AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
39.513

Formel 1 säsong 2008

Sida 1 av 14
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Fler som tänkt vara uppe i ottan?

I tidningen så stod det 0600,men på programtablån på text tv så är start av "showen" iaf 05.15...jaja..5.15 är jag uppe och kollar iaf :)

Mvh Janne.
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
För min del blir det kl 14 istället.
Som en F1 tok ska det bli hyper intresant att se hur första loppet kommer att gå.

Det som var mest roligt under kvalet var VETTEL vilken överaskning riktigt roligt.

En bra sida att ha i minne:

Länk

www.viasatsport.se
Givetvis är man uppe kl 5 för att kolla!
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Jepp.

Kimi, Hamilton, Vettel, Kovalainen, Massa. Där har ni placeringarna.

Heidfeld och Kubica hamnar utanför topp fem då BMW tydligen har en hel del problem.

/Lars

Don't adapt to the road. Be the road.
Larsssss:

Kimi kommer inte komma inom top 3 det är jag 99% på

Hamilton kommer att vara bland de 3 bästa.

Vettel kommer att ta poäng

Kubica inom top 5
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Ska ut o jobba kl 2200 så jag tar sovmorron o kollar 1400.Ska bli riktigt kul med F1 igen.

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
No
160
Nobby
523i -96
Trevligt race med mycket action, även om manfallet var lite väl högt. Kommer att bli en spännande säsong detta. Hamilton och McLaren ser starka ut men man ska aldrig räkna bort Ferrari. BMW klart bättre än jag trodde och kan nästa vara med och slåss i toppen. Kul att se Williams med sådan fart...
Varför tog det så lång tid innan dom dumpade antispinn, mycket roligare nu!!!

Och Alonso kan verkligen köra bil!!

Ett tipps för F1 tokiga Länk
bara att gratukera bmw :D hoppas att dem kan vara med på pallen lite oftare denna sösong.. det jag märkte av första racet är att det ser ut att bli jämnare och tuffare än på väldigt länge
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Japp...jämnare nu..lite oroväckande att kimi körde som han gjorde,visserligen så bröt han med bensinpumpsproblem i slutet, men lite "osäkert" uppträdande på vissa grejor han gjorde innan s.a.s...
Ja,kul att Heidfeld kom tvåa också,känns bara som att BMW snart kan vara 1:a i någon tävling...Hamilton(och mclaren) verkar visserligen starka och kommer inte att bli en lätt nöt att knäcka denna säsong :)

Ferrari och Kimi kommer igen det ska vi väl vara ganska säkra på också..

Kul också med att Williams kom 3:a och att det var rosberg(heja skandinavien får man ändå skriva) som gjorde det :)

STOOORT manfall i tävlingen....men vad sa de?>> 37 grader i luften och 51 på banan gjorde naturligtvis sitt till..tufft!..både för mtrl och förare.

Mvh Janne.
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
starre, 50% är inte illa. min tipsrad gick något sämre, host, host.

håller annars med samtliga föregående skribenter. ett intressant race som bådar gott inför resten av säsongen. får bara hoppas att mclaren inte blir för överlägsna. det lilla gapet mellan hamilton och heidfeld hade nog varit betydligt större utan gulflaggorna.

/Lars

Don't adapt to the road. Be the road.
larssss:

Det var nära riktigt nära för Vettel, fasen att det blev strul med motorn då var det nära att jag slängde fjärren ut genom rummet****

Nytt race i helgen några som vågar tipa redan nu?

En första press konferans finns att läsa på nätet för de som är vill veta mera.

Malaysias GP, Kuala Lumpur Klockan 07.50-10.00 På Tv6
No
160
Nobby
523i -96
Mina tipps:
1: Kimi (Ferrari är mycket snabbare än dom visade i australien)
2: Hamilton
3: Kubica

Massa klarar inte av en bil utan TC och kraschar, han tar även med sig Kovalainen och Heidfeld av banan. Allonso kommer fyra. 10 bilar kommer i mål.

Så, nu vet ni vad som kommer att hända. Knappt någon idé att titta på Söndag.
Nobby:

Några tanker på tipset:

Att Allonso skulle komma på fjärde plats har jag mycket svårt att tänka mig topp 10 men inte bättre.

Kimi på första plats nja tror att det blir tufft visst han vann förra året. Får i och för sig hur det går med motorn......

Hamilton kommer att ta poäng det är vi nog alla på det klara med:))

Kubica: Är inte så säker att han orkar hålla ett högt tempo på den här banan, trots allt allt är banan väldigt tuff.
No
160
Nobby
523i -96
Jag tror att det blir ett ganska så stökigt race med en heldel avåkningar och saftycars så jag gissar på en del överraskningar i resultatlistan. Allonso imponerade stor på mig i förra racet och även om han inte har en bil som är tillräckligt snabb så tror jag han kommer att kunna utnyttja det som händer under loppet till sin fördel. Dessutom gjorde Renault bort sig totalt under kvalet, bara köra ett försök i Q2, idiotiskt.
Ferrarin har varit snabb under testerna och bitvis under racet i Australien så jag tror den har klart större potential än vad den har visat. Om den håller dvs.

Kubica kvalade väldigt bra förra racet och jag tror han kommer att göra det nu också, det tror jag kommer hålla honom borta från diverse problem i början av racet och räcka till en tredjeplats.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tips som håller ;)

1:Hamilton..tyvärr.
2.Kimi...tror på en uppryckning där från hans och Ferraris sida.
3.Heidfeld strax före Kubica(egentligen en förhoppning, som nog kräver seriös tillförlitlighet från parterna) :)
5.Rosberg..

Alonso åker säkert stabilt o bra,men ingen pallplats för honom iaf...för "dåligt" mtrl...6:a blir han.

Mvh Janne.
Nobby:

Första och andra kurvan kommer att fälla många bilar helt klart.

Renault bilen har enligt mig tappart fart visst Allonso kan köra men bilen går på max hela tiden. Som Allonso kör håller inte däck eller chassi tyvärr bra förare inte så bra bil.

Visst Ferrari är alltid Ferrari men Massa kommer att chansa igen du såg väl påkörning av DC? Alla kunde se att han inte var förbi men Massa tycket det!!.

Fråga:

Är det bara jag som kör PS3 Formel 1 för att lära mig banan inför varje lopp?
No
160
Nobby
523i -96
Janne, låter som ett ganska så stabilt tipps. Vad tror du om Massa och Kovalainen?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Nobby:
Massa och kovalainen hakar i varandra i loppet(säger inte när,men under loppet ;))och kraschar alternativt halkar längre ned i resultatlistan än vad man skulle kunna tro :)

starre:
Tja...jag över emellanåt i PS2,men har inget formel1 spel,så banorna har jag tyvärr inte..

Mvh Janne.
No
160
Nobby
523i -96
Starre:
ja, det är nog bara du :P
Näädå, har dock ingen PS3 så det får räcka med några kartbilder och lite filmer från tidigare race. Sen finns det många andra som lägger ut sina varv runt banan på youtube vilket alltid är kul att kolla på.

Angående Massa så har jag helt tappat förtroendet för hans förmåga att köra i formel1. Han ser ju inte ut att ha kontroll på bilen, det märks varför han var en av dom som var mest emot att dom plockade bort TractionControl.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.