AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
39.520

Formel 1 säsong 2008

Sida 2 av 14
Nobby:

Bästa länken är nog denna:

Länk
No
160
Nobby
523i -96
Tack, grym länk.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Seriöst starre :)

Undrar om jag inte hörde "50 grader" i cockpit som nå'n sa...Tja,då är det ungefär som i Melbourne sist vad gäller temperaturen...MEN>>>>Fuktigheten i Malaysia ställer nog till det ännu mer än i Melbourne...kommer naturligtvis att bli svettigt och tufft värre även på denna bana,både för förarna och mtrl. såklart..

Jo...blir stenhårt i första kurvan helt säkert(som alltid iofs)...

Mvh Janne.

Janne T:

Var det inte på slutet av Viasatsport när(Janne B) började prata om hur varmt det vara 2007?

Har tyvärr redan tagit bort förra racet från PVR:eren.

Såg att Hamilton fördrar regn i sället för värme med tanke på hur det var förra året, efter det loppet så han ganska sliten ut.

Klarar man första kurvan utan att kraschar och orkar hålla ett högt tempo då ligger man bra till. Men som flera redan sagt loppet 58 varv ska köras mycke kan hända under de varven......

Vågar inte tippa något ännu avvaktar lite innan stall tipset kommer.....
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

starre:Jo,så var det säkert...tänkte mer på att damen i din länk surrade om 50 grader...
Tycker iofs att det torde vara "risk" för att vara ännu varmare än så trots allt...beror naturligtvis på aktuellt väder racedagen,men säkert blir det "hot",det kan vi ju vara tämligen säkra på..

Mvh Janne.
Är det någon som vill ändra ev tips efter denna väder prognos från Viasats hemsida?

Wet, wet, wet i Malaysia
F1-gänget får förbereda sig på en våt helg i Malaysia. Veckans F1-lopp kommer att präglas av regn. Väderprognoser visar att det blir regn och närmast storm på söndag.
Det är pressansvarige Azhar Ghazali för GP-loppet i Sepang som informerar om den dystra väderrapporten. Om meterologernas bild blir verklighet så väntar rejäla stormbyar för F1-eliten den här helgen.

Nu fruktar flera förare för säkerheten.
Tunga regnskurar kommer hela helgen att skölja över stora delar av Malaysia och i synnerhet alltså tävlingstaden Sepang.
Som om inte det vore nog så väntar en mix av tryckande värme på upp mot 35 grader.

Träffande nog så har F1-ledningen förbjudit avancerad antisladd-teknik.
En teknik som sannerligen hade hjälpt flertalet förare i piskande regn på söndag.
Flera förare grämmer sig som sagt.

Men pressansvarige Azhar låter nöjd och gottar sig närmast över det faktum att förarna nu inte har någon teknisk hjälp att tala om längre i rattandet av sina bilar. Tävlingen i Malaysia det här veckoslutet blir en strapats och en erfarenhet för både ledning och förare i F1-cirkusen, låter det som.
- Det kommer att bli roligt att se hur förarna klarar av det här utan antidsladd-kontroll, säger presschefen glatt.

manneman
Känns underbart att de ska köra utan teknik, det sållar lite agnarna från vetet!

BMW ALPINA B12 5,0 Länk
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

He,he...lär väl bli "kalabalik" om "monsunregnet" vräker ner på såväl kval som race..
Nää...inte kan man ändra tipsen nu..det får bära eller brista ;)

Mvh Janne.
Janne T:

Hamilton i regn nja inte så säker på att han fixar det....om det blir regn så kommer Hamiltin INTE stå högst upp på pallen.

Kimi däremot kan greja ett race i regnet

Heidfeld i regn nära pallen men orkar inte hela vägen.

Som sagt jag avvakar lite inför mitt tips tills vi får en update om vädret blir som det ser ut.

Är det någon som kommer ihåg förra årets race när det öste ner som f-n vilket race var det?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

starre:Litar på Hamilton ändå :)....Kimi,ingen "superregnkille" heller tycker jag..
Hmm...vi får väl se :)

Kommer inte heller ihåg vilket race det var,men snacka om "bambi på hal is" då ;)

Mvh Janne.
No
160
Nobby
523i -96
Nja, om det regnar så får jag nog byta Kubica mot Kovalainen som trea. Finnar är bra på att köra brett. Sen så blir hur dom ställer växlarna ännu viktigare än vid torrt och jag tror inte BMW:s strategiska team har tillräckligt med erfarenhet för att få till det hela om det regnar. Dom har visat tidigare att dom inte hängt med när förhållandena har ändrat sig. Annars kör jag samma..
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Lite stolthet måste man ju ha...ändrar ingenting,duktiga förare skall klara av "lite regn" :)

Mvh Janne.
No
160
Nobby
523i -96
Det är lite kul hur F1 reglerna hela tiden ändras för att göra F1 billigare men så slutar dom med TC och förarna skrotar bilar som aldrig förr och F1 ledningen bara applåderar.
manneman
Har du sett en krasch i startkurvan på Hungaroring när allt bara blir kaos i verkliga livet? Det har jag :)
En syn för gudar :)
Utan publik ingen F1...& ingen F1 utan krascher...

BMW ALPINA B12 5,0 Länk
Noby&Janne T:

Ni verkar vara riktiga hard fan så jag delar med mig en bra länk, som jag följer efter vaje race(kanske inte alla race).

Länk

Där kan ni se att starten i nästa race kan vara avgörande, viktigt är även första halv raken där man måste hitta rätt i kurvan innan.

Detta märks väldigt vä efter att ha spelat PS3 halva dagen i regn och på tort underlag.

Som sagt jag ber att få återkomma med mina tips senare.....
Edit:

Länk
No
160
Nobby
523i -96
Nej, missförstå mig rätt. Jag gillar helt klar att det körs utan TC och att så många hjälpmedel som möjligt tas bort men jag tycker att F1 kan få kosta vad teamen vill betala.
Jag har inte sett något F1 lopp live men det är en sån sak som man bara måste göra nån gång i livet. Jag är lite rädd att det kommer att sluta med att jag följer F1 cirkusen runt hela jorden bara, har man bara hört dom där monstren i verkligheten så är man fast...
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Nobby:
Jag fick "ut tummen" och var och kikade live på Ungerns Grand Prix 2005(Hungaroring),dvs jag hann t.o.m. höra 3-liters v10:orna innan det vart "nedklassat" till V8 och 2,4liter :)
Satt i kurvan innan startrakan...Vid växlingarna>>Pang...Pang...Pang :)))

En klart rekommendabel resa att göra någon gång i livet iaf....Ljudet,jag säger bara LJUDET,går inte att beskriva,måste upplevas

Kändes "futtigt"(jaja) att titta på TV efter den resan måste jag säga :)

Mvh Janne.
manneman
Var det ngn som missade att jag är ett brutalt stort F1 fan?
Nobby: Det kan finnas platser lediga i min bil till Hungaroring 2008, allt är inte bestämt än men att vi ska dit tummas det inte på!!!
Tyvärr blir det en omväg via NBR som traditionen bjuder, frågan är bara vad kompis Hasse Karinen hittar på för bil detta året...
Lång historia men jag kanske bgerättar den ngn gång...

BMW ALPINA B12 5,0 Länk
Den största skillnaden att se det IRl och på Tv är ljudet helt klart. Efter några varav hör man skillnaden på resp motor det gör man inte på Tv.

Lite sugen igen på att se att live lopp igen det är en underbar känsla som sitter i länge.

Någon bland gänget som är sugen att på köra en F1 på ungern, hör av er:

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.