AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
32.095

Kalas M 5:a eller?

Sida 2 av 2
BMW fick ju lov att byta koppling på demobilar med 100-300mil på, så please!

ojoj vad prisorienterade ni är, lycka till är det enda jag säger! ;)

Stephan
ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
Man var väl en idiot då som köpte en M5a 02 för ganska mkt för 2 år sedan. Men å andra sidan var det exakt den bilen jag ville ha, och har kollat marknaden sedan dess o inte hittat ngt som passat.
Om priset stämmer o skicket är bra torde väl denna V10:a på blocket vara ett hyfsat bra köp:
Länk
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Easy rider, de som köper en M5:a idag kommer att säga samma sak om två år. Alla relaterar till sina egna affärer och dessa bilar, även våra "Svensson-bestyckade" BMW tenderar att kosta en god slant i månaden i ren värdeminskning. Men ingen här köper väl bil på rent sunt förnuft?;)
ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
Hej Anders,
Håller med Dig till 100%.
do
641
dobo
BMW 640 GC n55 mhd steg 2+
min har rullat 7500mil så milen kan nog stämma...
men priset är väl lite högt...
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Håller med om milen, åtminstone i Sverige är det nog normalt. För min del skulle det vara rena "bruksmil" om man bara åkte sommarhalvåret.
Mr
63
Mr_Dobermann
Bmw 745IA E65 -02, Saphirsvart, 10,5 x 22´ x 4.
Jag tycker det här forumet är bra på flera sätt, MEN det jag stör mig på om och om igen är att folk alltid ska analysera div annonser om bilar på blocket och på AP, trots att dom ofta inte ens har ringt på annonsen, och inte har ett dugg kött på benen om bilarna. Man drar ofta egna slutsatser om bilen, miltalet, hur annonsen är skriven, säljaren speciellt, mm mm.

Man törs knappt sätta ut en annons snart längre för den hamnar i en omogen diskussion på Autopower om huruvida den är smälld, omlackerad, om ägaren är en ärlig person mm mm.

Jag tycket man ska hålla sig i en ram, när man diskuterar andras bilar, det kommer ju sluta med att folk inte törs sätta ut annonser längre om dessa diskussioner går längre och längre.

Så här har det varit på AP en längre tid nu.

Kimmen.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Men i det här fallet tycker ju de flesta att annonsen är bra och inte har några konstigheter :) Att misstankar uppkommit i stor grad beror nog på att det finns mycket mygel bland småhandlare, i synnerhet med BMW-bilar. Så jag tycker, även om det ibland kan gå lite långt, att kritiskt granskande kan vara bra. Det kan nog alla som räddats från att bli lurade skriva under på.
Ibland kan man ju tycka att man borde korta ner processen, genom att inte sitta och analysera annonser, utan åka och titta på bilen, möta ägaren samt göra en koll på verkstadshistorik innan man spekulerar för mycket.
Mr
63
Mr_Dobermann
Bmw 745IA E65 -02, Saphirsvart, 10,5 x 22´ x 4.
Precis. Annonsen är ju bra, men ändå ska det spekuleras i en massa saker...
Skillnaden är ju om man tittat på bilen, eller på annat sätt VET med 200% säkerhet att bilen är skum, då ska man skriva sånt, och varna andra. Men att sitta och "anta" saker om andras bilar, nej det tycker jag dessa självutnämnda s k "experter" ska passa sig för... Det kommer kanske en dag då dom vill sälja sin egen bil, och folk börjar spekulera i vad som hänt och inte hänt med bilen...

Det finns mycket skumma småhandlare, men en annan sak som ofta inte nämns är ju att det också finns bra(bättre) småhandlare, som köper/säljer bilar och är ganska ärliga, bara det att dom vill tjäna pengar som precis alla andra på denna planet. Man jobbar ju trots allt för att tjäna pengar, och kunna leva. Så att döma folk som säljer bilar innan man har fakta som faktiskt gäller, det tycker jag är helt fel.

