|
Sida 6 av 14
|
|
|---|---|
|
Tror på dubbelseger för Ferrari med klar avstånd till övriga fältet, hoppas Kubica tar sista pallplatsen. 1. Kimi 2. Massa 3. Kubica 4. Hamilton 5. Alonso 6. Kovalainen //Anders |
|
Transocean |
Massa tar en rövare i starten och trycker Fernando mot kimi...bägge ute av racet i första kurva, sedan cruisar Massa till mål. |
| Massa kör på Alonso i starten båda bryter, Kimi tar en promenadseger vinner med 45 sek marginal till tvåan Kubica trea blir Hamilton. | |
|
Tja...gick inte så lysande för BMW Sauber kan man väl konstatera efter diverse strul för Heidfeld(hur kan man köra in i depån när den är stängd?..kommunikationsbrist torde vara svaret där,för inte kan man väl anklaga Heidfeld för "orutinerad"?)+Kubicas sega accelleration i starten...som vanligt måste man väl säga. 1.Kimi 2.Massa 3.Hamilton BMW 4:a och 9:a...inte godkänt totalt sett anser jag..även fast Kubica som fjärde man inte var långt efter, han kan väl få en stjärna i kanten trots allt :) Mvh Janne. |
|
| kubicas insats var helt ok men heidfeld får icke gotkännt... varför är bmw:n så seg i starten?? | |
|
Varför BMW är sega i starten vet nog inte ens BMW teamet själva,det var ju liknande tendens i förra racet också...borde väl vara fixat om teamet vet vad detta beror på. Hmm...Kubica har möjligen problem med startproceduren av någon anledning,vilket iofs känns främmande för att vara en elitförare idag. Mvh Janne. |
|
|
Kubica´s start var ju bättre idag än förra racet, Tycker det är otroligt konstigt att Kubica´s BMW var 10km/h långsamare än Hamilton´s McLaren/Merc? Hoppas att de gick bra för Kovalainen. Dallas Länk |
|
|
Länk Verkar ju ha gått bra för Kovalainen...Verkar också som att orsaken var att fälgen gick sönder och sedan kort därefter däcket,men det är s.a.s. inte "helt hundra" om detta var den egentliga orsaken.. Mvh Janne. |
|
| Anledning till att Heidfeld åkte in i den "stängda" depån var väl att han helt enkelt inte hade nån bensin kvar och var tvungen att tanka för att inte få stopp ute på banan. | |
|
GE: Ja...så var det,my mistake...läste inte på tillräckligt bra,och uppfattade inte snacket under racet..tyvärr. Jag hade väl fullt upp i köket eller nå´t ;) Bifogar länken där det står>>>"The incident ruined..." osv...Länk Mvh Janne. |
|
|
missade tyvärr racet i monaco pga av jobb. finns de nånstans på nätet som man kan se sammandrag eller liknade. Härligt Kubica som kom tvåa. Dallas Länk |
|
| missade tyvärr oxå loppet :( kubica går från klarhet till klarhet.. däremot så går det bara sämre och sämre för heidfeld | |
fredde 7 |
helt klart ett av de bättre loppen i modern tid i Monaco..häftigt att de åker nästan lika fort nu på den banan med nya reglementet. |
|
Jaha...då var det dags att ge sina tips för morgondagens race i Canada :) Hamilton verkar vara en lågoddsare i morgon...utklassade sina medtävlare i kvalet! Kan bero på bränslemängden,men svårt iaf för "di andra".. Kubica imponerade också stort tycker jag... 1:Hamilton 2:Kimi,självklart vill jag ha honom högt upp :)...trots att han var en hel del efter Hamilton..men nog ska han slå Kubica i slutändan.. 3.Kubica 4:Alonso,kör jä*ligt bra med sämre mtrl måste man nog säga... 5:Massa 6:Rosberg Heidfeld?...Tja,han verkar ju inte ha skuggan av en chans mot sin teamkompis så tippar han på möjligen en sjunde plats...med lite flax.. 8:Webber.... Mvh Janne. |
|
|
och heidfeld får väl sparken efter denna säsong vad ja läst på www.f1.com pga att bmw vill slåss om topplaceringar nästa år och han presterar alldeles för dåliga resultat. Så då e frågan. Vem ska ersätta honom???? Livet börjar vid 3bar min bmw 324td hemsida Länk |
|
|
Heidfeld...tja...har verkar ju seriös och så men han har inte farten uppe riktigt...men ersättare till honom..hmm? Kanske finns någon uppstickare i de lägre serierna som BMW har koll på och "drillar",men vet inte.. Jag personligen hade gärna sett Kovalainen i BMW(trots att jag tippar honom lite dåligt i racet nu just).. Mvh Janne. |
|
| Vettel är väl bara utlånad, iof vill iaf jag se nån vassare förare om Nick försvinner. | |
|
Tror nog att Vettel inte bara är utlånad - tråkigt nog. Visst behöver BMW en bättre förare bakom Kubica och enligt mig så ju förr ju bättre, tar litet tid för någon ny att komma in i stallet. Faan vet om inte BMW lobbar lite på Alonso - skiter det sig hos Renault så vette tusan om han inte kan tänka sig ett bättre stall. Tänk Kubica och Alonso mot Ferarri och Mclaren nästa år eller så - så jävla kul.. :o) Länk |
|
|
Nu är det läge för Kubica att ta sin första vinst..... |
|
|
Jag säger bara GRATTIS BMW, de var fa. på tiden att dom gjorde en dubbel förnedring trots att dom hade lite tur men men.Alla segrar räknas ju. Heidfeld kanske får stanna kvar nu,hehe Det lönar sig att få en liten spark i baken av teamet tydligen Livet börjar vid 3bar min bmw 324td hemsida Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.