AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.370

19 tums m5 kopior

Sida 1 av 2
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Finns det något ställe som fortfarande säljer 19 tums bmw m5 e60 fälgar?
Teletyre skulle inte få in fler tydligen..
Visa användare
120
Brännvik
535dAT M-sport -07
Can-Am 800 LTD Max -11
Corvette C4 -96
Tjena,

Tror att dom har sånna på uddevalladack.se

Är själv ganska sugen på sånna....

Mvh Brännwik
ca. 4000 kr + frakt

Länk
pe
98
perrab55@spray.se
528iA Touring -98
Jag tror det finns sådana på Blocket,det har i alla fall funnits det finns mycket 19" 18" 17" det är bara välja o vraka,Glad Påsk,Perra

perrab
Alt, Däckgrossen

Länk
Visa användare
120
Brännvik
535dAT M-sport -07
Can-Am 800 LTD Max -11
Corvette C4 -96
Är det nån som har handlat av Däckgrossen? Är dom seriösa?

Mvh Brännwik
Visa användare
395
wollick
Cayenne S
Jag är också intresserad av 19" m6 till min e39, någon som vet ngt om Däckgrossen??
Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
Ja har beställt 4 st. M6-kopior till e39 från Däckgrossen. Stressigt men bra bemötande över telefon. Dock lite struligt då de på fredag EM sa att det fanns "ett gäng fälgar kvar" men då jag betällde på lördag EM, inte fick bekräftan och ringde dem på måndagen, så var de slut och skulle komma in imorgon fredag (080418)...Så det lär dröja ett tag innan jag får se dessa.

Tyvärr har de ej 9,5" heller...Enbart Autostyling som har dessa men, då ser de riktigt dåliga ut också. Konstig i färgen o.s.v.

Återstår m.a.o. att se hur pass bra och fort de skickar upp mina fälgar och i vilken kvalité de är.
Visa användare
120
Brännvik
535dAT M-sport -07
Can-Am 800 LTD Max -11
Corvette C4 -96
Tjena tjena,

Jag beställde en uppsättning fälgar och däck (M5 E60 kopior) från Däckgrossen och jag är väldigt nöjd med kvalite´n, än så länge i allafall. Dom är ju lite åt svart krom till utseendet som jag fastnade för. De är dessutom tillverkade i England, så de är inte några kina grejer. Det man bör tänka på är att be dom att embalera fälgarna ordentligt då dom skickar med Bussgods och det lätt kan uppstå skador på fälgarna i deras hantering.
Var lite orolig för vibrationer eftersom E39 är kända för att det lätt uppstår, men det går absolut vibrationsfritt! Köpte Kumho Ecsta istället för Nankaang som sitter på med deras paket och jag tror och hoppas att det var värt 1200 för att få det.

Mvh Brännwik
Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
Låter betryggande! Jag ska lägga på Hankook EVO12 på mina M6-kopior. Tyvärr hade de inte dessa på däckgrossen men men...

//Marc
Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
Ringde däckgrossen och nu är det tydligen ytterligare en vecka som gäller. Det betyder att jag får fälgarna upp dit jag bor tills i början av maj, som bäst. Superkul =)
Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
Ytterligare en vecka är dagens besked.
Ne
362
Newman
I4 eDrive40 -24
I3S -19
Z4 35i -09
Får man med BMW och M emblem på däckgrossen och uddevalladack.se??
Jag ringde Däckgrossen för två veckor sedan och frågade om M6 18" replicor till E90 och vad det var för offset, då var det ET34 och 18x8" enligt killen jag pratade med.
Jag beställde 4st. fälgar och 4st. Michelin däck som det inte fanns hemma. Då skulle de komma fram till slutet av veckan och jag kunde åka till Örebro på lördagen för att få dem monterade. Nu idag efter ca. två veckor då de inte fått hem någon däck, så skickade jag min bror som bor i Örebro för att hämta fälgerna som jag hade beställt, så kommer det fram att det INTE var ET34 utan ET20 som passar 5 serien. Nu har jag varken däck eller fälg!
De verkar inte vara riktig seriösa enligt min uppfattning.
Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
Jag vet precis vad du menar. Det jag upplevde som mest frustrerande är att de inte har förmågan att höra av sig om en fälg blir försenad vecka, efter vecka, efter vecka. Istället är det jag som kund som ska ringa dem och jaga på. Att de svarar stressigt och flyktigt gör inte saken bättre och de bekräftar heller inte beställningar.

Till slut blev det ju för mycket eftersom det är trevligt att ha sommarhjul på i maj månad. Mailade en avbeställning där jag förklarade varför detta inte funkade samt bad dem att bekräfta detta så att jag visste.

Behöver jag nämna att svar uteblev?

Vet inte om deras ursäkt får bli att de är relativt nystartade. Istället handlade jag på Nässjö Däck...Bra skit.
Pa
60
Patrik_85
320 e30 Twin-Turbo -88
ja köpte mina fälgar till min 520 där (19" SO76 med svart centrum) kom efter en vecka typ, fick med bultar plus centreringsringar å mina kom levererade med schenker duktigt embalerade på pall!

inga problem där förutom att dom hade de grymt stressigt då ja ringde så dom bad mig lägga in en beställning på nätet för då BLIR DE RÄTT istället för massa muntliga missförstånd...
Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
När du säger "där" menar du Däckgrossen eller Nässjö Däck?
hagenvald
tjena! har bäställt från däckgrossen en uppsättning m6 kopior.! har väntat nu i 5 veckor!! Ingen bra service, måste ringa o tjata på dom hela tiden. dom sejjer ett datum när ja skulle få dom men dom dök inte upp. börjar bli riktigt irriterad på däckgrossen vid det här laget.!
hagenvald: Jag förstår hur det känns, jag hade samma problem med Däckgrossen.
Förra veckan kontaktade jag JMK Fälg i Falköping, en kille som heter Michael och beställde M6 replicor med Michelin PS2. Jag pratade med honom i början av veckan och i slutet av veckan på fredagen hade jag mina fälgar monterade på bilen :)
De är seriösa, billiga och framförallt trevliga!!!! Det var helt enkelt värt att köra 40 mil tur och retur.
Jag rekomenderar dem värmt och kommer att handala hos dem flera gånger.

Visa användare
120
Brännvik
535dAT M-sport -07
Can-Am 800 LTD Max -11
Corvette C4 -96
Det verkar som vi har haft väldigt olika erfarenheter av Däckgrossen, vissa har haft bra och vissa allt annat än bra. Min erfarnhet är bra som jag tidigare har skrivit. Det ska väl inte handla om tur ifall man ska få det man beställt inom rimlig tid eller ej? Känns som en firma med för mycket att göra.

Mvh Brännwik
hagenvald
klarar man inte att hålla den service som dom utlovar ska dom inte hålla på i sån stor omfattning!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.