Dessutom kan jag säga med egen erfarenhet att Bmw-handlare som ska vara så himla "ärliga" och seriösa, alltså Auktoriserade handlare, ja dom är inte det minsta bättre än någon annan. Jag har själv blivit riktigt blåst på en dyr bil av en Bmw-handlare, som gett mig helt felaktig information om bilen, innan jag köpte den, sedan när jag upptäckte div saker på bilen så drog han en helt annan historia. Han påstod att han informerat mig om dessa "fel" på bilen innan, vilket han inte gjorde dom 8-10 ggr jag frågade om samma sak innan jag bestämde mig för att köpa bilen. Blev så förbannad så jag drog hela ärendet till Bmw-kundrelationer Sverige/Europa, men då hittade säljaren på samma usla historia för dom, så dom påstod sedan alla att det var mitt "fel". Säljaren vägrade sedan att prata med mig på telefon ö h t, han svarade inte heller på mail, jag blev HELT nonchalerad av honom/firman, så jag stod helt maktlös till slut.

Det har slutat i att jag aldrig mer kommer köpa en Bmw av en Auktoriserad Bmw-handlare.

Lite OffTopic kanske men, jag är fortfarande förbannad på Bmw för detta...

Så att sitta och analysera andras bilar innan man vet saker är fel tycker jag. Vet man fakta med 100 % säkerhet, ja då ska man informera folk om detta, folk som ber om information d v s.

Kimmen.

16.550
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Precis för att andra ska slippa liknande upplevelser så är det jättebra att bilar och handlare diskuteras fritt. Efter ett tag på det här forumet så lär man sig ganska snabbt vilka användare som man kan fästa större vikt vid. En användare med kanske 10 inlägg som totalt sågar en annons är betydligt mindre trovärdigt än när någon med 1000 inlägg gör det.

I det här fallet verkar trådskaparen ha haft svårigheter med att använda vettiga ord och jag är böjd att hålla med dig om att man kanske skulle ta tillbaka den här tråden.

Däremot är jag 100% för att bilar där det kommer fram graverande fakta verkligen hålls kvar.

//Lövet
Visa användare
168
tattern
M5 F90 Competition -19
//easy rider//

Bilen du länkar till på blocket finns även till salu på mobile.de,
fast då har den vitt skinn. Hmm

//Mathias
fr
85
fredde 540
540-01
M5-01
och sen tappa den ca 6000mil när den kom till sverige eller står fel miltal på mobile
Länk
Borde införas skottpengar på såna bilskojare.... men det visar värdet av att göra lite research.
fr
85
fredde 540
540-01
M5-01
behöver iförsig inte vara en skojare kanske bara (lånat)bilden från mobile.
ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
Tappat 5000 mil och 40000 kronor - om det är samma bil...
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Behöver inte vara en skojare men jävligt beigt att sno en bild från en bil som gått 6.000 mil längre om man handlar i prisklassen 425.000. Magen säger direkt att det är en bluffbil, så något gott förde tråden med sig.

Beträffande distnasvärderingar utifrån en bild på Blocket är nog helt omöjligt, skulle dock vara intressant att få veta slutpriset på trådens ursprungliga M5:a. Något direkt sug verkar det inte vara, men det kanske är årstiden...eller att E39:an helt enkelt börjar bli gammal.
Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
Jag ringde på bilen i fråga när jag letade M5a.

Skulle gissa på att säljaren var någonstanns i 40års åldern.
Skicket och citatet om den bästa M5an grundade han på sin verkstadskille som hade uttalat sig om det :P

Priset är dock helt fel, gör bilen totalt ointressant. Du får en 00/01 med nästan samma miltal för halva pengarna.
Det är alltid lika tråkigt med säljare som kör med sin klyschor:( men får hoppas att det inte är samma bil så att han inte har skruvat den..

When batman takes a vacation he does the Gumball
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Bra skrivet Mr Dobermann!!
Jo
316
Jonas 320
Audi r8 4.2 R-tronic -09
Porsche GT3RS CS vit -10
Ferrari F430 Scuderia -10
Corvette c5
m3 cab 2004
m3 cab 2000 E36

Hej.. denna bilen har jag set flera gånger.. En av få fina m5:or.. Ägaren är egenföretagare med god ekonomi och har råd och sköta en M5:a. Priset är inte lockande. Men bilen är i ny skick
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.