|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
| Kan ju tillägga att min är helt orginal.... | |
|
DennisH Det verkar som om det kommer bli en träff här i västerås för bmw nördar i slutet på april du är välkommen, så kan vi snacka lite skit och ta en repa eller två ;) Info om träffen finns under "Träffar och sammankomster" Annar kommer det årliga M-bil träffen i västerås någon gång i juni som du inte får missa här är lite bilder från föra året min är den röda Länk |
|
|
Behrozosogh: Har du kört SMG II? Läste ditt minst sagt luddiga inlägg om varför man kör SMG`n i manuella läget... Jag fattar ingenting.. "oFFkeFF så du menar att manuella bilar e slöare än de andra? hahaha det roliga e att alla (nästan) ni som har smg vill ju igentligen ha manuella,men ni måste ju självklart säga att smg e bäst eftersom ni har smg.och ändå säger ni : Älskar den över allt annat....Kör bara manuellt och det funkar som många andra ovan säger perfekt både i stadstrafik, landsväg och bankörning... varför inte köpa manuell da ifall ni ska köra manuellt? kan ni inte växla snabbt? så ni behöver en smg? jo da den gör jobbet åt er på 0,08 sek. haha låt killen prova en manuell låda själv,,ni behöver inte säga att manuella lådan e skit ifall ni inte kan köra manuell.. o alla ni vet att manuella m3an e snabbare än smg ;) spelar ingen roll vad alla ni smg ägare kommer att säga nu. men ni vet vad ni ska köpa nästa gång ;) betala mer o få en med manuell låda så slipper ni köra som en kärring utan koppling..haha tack för mig." Jag menar att INGEN köper en M3:a med SMG II för att köra med automatläget, även om det i vissa fall kan vara praktiskt/skönt. Fast det kan ju å andra sidan vara jag som inte förstått ironin bara... M.V.H Dennis |
|
|
Håller med om att smgII-lådan inte växlar så snabbt som det påstås. Men den är riktigt snabb. I testet som man körde mellan smgII och manuellt så skiljer det väldigt lite. Men återigen, det är jobbigt att växla så fort med den manuella lådan ett par hundra gånger i rad under ett race. En femma att pricka 3-4 växlingar rakt fram. Sen skulle jag som jag skrivit innan, önskat att det vore en sekventiell låda(med rakskurna drev), då hade man kunnat skippa hydralstyrningen av kopplingen och bara dunkat i växlarna tillsammans med en tändningsbrytare. Iofs blir det lite högt ljud från lådan om man nu ska använda bilen till något annat. Men SMGII är det rejsigaste i växellådsväg som fanns i min budget. Sen tror jag M-dct kommer vara /är en mycket bättre lösning än SMGII, både belastningsmässigt på kopplingarna, snabbhet i växlingar och smidighet i vanligt automatläge. |
|
| DennisH>> ehhhh hallååå är det ngn hemma eller??? Jag fattar inte riktigt vad du babblar om....Hade jag velat ha en manuell låda hade jag köpt en med det.... | |
|
instämmer med bomis. Varför skulle jag betalat extra för att få SMG om jag egentligen hade velat ha manuell? Verkar skitdumt! Jag bryr mig ärligt talat inte så mycket om vilken som är snabbast runt bana eller om jag vinner 0,01 sekund på 0-100. Jag vet bara att jag tycker att SMG är fruktansvärt kul att köra med. DennisH:s svammel fattar jag ingenting av, och jag bryr mig inte heller. Var man kör det han vill köra (förhoppningsvis). |
|
|
Hur mærker man på en M3 SMG att kopplingen e slutkørd? (t.ex efter många LC och så menar jag) // M.V.H. Daniel |
|
|
Spajjjs: Om du gör ett test på Bmw kan de se hur många LC bilen har gjort, om inte bmw har nollat bilens register innan. |
|
|
Starre: Ær den nollningen något som sker samtidigt som BMW kanske nollar bilens felminne eller i samband med något annat? Om de bytt kopplingen kanske? Om inga LC så ska kopplingen hålla ett bra tag eller? blir mer och mer sugen på SMG hela tiden.. ska bli spænnande att prova en... Vill bara inte køpa en bil som efter nån månad behøver byas koppling och så på før 10 000:- :( // M.V.H. Daniel |
|
|
Spajjs: 1. Vet ej tror inte att den nollas med automatik. Har inte hört talas om kopplings byte på någon E46SMG II 2. Det tar ett tag att vänja sig med SMG men sen vill man inte vara utan:)) 3. Titta på flera bilar innan du bestämmer dig jag tittade/letade i ett halvår för att hitta min M3. |
|
|
"DennisH>> ehhhh hallååå är det ngn hemma eller??? " bomis, om du läser Dennis inlägg lite noggrannare så ser du att han citerar Behrozosogh, då kanske det klarnar lite... Spajjs: Jag har bara kört SMG på bana och då var det riktigt trevligt. Jag kan inte växla snabbare manuellt. Två händer på ratten är att föredra vid aktiv körning. Men jag har sett folk trixa och fickparkera med SMG och det har inte alltid sett så snyggt ut. Säkert en vanesak. Men testa lite sådana manövrar också då du provkör. |
|
|
Varför skulle det vara svårare att fickparkera med en SMG än med en vanlig? Jag har hört det sägas för men förstår verkligen inte varför. Man lägger i backen, tittar bakåt och backar. Vad är det som skiljer sig? |
|
| Tycker inte heller det är något problem att fickparkera, kopplingen hugger inte på något sätt eller blir ryckigt. | |
| fickparkera, start i backe m.m. aldrig haft problem...start i brant backe = håll in vä paddel så sköter det sig själv... | |
|
Måste erkänna att jag e helt såld på SMG nu. Efter alla videos och test och andra utlåtande jag hört/läst. O har inte ens provat en än :P // M.V.H. Daniel |
|
|
bomis och Oktober----Halåååååå är det någon hemma eller???????? Det var ju ett citat från en tidigare deltagare jag citerade för att jag också som ni tyckte att det var svammel!!! VAKNA grabbar:-) M.V.H Dennis P.S Har SMG II på min också....... |
|
|
sekvensiella växellåda är framtiden, BMW har utvecklad SMGII till en riktigt bra låda men inte 100% perfekt inte minst i A-lägen, det kan man ju diskutera även om den också har anpassningslägen till förfogan se framtidens växellåda hos M-GmbH (urklipp från 3MForum) M3 coupe manual: 4.8s 0-100kmh (1580kg by DIN) M3 coupe M DCT: 4.6s 0-100kmh (1600kg by DIN) M3 sedan manual: 4.9s 0-100kmh (1605kg by DIN) M3 sedan M DCT: 4.7s 0-100kmh (1625kg by DIN) M3 cabrio manual: 5.3s 0-100kmh (1810kg by DIN) M3 cabrio M DCT: 5.1s 0-100kmh (1830kg by DIN) se tråden Länk |
|
| DennisH>> sorry mannen.... | |
| Läste nog lite snabbt där, trodde först det var citat men sen fattade jag inte vad som var citat och vad som inte var det. Blev lite rörigt... Sorry. | |
|
Tänk vad bra det här forumet hade vart om det hade kört en forumprogramvara som inte var lika modern som en bräda i början på 90-talet... Då hade man kanske kunnat quota folk med enkelhet.. ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.