|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
|
En dum fråga kanske.. men ni som kør med SMG-låda. Har nån av er trøttnat på den och kanske sneglat lite åt manuell låda? // M.V.H. Daniel | |
|
Stort NEJ! Älskar lådan, har just köpt äkta F1 paddlar. För mera avancerad körning. Har manuell i Clubsporten. Det är ok, men SMG i M3:an är överlägsen. |
|
|
MAXEY: tack før ditt svar. Blir M3 till våren.. førsøker bara samla inså mycket info jag kan innan jag går på riktig jakt efter rærr bil. Har aldrig provat SMG men ska gøra det nær jag får tillfælle. // M.V.H. Daniel |
|
|
om Formula1 bilarna är nöjda med utrusta deras bilar med sekvensiellåda så duger SMG för mig (skillnaden mellan F430 med F1 och Manuell lådan ligger strax under 110tkr) |
|
|
Jag har som sagt ingen erfarenhet alls av SMG. Hur fungerar den vid vanlig stadskørning och så? Eller lægger man den i automatlæge då kanske? // M.V.H. Daniel |
|
|
Daniel: vilket som egentligen, det är smak sak, jag kör daily med läge A3 (automat-läge) och med paddlarna S5 |
|
|
Okej. Får ta mig tillfälle att prova en SMG så att jag vet sen vad jag ska leta efter :) // M.V.H. Daniel |
|
|
Smart av dig att testa och inte bara lyssna på andra, jag fastnade inte för SMG personligen och det viktigast är att man trivs själv, finns många trådar här på forumet om just detta. /Micke BmwCS nr05419 Länk |
|
| Jag både hatar och älskar SMG. | |
|
Kleiv: Beskriv lite bättre tack :) // M.V.H. Daniel |
|
|
Micke169: kommer självklart skapa mig en egen uppfattning genom att själv prova. Ville bara ha lite tips från andra :) // M.V.H. Daniel |
|
| SMG är kass när man kör lugnt och grym när man kör snabbt. | |
|
Män har det i blodet, att slita pinne alltså. Så nej, inge smg här inte! Spajjjs om du provat en manuell m3 så vet du att dom är inte direkt distinkta i växellägena. Ärligt talat är dom manuella lådorna skit, om man inte sätter dit ett shortshift kit av kvalité. Jag vart nästan mörkrädd när jag installerade mitt UUC evo3 shortshift kit + dssr(länkage mellan låda och växelspak). Var som att gå från en Amazon till en Honda s2000. :) |
|
| Jag snarare saknar min smg låda, underbar i alla lägen =) | |
|
Jag älskar SMG lådan! Jag hade inte kunnat tänka mig min M3:a utan SMG, det är fruktansvärt kul. Sessutom kan man som jag ser det köra vilken bil som helst med manuell låda, men inte alla bilar har SMG... |
|
|
För er som gillar att slita pinne eller ruska tupp finns ju faktiskt spaken kvar... Det är kopplingen som är borta... Använder ni foten i skrevet är ni nog av någon skummare modell än andra grabbar.... ;) Vill man köra lugnt tycker jag s3 funkar utmärkt, riktigt lugnt a2, och riktigt roligt är det ju s5 eller s6 som gäller. Fast för dagligdags så gillar jag inte riktigt automatlägena, växlar lite för långsamt, eller för sent. S5 hela tiden så är det svårt att åka mjukt. S3 tycker jag är det jag kör dagligdags. Det var SMG-lådan som var mest avgörande att jag köpte m3'an. Tycker den är skitrolig vid inspirerad körning, och funkar ok vid normal körning också. |
|
|
Verkar som om typ alla e väldigt nöjda med SMG. Ska bli spännande :) // M.V.H. Daniel |
|
|
Man aldri lei av SMG. Jeg kjøpte min uten å noengang ha prøvd en SMG kasse, men har aldri angret ett sekund! MVH Tommy |
|
|
Jag använder inte ens automatläget. Fungerar alldeles utmärkt att köra stadstrafik med manuella läget. Den växlar ju ner av sig själv samt att du inte behöver koppling. Det är så mycket skönare än en vanlig manuell. Köra lungt går alldeles utmärkt också. Har heller inga problem att växla lungt. Bara att hitta känslan på gasuppsläppet så går växlarna i silkesmjukt även i S5. SMG all the way!!! Försök att spaka manuellt på 0,08 sek. Det är en riktigt skön känsla när växlarna dunkar i.... M.V.H Dennis |
|
| Spajjjs: Köp en SMG, du kommer tycka om den i det stora hela. Jag personligen skulle inte vilja ha manuell i min bil om det fanns. | |
|
SMGII FTW!!! Älskar den över allt annat....Kör bara manuellt och det funkar som många andra ovan säger perfekt både i stadstrafik, landsväg och bankörning... Har aldrig fått pisk i acc mot en manuell m3:a!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.