer utrymmesbesparande. Följden är att E39 touring har sämre väghållning vilket bland annat har visat sig i Teknikens Världs undanmanövertester. |
|
|
Henrik A: Du har precis en sådan touring jag vill ha, har du några bilder? //Palle |
|
Deliq |
E39-touringens svagheter har visat sig vid maxlastad bil, inga nämnvärda problem vid normallast. Detta påpekade Teknikens Värld själva efter att ha blivit överraskade vid undanmanöverprovet. BMW har tydligen varit lite optimistiska vid angivelsen av max tillåten last M V H // Deliq *** Tids nog är allt för sent *** |
|
Ossism: Sälja den till sommaren??? Vad skall du då ha för någon? Nyare touring väl? //Palle |
|
|
Palle, Inga bilder än men det är på gång. Den ser i alla fall ut exakt som på bilden nedan, dvs Titansilver och med M-paketet. Länk |
|
ossism |
palle: jag kan avslöja det för dej men du måste lova att inte avslöja för nån annan. ok? jag ska köpa en 60-tals MB SL. + att jag ska börja plugga. sorry. |
krukan6 |
Jag äger en 328iT och är fruktansvärt nöjd. Saknar bara trevliga 17 eller 18 fälgar, trim avgassystem och luft filter så är jag nöjd till 110%. |
|
ossism: Ok! Jag lovar hehe, lycka till med studierna! //Palle |
|
|
Touring regerar!!!!!!!!1 Kolla in min bil på Galleriet som kommer vilken dag som helst. en grön 330i touring-01. Köp en touring!!!!!!!!!!!!!! Hälsningar touring330i@hotmail.com |
|
|
touring330i: Kolla här... Länk Nästan allt om touring! Länk Mvh. Micke Olsson |
|
|
touring330i: Det var den snyggaste E-46 touring jag har sett. *avis* //Palle |
|
|
Palle: Ja, men han får allt ta och skaffa ett par fetare fälgar först, jag tycker att de han har ser lite taniga ut. =) mvh Berg "Rekordbrännare dömd till två år i Eslöv" /läst i SDS |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.