|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Flåklypa: Utmärkt! Idag kostar en Z3 M Coupé med den senare motorn ungefär 27-28' euro. En Z4 M Coupé startar kring 38' euro och är redan då 4-5 år yngre och 5000-6000 mil fattigare. Det är väldigt mycket på pappret till fördel för Z4 Coupéerna, men det var ju det där med kultstämpeln på Z3... Med tanke på Z3 M Coupéns fastfrusna prisbild (den har inte rört sig en tum på flera år) ser jag fram emot att följa Z4 M Coupéernas väg ner under 30' euro. Om Z3 Coupéerna då börjar dala återstår att se. Jag tror inte att det kommer att ske i någon större utsträckning, utan vettigare exemplar kommer även fortsättningsvis att kosta en hel del. hamman24: Det tycker jag låter realistiskt. Idag skulle en motsvarande bil betinga ett pris på en ganska bra bit över 400', så 380' vid rätt tidpunkt nästa säsong kan inte vara en omöjlighet. |
|
|
Nu kliar det i fingrarna!! =) Plattan i mattan! |
|
|
Tror det tar emot för folk att köpa en Z3 för mer pengar än en Z4. Jag tror inte att Z3an kommer få samma kultstatus som ex M3 e30. Flåklypa |
|
|
Uppenbarligen säljs de till redan till högre priser än fina exemplar av Z4 3.0. Frågan är om och i så fall när Z4 M Coupé sjunker under dito Z3 M Coupé prismässigt. Högre kultstatus än M3 E30 får Z3 M Coupé givetvis inte, det räcker dock med högre kultstatus än Z4 för att prismässigt stå sig bättre. Det har de enligt min mening redan. Hade Z4 haft någon form av kultstatus hade jag inte noterat 300' i värdetapp på pjäsen som står i garaget, haha ;) |
|
|
När jag säger Z3 och Z4 så jämför jag självklart M-modellerna. Nå väl, det blir bara spekulationer men jag tror att Z4 M Coupe kommer att ha ett högre snittvärde än Z3 M Coupé om 5 år. Flåklypa |
|
|
Sådär ja nu var man stolt Z4M roadster ägare. Bilen är verkligen underbar. Visste ju att den var snabb men inte sååå snabb!! =) Känns som att det blev en shysst affär också, jag menar en 2 år gammal bil med 2000 mil på mätaren (kontrollerade) kan ju inte ha så många fel. Killen jag köpte av är handlare och sitter på en till 06:a om det är någon som är sugen! =) Plattan i mattan! |
|
| Det jag tycker är lurt är varför man säljer en sån bil för minst 100000:- mindre än man lätt skulle kunna få ut för den?!?!?!?!? Vad är det som inte stämmer då? | |
|
hamman24, stort grattis och se till att gå loss med kameran snarast :) Beppo, läs tråden så klarnar det. |
|
|
Beppo: Ja det får en ju naturligtvis att undra. Varför säljer man en bil billigare än vad de går att uppbringa för i Tyskland? Luktar gravad hund? =) Mvh Henrik |
|
|
hamman24 har redan tidigare i denna tråd förklarat varför priset blir så fördelaktigt. Att gång på gång skriva inlägg om att det helt enkelt måste vara något fel på bilen eller något annat lurt med affären är således helt lönlöst. LÄS TRÅDEN INNAN NI POSTAR! |
|
| HAR läst tråden, men jag tycker ändå inte det är helt logiskt varför man släpper den så billigt???? Såvida inte hammam24 fick 100000:- mer för 528:an än vad han betalat?!?! | |
|
Håller med Beppo, i början av tråden lät det som att du fått ett kanonpris på Z4M och inte att du fått ett sjukt övervärderat inbytespris på 528:an. Speciellt eftersom du kunde tänka dig att "lämna över" affären till någon annan om du inte lyckades skrapa ihop pengarna själv... Därav missuppfattningen. Men det viktigaste är att du nu har köpt en mäktig bil och att du njuter av varenda sekund som den är i din ägo! :-) |
|
|
hamman24 skrev följande: "Det handlar om ett inbyte och jag bytar in en bil som står mig i helt rätt pengar. Så anledningen till att den blir såå billig för mig är för han kommer räkna min 528 som mer än vad jag betalat för den! ;)" Ingen vidare svår ekvation, om säljaren ger ett bra bytespris på Z4:an samtidigt som han bjuder bra på 528:an så är saken biff... Länk ;) |
|
|
Hehe. Ibland kan saker verka för bra för att vara sant! Och då ska man enligt mig bara tacka och ta emot! :) Men visst ska man vara försiktig och dubbelkolla ALLT innan man klipper till! Plattan i mattan! |
|
|
Det är bara att gratulera till en grym bil. Hoppas vi får fint väder i sommar bara så vi kan åka nercabbat mycket och ofta. Mvh Henrik |
|
|
hamann24, grattis till en vansinnigt grym bil! Bilen är ruskigt snabb.:-) Idag är det härligt väder, det är bara att cabba ner och köra.:-) Mvh Maria |
|
| Jag vill också ha :( Jag tycker det är ovanligt få fina Z till salu med tanke på årstiden. | |
|
Håller med dig Highway Star, att utbudet är väldigt begränsad med tanke på hur det såg ut förra året vid den här tiden. Sorry för OT |
|
|
Jag håller också med, har sett ett stort antal buskiga Z3:or ute till salu nu. Men priserna har ju gått ner, då brukar kvaliten på bilarna göra detsamma. Mvh Henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.