|
Sida 8 av 14
|
|
|---|---|
|
Nu smäller Tysklands GP igång.. En lite stund av lite avkoppling/racefeeling framför TV:n igen ;) Kimi verkar ju inte ha ställt in sin bil optimalt tyvärr...men jag hoppas att han ändå gör ett bra race. Hamilton?...Tja,verkar ju gå som tåget just nu Mclarenbilarna. Trulli gjorde ju bra ifrån sig i kvalet så vem vet,kanske hamnar på podiet.. Hoppas dock att Kubica rullar upp i fältet...han blir 3.a säger jag bara för att jag ändå tror på honom som förare och teamet är bra helt klart.. Troligt raceresultat: 1:Hamilton 2:Massa 3:Kubica eller....Trulli! 4/5:Kimi Hoppas dock på>>>1: Kimi 2:Kubica 3:Kovalainen Mvh Janne. |
|
|
Jag blir så förbannad dessa Jävla team order så jäkla dåligt av stallet. Hoppas att de Mclarean får mycket skit för de under de närmaste dagarna Så jäkla dåligt****** |
|
|
He he - grymt kul race och Hamilton i sin McLaren gjorde vad han skulle, trots att stallorder gav honom en fördel. Lite besviken på BMW och framför allt då Kubica som jag trodde skulle göra bra ifrån sig, nick gjorde allt rätt och all heder åt honom. Skitkul att se Piuqe (eller hur det nu stavas) på pallen. Hoppas på en spännande fortsättning. Länk |
|
| Kul att vi fortfarande har McLaren bakom oss i märkes-VM. | |
|
Hamilton var ju totalt överlägsen...Ok,trist att Kovalainen vart tvungen att släppa förbi honom på stallorder,men han hade blåst förbi iaf förr eller senare. Man kan ju ändå "hoppas" på någon form av straff för Mclaren(men det tror jag inte)...var ju naturligtvis fööör övertydligt,men detta kommer att hända fler ggr o har naturligtvis hänt förut otaliga gånger utan att det blivit någon påföljd...en tamare lag än denna finns ju knappast :/ Piquet's andra plats var ju den mest otippade hitintills...kul för honom,eller snarare ett måste.. Han har ju inte rosat loppen direkt tidigare :) Mvh Janne. |
|
|
Nelson Jr. var nog lika överraskad själv, såg nästan ut som att han inte visste riktigt vad han skulle göra vid vägningen. =) Klart jobbigt lopp att följa på tv, dels med kommentatorernas virr-varr samt datorernas virr-varr var det möjligen på dom 5 sista varven jag var med ordentligt... Synd att Glocken tappa hjulet, för Roberts skull såg det mer lovande ut före pace-car. Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
fredde 7 |
Tycker inte stallorder är så konstigt, eller fel heller för den delen. Man får lära sig att se f1 ur ett större perspektiv där hela teamet är ett lag som satsar på att få en världsmästare samt vinna märkesmästerskapet. Jag tycker stallorder borde tillåtas och låta det tillhöra "strategin". Visst vore det roligare om det aldrig förekom, men det har det alltid gjort och kommer alltid att göra i ngn utstäckning så då är det bättre att tillåta för att få rättvisa. |
|
Budapest på G... Man har ju varit på den banan live 2005...väcker alltid upp lite gamla minnen :) Slår på TV'n alldeles strax ;) Hoppas denna gången på att BMW är högt uppe i kvalet... Kimi vann 2005 iaf under den härliga perioden med V10:orna :) Får se nu vad som händer.. Mvh Janne. |
|
|
Jaha...Mclaren bilarna tog hand om första ledet... BMW?...hmm...Kubica kan ju komma upp sig en smula,men Heidfeld?...Nee,han fortsätter och göra bottenkval :( Stalltipset är naturligtvis Hamilton som etta,Kovalainen hoppas jag på kan ta en pallplats efter kvalresultatet.. Ok då,mitt tips efter morgondagens race..1:Hamilton 2:Kovalainen 3:Kimi 4:Trulli! 5:Kubica 6:Massa....Har så svårt för Massa,men i ärlighetens namn så kör han bättre och bättre. Kanske han tar Trullis fjärdeplats med bara lite flyt ;) Mvh Janne. |
|
|
Vilken plats hamnade Heidfeld på? Såg bara Q3. |
|
|
Han kom inte med till Q2 ens...16plats. Mvh Janne. |
|
| heidfeld har dessutom alltid konstig strategi.. känns som om bmw kommer tappa mkt nu då kubica inte riktigt e med längre där framme | |
|
Kubica kom på fjärde plats...inte så dåligt,men jag tror inte riktigt på någon pallplats för honom ändå..men man kan naturligtvis hoppas.Länk Mvh Janne. |
|
|
Kaffetermos & jordnörsringar, heja Robert! Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
|
En liten tippning: Mclaren nr1 på pallen nr2 Ferrari nr3 BMW-sauber på pallen. Toyota topp 6. Mpower |
|
|
Ett stort grattis till Timo Glock trist att Ferraris motor inte höll 3varv till |
|
|
Heikki,Timo,Kimi.... Timo Glock gjorde det intressantaste resultatet,man får ju gratulera... Men skönt att de nordiska förarna la beslag på 2/3 av pallplatserna ;) Naturligtvis otur för Massa,men jag trodde ändå inte på honom ;) Hamilton?...Tja,punkteringen sänkte ju hans möjligheter till pallen. Härligt ändå att Kimi slog till med snabbaste vara så sent i tävlingen och gjorde det spännande i princip ända till slutet mot Glock,tyvärr så blev det ju så att Kimi blev tvungen att sänka farten iom Massas haveri...så de absolut sista varven blev lite tama på den punkten iofs.. Bmw's resultat...hmm...ungefär som väntat tyvärr.. Men det är bara att "bryta ihop och komma igen".. Mvh Janne. |
|
| SPännande race, säsongen är riktigt tuff i år. F1 blev bra mycket bättre när MS slutade! | |
| jo schumacher var ju för överlägsen. ungefär som bmw i min smak. har svårt att se anledning till att välja något annat. tyskarna är grymma. | |
fredde 7 |
Kubica i all ära, men jag tycker det känns som BMW kommer förbli nr 3(medelmåttliga). Jag tror de behöver investera i en förare med mer vinnarpotential. Jag hade gärna sett Alonso köra för BMW och heidfeld kan då få smiska fransosbil ett tag.När BMW hade Montoya så kändes det som de var närmre seger även om colombianen sniffat bort hjärnan i kokain;). BMW borde lägga ned sina golf och tennis satsningar och satsa på formel till de bärgat en VM titel, det är min åsikt. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.