|
Sida 9 av 14
|
|
|---|---|
|
Äntligen Valencia Street circuit och allt ser bra ut inför kvalet. Har kollat in banan ordentligt och det är så man ryser. Som vanligt håller man tummarna för Kubica men Kimi och Hamilton är alltid giftiga. Vem som står som segrare i morgon eftermiddag är svårare att gissa än vanligt - men en Pole är ingen garanti vilket gör loppet öppet och spännande. Åh snart börjar kvalet!!!!!!!!! ;o) Länk |
|
|
Ska ge mina podiumtips iaf efter kvalet :) Men hoppas att BMW ryckt upp sig en smula.. Men jag hoppas också på Kimi...gillar hans kyliga nordiska stil+att han är den bäste i gamet egentligen,Hamilton må ursäkta ;) Mvh Janne. |
|
|
Tips inför racet i morgon... 1:Kimi 2:Kubica 3:Massa 4:Hamilton 5:Kovalainen 6:...Öh...Heidfeld :) Mvh Janne. |
|
|
Nu vet vi - Massa i pole, vilket inte är förvånande egentligen, Hamilton i andra och Kubica. Att Massa kör som en gud var han än är i kval, är ingen hemlighet. Att Kubica är uppe i Valencia ser jag som positivt men inte så överraskande - han gillar banan och utmaningen kanske mer än någon annan. Tror och hoppas på en duktigt framskjuten plats för BMW i Morgon och pallen är inte omöjlig. Go Kubica!!!!!!! Länk |
|
fredde 7 |
1)Hamilton 2)kubica 3)Alonso dessa tre tror jag kommer att stå på podiet. Hoppas självklart på Kimi och kova..... Massa tror jag (iomed att det kasnke blir regn) kommer krascha ut sig. |
|
Enig med Janne T, men efter en liten justering... 1:Massa 2:Kubica 3:Kimi 4:Hamilton 5:Kovalainen 6:...Öh...Heidfeld :) Jag tror inte motorn sviktar denna gången oxo. Massa är heltänd och kommer att (be-) visa vad han går för. |
|
|
Både bra och dålig F1,dag. Synd om Alonso givetvis som inte fick visa upp sig på hemmabana. Nästa dålighet stod Ferreri för, spektaklet i depån kändes minst sagt olustigt. Mclarens insats får väl ses som godkänd och väntad, Hamilton kunde inte matcha Massa i sin Ferrari som ser riktigt grym ut. BMW då - Jo, Kubica på pallen känns riktigt bra även om jag hade hoppats på silver eller guld. Loppet i övrigt var ganska händelsefattigt och spänningen uteblev, följa john från start till mål, litet trist och synd på en sådan fin bana som Spanjorerna fått till. Länk |
|
| Måste tyvärr säga att den nya banan var super tråkig gillar inte alls stadlopp förutom Monte Carlo | |
|
Gäsp....tillställningen var ju inte direkt hyperspännande det medges,orkade inte se på hela tävlingen ens(fyfy ;))... Var ett tag nästan mer spännande att brygga en kopp kaffe ;) Men tja,Kimi,vad ska man säga?...tragisk tävling för honom och teamet :/ Mvh Janne. |
|
| såg inte tävlingen men naturligtvis kul att bmw lyckas ta en 3:de plats.. hoppas deet kommer fler | |
| Jepp, supertråkig bana. Väntar med spänning på Belgiens Grand Prix då den banan är fantastisk. | |
|
Ja detta var inte precis det mest spännande racet i år! Men jag är likaväl glad för att Massa levde upp till mina förväntningar. Han är kanske inte den mest spektakuläre föraren - men han växer! Jämfört med Barcelona 27/4 när jag var "live" tilsammans med 133 000 andra F1-fanatiker, var detta lite intressant egentligen. Ser fram till Spa. |
|
| vilken plats ligger kubica respektive heidfeld på nu??? | |
|
01 L.HAMILTON 70 02 F.MASSA 64 03 K.RAIKKONEN 57 04 R.KUBICA 55 05 H.KOVALAINEN 43 06 N.HEIDFELD 41 |
|
| Äntligen ett roligt race jag njuter till 100% | |
| kubica på tredje plats .1poäng före raikonnen :D itne illa | |
|
Heidi hade flyt på slutet och rätt däck,känns som kimi har tappat det nu inför hösten tyvärr. Mpower |
|
|
F-n vad jag svor när Kimi åkte av :/ Annars ett roligt lopp med lite flyt för BMW...tvåa i och med att Hamilton fick tidstillägg pga att han kört utanför banan på slutet...Kubica gjorde ju ingen direkt glad heller i racet,men Heidfeld torde nog vara nöjd nu :) Mvh Janne. |
|
|
Ja...resultatet blev ju till slut>>>1: Massa,2:a Heidfeld,3:a Hamilton(efter tillägget på 25sekunder som han fick som straff).. Mvh Janne. |
|
|
Nu sviktar mitt minne lite men har Heidfeld vunnit någon gång? Annars måste han ha tagit av "Lill-Lövis" titeln "Världens mest framgångsrika ickevinnare inom Formel 1". "Lill-Lövis" var ju 2:a fyra gånger utan att vinna. Det har väl ingen annan lyckats med sedan dess? Det är kanske helt fel men det är därför jag frågar...för att få veta :) "BMW six appeal" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.