|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
behrozosogh |
hahahahahahaha. subarujohan det e nog bäst att du håller dig till dina subaru.... Catch me if you can.. De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn |
Filip_J |
bilfreak: Nej jag har inte den blekaste, hittar bara på. Min M3 va ca 3 billängder efter en Ferrari, och mig veterligen så har en F40 lite mer än s.k "321" hk som det är i 3.2an. |
|
Hej ! Här kommer en som testat emot en 3.0 och 3.2 M3 Coupe.. M3 3.0 Coupe höll jag tyvär bakom till 220 km/h tack vore försprånget som jag tog 100-150 km/h.. M3 3.2 körde jag samma intervall 100-215 km/h dock 1 pers extra i M3 an viket gör sitt..Tar försprång med 1-1½ billängd i början men den hinner i fatt och kör om mig till 215 km/h..Låg bakom 1 bilängd.Men hade vi försätt mer så hade avståndet ökat ännu mer. Så min erfarenhet är desto mer dom åker upp i fart desto mer kommer att 3.2 köra ifrån.. Saaben låg då mellan 296 hkr,450 nm.. Mvh 9-5 Aero MapTun Performance individuell 312 hkr 461 nm |
|
Filip_J |
Självklart skiljer det på 3.0 och 3.2, det är det inget snack om saken om. Att påstå att den skiljer 3 billängder 0-100 är bland det roligaste jag läst i jämnförelser. Det är som att jämföra 0-100 med en Porsche GT3 och en VW Polo. |
|
Håller med dig Filip_J 0-100 är så kort intervall och frågan är bara om skillnaden skulle vara mer än halv billängd fördell till 3.2. Sen som killen skrev att upp i fart skulle skillnad vara 7 till 10 billängder är sorgligt. För att köra ifrån en bil med 7-10 billängder krävs ca 70 om hkr extra om inte mer i ena..Har svårt att tro att M3 3.2 ligger på så mycket mer i effekt :) 9-5 Aero MapTun Performance individuell 312 hkr 461 nm |
|
|
lita på mig att 2-3 billängder till hundra är defenetivt mer än några få hästar... 400 meter rattlåsrace kanske men tveksamt... 2 i så fall.. spelar mer roll på förarna... en 3,0:a med erfaren 400meter rattlåsförare drar defenetivt en 3,2 normalförare till hundra... så små är skillnaderna... ganska onödig diskussion egentligen.... provkör båda och ta den med det temperament du gillar... 3,0 lite mer ettrig 3,2 mer vrid... smaken är sen som baken... Bilar med motorer över 8 liter är för män! |
|
| kompisens m3a bänkades innan chipning alltså helt original utav khöler o den hade 340hk original även khöler sa att de va den m3a med mest effekt original som han haft inne detta va en 3.2a så 300-310låter lite lite tycker ja | |
|
Är det ingen av er ovanstående nötter som kollat filmerna? 3.2 piskar GT (300HK) 3.2 piskar skiten ur en vanlig 3.0, vad är det fortsatta problemet. Finns även film någonstans där en E46 m3 knappt kör ifrån en 3.2 E36. Hursom drar jag er allihop med min japanska turboradsexa. |
|
|
TP_ Litar du på alla filmer du ser på Youtube ? Tycker att du ska testa själv och sen återkomma.Det finns massa skit på youtube som är felaktigt.. Mvh 9-5 Aero MapTun Performance individuell 312 hkr 461 nm |
|
| När teknikens värld/Rototest testade M3 3.2 så lämnade den 294 hk på drivhjulen. Räknat på ca 10% effektförlust i drivlinan så lämnar den tom ngt mer än utlovade 321 hk. Rototest säger att 8-9% förlust i drivlinan är normalt på en manuellt växlad tvåhjulsdriven bil. | |
|
Gti-mannen.. Läs Beppos inlägg om 8-9% :) (intern grej) Svekke |
|
| Allvarligt! Hur pass intressant är 0-100 med dagens bilar igentligen? På 40-talet kanske det va lite mer sport att raca upp till 100 Nä 100-250 är det som riktigt visar en bils prestanda, tycker jag iaf:) | |
|
Svekke Allt det där handlar om gissningar mer eller mindre. För att veta exakta svaret det är väl att ta ut motor bromsa den och köra sen i rototest för att kolla effektskillnad.. Tycker att folk ska inte lägga så stor märke på motoreffekt.Det som är interesent och det som man oftast vet är hjuleffekt.. Min ligger på 280.5 på drivhjulena stabilt/peak 291 kanske ska ändra i signaturen :) Mvh 9-5 Aero MapTun Performance individuell 312 hkr 461 nm |
|
|
Klart drivhjulseffekten egentligen är det intressanta. Ibland blir man lite konfunderad över billtillverkare och deras angivna motoreffekter som kanske ibland verkar varasatta med hänsyn till olika skatteklasser eller för att ett jämnt 100-tal (M5) "ser" bättre ut enligt PR-avdelningen.. Svekke |
|
|
Alexx 0-250 det är riktigt bra intervall ;) |
|
| Ahh ännu bättre:) | |
|
"Min ligger på 280.5 på drivhjulena stabilt/peak 291 kanske ska ändra i signaturen :)" Räknat på 8% förlust så är 291 drivhjulshästar=316 motorhästar... så du behöver ju inte ändra så mkt... :) |
|
pg_ice |
är det nån som har en frisk 3.2a i sörmlands trakten? kanske ide att reda ut hur stor skillanden är. säg till så tar vi ett test. 100-200 borde räcka för att se skillnaden. 2 personer i bilarna,en som filmar och en som kör. 0-100 är ju ingen ide att jämföra då det hänger för mycket på föraren. jag tror nog tävlingsmänsikan har vaknat igen...inte första gången ;) |
pg_ice |
nu är ju inte min 3.0a helt orignal så testet borde göras med en 3.2a som är chippad och annat avgas för att blir mer riktigt. |
|
pg_ice Jag har kört mot flåklypas 3.2 limo med chip och så här gick det Länk Med andra ord kan du prova mot mig med ;) Det är bara att spika någon dag ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.