|
Sida 12 av 14
|
|
|---|---|
| När har det inträffat en dödsolycka i samband med tankningen? | |
|
Att inte få gå in i depå och tanka när SC är ute är så jäkla tramsigt så det finns inte. Den här banan var inte lika omöjlig som Monaco vad gäller omkörningar det kunde bevisligen för flera förare göra fast lätt var det inte men gav dom sig fan på det så körde dom om. Valencia däremot var helt omöjlig och en bra tråkigare bana än den här. Lampsystemet i depån är det väl bara Ferrari som har såvitt jag vet. Och kortare race än 300 km eller två timmar tycker jag skulle vara trist om dom införde. Många race är nog så spännande i slutskedet och sevärda från start till mål. Det är snarare så att det endast är nåt enstaka race som är enformigt och tråkigt att se på. Att korta ner racen skulle endast leda till mindre underhållande tävlingar och inte fler för som det nu är så kan man aldrig vara helt säker på att den som leder alltid vinner. Tex. på en bil som ligger etta så kanske däcken är slut eller motorn kanske håller på att ge upp och den som ligger tvåa eller trea kör ikapp så det blir riktigt rafflande dom sista varven. Skulle racen vara kortare så skulle bil och däck hålla hela distansen ut utan problem och därmed bli bra mer tråkigare att se på tycker jag. |
|
|
En kollega påstår att Alonso har ritat på alt. förlängt med Renault, nån som vet om det stämmer? Har inte sett den infon nånstans. Vet ju att han har gällande kontrakt sen tidigare men att det kan brytas om Renault inte har en konkurrenskraftig bil. |
|
|
Clubsport: Ingen vad jag har läst men skulle inte förvåna mig då han trivs som en fisk i vattnet till skillnad mot tidigar stall. När om renault få en bättre bil och Alonso kavr i stallet då jäklar blir det åka av. |
|
fredde 7 |
GE:Borde väl ha varit 60-70 tal, då f1 var som bäst..kan faktiskt inte komma på ngn nu..får väl googla. Men det infördes väl tankförbud under ngn period? eller var det kanske för att det var oljekris då;) |
|
Nu är det nog snart slut-tittat på Formel 1. Viasat startar "Viasat Motor". Länk Jag skulle tro att Formel 1 hamnar i den kanalen. Vad skulle den kanalen annars visa? Efter den 17 oktober är det fortfarande 2 tävlingar kvar i år. Undrar om de vågar sluta sända i TV6 så snart? Sen kan man undra om en betalkanal ger mer pengar än en öppen reklamkanal i detta fallet. Jag hoppas jag har fel. Det nämns inget om Formel 1 i länken men det vore ju konstigt om det inte skulle vara så. "BMW six appeal" |
|
|
Tja...flyttar Formel 1 till någon ny Viasat kanal och TV6 Formel 1 visningar försvinner då är det ju bara för dj*vligt,hoppas att så INTE blir fallet säger jag bara... Jag har com hem och där har de redan flyttat Discovery + Eurosport till ett annat com hem alternativ där detta naturligtvis skulle kosta mera slantar att beställa,försvinner även TV6 i mitt "alternativ" då finns snart ingen vits med TV'n :/ Man måste väl försöka beställa detta (OM det nu blir så) då ty man vill ju inte missa dessa sändningar även fast det kostar :( F-n.. girigheten består även framledes för ansvariga för utbudet. Snacket om att "kunderna vill ha mera renodlat" är ju naturligtvis bara skitsnack. Mvh Janne. |
|
|
Fruktansvärt girigt! Tråkigt om snart endast ett fåtal procent av svenska folket kan se världens största motorsport. Tänker inte pröjsa för Viasat sport bara för att få se ett F1 lopp varannan vecka. Då blir det antingen till att få in RTL istället och se det på tyska, eller följa det på dansk tv (utan reklampauser!!!) eller så får man försöka hitta någon internet kanal som sänder det. |
|
|
Annars finns möjligheten att ladda ned kvalen+loppen på Länk (torrentsida) . Finns även andra motorsportevenemang att ladda ned. Visst, det blir inte live men bättre än ingenting. Jag brukar ladda ned/se de engelska produktionerna från ITV och det är lite högre klass än Viasats dito. Det finns även ett arkiv att hämta material från. ///Foppa |
|
|
Till info (räknar med att det blir samma upplägg i Sverige). Efter att ha fått svar på en mail till Viasat/Norge idag kom följande: "Hei. Takk for din henvendelse. Viasat motor kommer til å ha rettigheter på mye av Formel-1 sendingene og kan vise disse direkte. Kanalen kommer til å bli innebakt i vår sportspakke, så dersom du har den fra før så vil du få tilgang til kanalen. Om det vil bli vist kun på Viasat Motor vet jeg ikke. Vil tro at i noe fortsatt vil bli vist på de andre kanalene også. Med Vennlig Hilsen Jørn Røkland Viasat Kundeservice" Blev någon klokare av detta - inte jag i alla fall rolando |
|
|
rolando och ni andra: Jag kan ta reda på mera info under morgondagen, jag jobbar nämligen mot MTG/Viasat så den information kände jag till sen en tid tillbaka. Men låt mig ringa några samtal i morgon så kommer mera info senare. |
|
|
Lite mera info om Formel 1 på Viasat.... Länk Den som verkar få lite strul inför 2009 är de som sitter med ett Boxer abb, då riktlinjerna för nästa MUX inte är spikat. Ni andra ser ut att klara er men får ganska omg lägga till 99:-/mån lite beronde vilken operatör ni har. Tyvärr gäller detta avtal från och med 17 okt dvs Kina och Brasillien är lopp man kan missa om man inte gör något. |
|
Transocean |
Hej Foppa och alla andra F1 intresserade! Du kan kolla alla lopp live på nätet, finns flera kanaler som sänder tex Sky Sports, Wheels CCTV5 eller CCTV9, de två första är engelskspråkiga och jag kan garantera att kommenteringen är bättre än på svensk tv. Jag föredrar Wheels. Hur ser man detta då? Jo, lasta ner TVU player och du får hundratals gratiskanaler. SopCast är ett annat program men TVU funkar bäst! Länk |
|
Transocean: Tackar för den infon. Viasat vill jag helst inte gynna igen. "BMW six appeal" |
|
|
Väldigt surt att dom genomför en sån här förändring innan säsongen är slut. Hoppas verkligen att man slipper reklamen, men dom hittar säkert nått sätt att smyga igång med reklamen igen vad det lider... Tror nog att jag bojkottar Viasat säsongen ut och ser dom två sista loppen på nätet. |
|
| Namninsamling från Teknikens Värld mot Viasat Länk | |
|
henke lexus: Bra info...har skrivit på och skickat! Mvh Janne. |
|
| Länk Danke RTL!! | |
| RTL funkade inte för mig däremot kunde man se på ITV här Länk hoppas att det funkar nästa helg också | |
|
Vilket race höll på att hoppa ut genom fönstret efter att klantskallen Hamilton första miss i första kurvan. Sen var det underbart att se Alonso köra och som han körde han är klart en av de bästa förare inom formel 1. Underbart race med bra kommentatorer under hela racet kanske nvid ett ställa skulle man få höra hela snacket mellan förare och pit men överlag bra race. Alonso GO GO GO GO GO GO |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.