AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
32.097

Kalas M 5:a eller?

Sida 1 av 2
fredde 7
Ngn som känns vid den?
Varför ringer det varningsklockor överallt???
Hade du någon länk?
väldigt svårt annars;)

When batman takes a vacation he does the Gumball
fredde 7
Länk

Kanske lättare så......
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Privatimporterad 2005, 1 ägare, 6500 mil, med säljare som inte är anonym.

Ser inte varför det ringer varningsklockor? Så berätta gärna...
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det finns alltid undantag som bekräftar regeln, ser inget konstigt eller misstänkt med denna annons. Självklart ska alltid miltalet kollas oavsett hur mycket bilen rullat.

///MVH Hasso
Länk
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Förklara vart varningsklockorna ringer????
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Inte ens telenumret i annonsen är något skumt med, det går till ett företag i åhus och annonsbilden är tagen i åhus, så vad är det för varningsklockor som ringer??

Mvh Ferenc
ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
Ja, förklara. Tycker du den är för billig??
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
En av få bilar i den kategorin som ser ut att ha en "normal" annons tycker jag. Kollar man historiken och tittar på bilen borde väl den vara ett bra val i stället för import av bilfirma, målvaktsaffärer m.m. som det brukar vara..
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Sedan kan jag tillägga att jag inte hör till dom som är imponerad av annonser med 10 bilder och hela utrustningslistan i A4 längd med "askopp" och "tonade rutor" listade. Det känns mest krystat.
Denna annons var lagom och känns skriven av en avslappnad person med lite distans. Skulle nog bli sugen om jag råkade ha pengarna över :)
Innan jag köpte min M3:a kollade jag lite på M5:or också. Hörde av mig till ägaren och kan säga att jag fick en väldigt bra bild av honom. Seriös och vet vad han säljer. Efter den första kontakten hade jag lätt åkt ner dit (ca 50 mil) för att titta på bilen. Om han nu inte svarat så sent eftersom han var i Thailand ett par veckor. Och jag redan bestämt mig för en 3:a. Skulle rekomendera den som är intresserad av en fin M5:a att ta kontakt med ägaren och titta på bilen.

Vill man ha en fin M5:a som inte gått 12-16000 mil så är detta det enda exemplar i Sverige. (förutom den röda 03:an där ägaren vill ha 400000:-) iofs med färre mil med tycker ändå den är lite väl högt prissatt. För 100000:- mindre är det ett givet val i mina ögon att satsa på den svarta. (snyggare färg också)

M.V.H
Dennis
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Inget märkligt när man kollar den hos bilregistret, samma ägare sedan import 2005.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tycker också det känns som en seriös bil dock något högt prissatt men det är ju en sak att diskutera om man är intresserad. Som Dennis säger så är den ändå klart mer prisvärd än den röda för 395'...

___
//Ulf
fredde 7
Därför

Bilen har varit på annons innan och då avslutade säljaren med "PROBABLY THE BEST M5 I WORLD" 18 årsvarning eller åtminstone muppvarning.

Import 2005 3.5 år utomlands..6500mil...kanske varit utställningsbil??(probably the best m5 in world)
varningsklocka!!!

BMW M5 fullutrustad!!! är den?

6500 mil ny koppling....om inte en varningsklocka...märkligt iallafall.

Gemini__
Tycker mig sett många M5 E39:or med hyffsat lågt miltal och bytt koppling genom åren. Tror att handhavandefel gör att dessa är förbrukningsvara av rang.

Men visst, man ska vara misstänksam mot ett lågt miltal. Bara det kan styrkas så är det lugnt.

Mvh:
Thomas
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Hm ja...jag tycker nog oxå man ska ha lite mer kött på benen innan man skriver ut varningar ang annonser.....skrivs så mycket crap ändå på det här forumet!!!
Lasse Karlsson
Ser ju fin ut! Men priset??????? Hade en M5:a intagen 2005 02:a som då gått 7400 mil, reggad o klar på gatan 320.000, och nu är ju denna 3 år äldre!! Alltid en fråga om skick! men jag hade inte en skråma på min!! så jag skulle inte ge en spänn över 230 lakan för denna, så enkelt är det!!

Kan ju idag få en "ny" M5 05:a V10 med ca 3000 mil för runt 400 papp, skulle då aldrig betala en bit över 300 tusen för en äldre modell, klenare motor, med betydligt mer mil på mätaren!!! Har skrivit inlägg förut här på Forumet om folk som sätter ut sina bilar till försäljning med helt fel pris!! och nån gång blivit i stort idiotförklarad!! Men det skiter jag i!! Säger det igen: köper man en M5:a 02:a för över 300.000 har man som vi brukar säga: INTE ALLA HÄSTAR HEMMA!!! så är det bara!!

HA DET!!
Visa användare
128
putte,m
m5 e39 99
håller med lasse 100% varför betala över 300tusen när du får en v10 får 100tusen mer .
köpte min för 17000euro och den är ärliga 6900mil nyskick letade ett tag tills jag hitta rätt bil .
det fins ägare där ute som har känsla för vad bilar är värda och det är nästan jämnt rika lirare som inte söker överpriser .
så det går att hitta samma 02 för 180-220 tusen kr om man vet var man ska titta.
om du vill ha tag i en fin m5 så köp inte av en importör med proffekomplex
som bra importerar för att sälja vidare.
bilfirmorna som säljer sätter jämnt ett överpris .
jag råder att köpa privat och att ha is i magen och att inte köpa första bästa bil.
fattar inte vika som köper alla dom översatta m bilar som säljs det är säker non stakars svensson som sen vill ha 300000kr ..
fredde 7
Inlägget var inte menat som ngt varninginlägg,
mer som exempel på en drömmare som begär multum för en bil han kallar "best in world" på så sätt tycker visst säljaren hans bil blir så jävla fin.
Lasse gjorde precis den notering jag ville ha..borde skrivit så själv, istället för att skrivit varningsklockor.....
fredde 7:

Kopplingen på M5E39 är mycket känslig och flera bilar fick byta ut kopplingen trots låga miltal. Som du kanske vet krävs det en speciell känlsa när man kopplar i M5E39 mot andra bilar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.