AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
39.857

Formel 1 säsong 2008

Sida 11 av 14
Hamilton hade nog full panik i hjälmen som han skrutit om hur duktig han är på vått underlag. Vettels varvtider var enastående, kanske en nyvunnet självförtroende kan få honom att gasa lite extra i fortsättningen.

Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died.
gillar heller inte hamiltons körstil.. dock så ska man se på det ljusa idag och det är att kubica kom på pallen och heidfeld 5:a ,,, nya poäng och kubica på tredje plats totalt
Ett typiskt beteende när man har mycket medgång och knappt några motgångar. Hamilton lider av hybris men han kommer förr eller senare ner på jorden igen efter ett par incidenter/olyckor. Eller när McLarens bilar inte är så snabba som dom är i nuläget.

fredde 7
Morgondagen hetaste tippning...
1) Massa är 100% säker.
2)Raikkonen 0% säker
3) Kubica alt vettel 50%
4)
5)Kovalainen/alonso 50%

övrigt Hamilton Hedfield bryter..samt naturligtvis även coulthard mrn det visste ni redan.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hmmm...som sagt,Massa verkar ju ha blivit "riktigt säker" nu :)
Pole position...Bra!...igen.
Kanske jag måste börja tro på honom i alla fall..

Nåja...Massa kan väl ändå inte vinna på denna krävande bana?...tycker Kimi borde ta hem det här trots ett lite "halvmediokert kval" och en inte allt för förtroendegivande körning nu på slutet..
Äh,jag tror på honom före Hamilton iaf.

Ok,mina tips:
1: Massa(märkligt att jag skriver det, men han börjar så smått imponera).
2:Kimi...
3:Kubica
4:Hamilton
5:Kovalainen.

Mvh Janne.
Mycket kan hände trots allt en nya förutsättningar ingen har tävlat F1 under kvällen. Jag tror på många överaskningar under morgondagens lopp och det behöver Formel.
Nu har jag suttit och retat upp mig en längre tid och måste få gnälla lite på Janne Blomqvist.

Varför måste han alltid förklara hur kvalificeringen går till inför varje kval? Finns det någon som följer f1 som inte förstår hur kvalet går till? Och den som inte har sett ett kval tidigare fattar nog ganska snabbt utan att Janne Blomqvist måste låta som en papegoja.

Och varför måste han alltid rabbla upp dom åtta främsta inför varje reklamavbrott? Det skulle räcka om han istället efter reklamavbrottet talar om om det har skett några placeringsförändringar. Dessutom framgår det av grafiken i rutan om man vill följa en bil som ligger längre ner i fältet.

För övrigt så har han ryckt upp sig och är mer kunnig nuförtiden jämfört med några år tillbaka. Och han är nästan mer entusiastisk nu än tidigare och det ska han ändå ha lite beröm för tycker jag. Eje Elgh är lite disträ men stabil och kunnig som vanligt. Vad tycker ni?

fredde 7
Ärligt talat så är jag inne i min egen värld när jag kollar F1, så jag störs inte av komentatorerna så mycket..Tycker faktiskt de gör ett bra jobb.
Eje börjar bli gammal och har ibland svårt att hänga med;)
men vad vore formel utan Eje?tycker de är bra.
Frågan är ju annars vem som skulle komentera F1?förslag?
Kenny Bräck (jaaaa)
jan Svanlund(neeej)
Robert Achberg (nej)
Lars Adaktursson(verklihen inte)
Peter Eriksson miljöpartiet (jaaaa)
F1 utan Eje vore en fröjd...
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Eje är bra,kunnig och med en hel del intressanta fakta emellanåt...men han "svamlar till det" ganska ofta ;)

Blomqvist?...Tja,entusiastisk och som sagt betydligt mera kunnig nu än för något/några år sedan iaf..

I dagsläget ser jag inget mer lämpat par ändå...tycker det är ganska kul att lyssna på dessa herrar :)

Mvh Janne.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok, för bl.a. Massa och Kimi blev det ju en katastroftävling till slut :/

Att Alonso vann får han ju "tacka" Piquet för(bl.a.)...jaja,inte många rätt i tippningen före racet kan man konstatera :)
Men visst,han körde bra totalt sett också..

BMW gjorde ju ingen höjdartävling heller...trist det med.

Men>>>Mer spännande race än vad jag förväntade mig från början trots allt..

Mvh Janne.
fredde 7
japp.
Alonso hade lite tur i racet,men o andra sidan otur i kvalet så det jämnade väl ut sig. Han var helt klart i en klass för sig.
Hoppas nu att han kan få tummen ur och skriva på för BMW Sauber. då kan det bli BMW överst på pallen lite oftare:)
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Första gången jag slog av burken mitt i racet, tyckte det var en heltrist tävling.

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

trucker:
En F1 tävling som visas på TV slår man bara inte av ;)
Hur trist man än kan tycka den är...Ok,långsam bana,men jag tyckte det hände en del grejor under racet som var lite oväntade och förvånande+lite spännande också..

Piquet sladdade av vilket fick många att tappa ursprungsplanerna,Massa kraschade tankriggen pga dålig ordning bland depåpersonalen(märkligt egentilgen att just Ferrari inte får ihop det ens under depåstoppen?!),Kimi tappade orken och koncentrationen i slutet och kraschade...tyvärr..mm..Vad händer med ferrari?...Från att ha allt i sin ask till att sluta tävlingen i "katastrof",jaja..
Sedan så blev det en högst oväntad racevinnare(tycker jag)...Alonso och Renault torde nog festa rejält ikväll :)...Flavio är ju teamledare så det förmodar jag "garanterar" en smula fest efter en dylik vinst ;)

Tycker det var "lite fränt" att tävlandet var under "mörker" också...man såg ju eldsflammorna ur avgasrören sååå mycket bättre+alla gnistor och touchdowns när en del bilar gick ner i backen...He,he..myket rök och damm blev det..
Kanske är lite "halvgalen" när man sitter o småflinar åt detta och tycker sådana grejor är "kul o spännande" och det bidrar en hel del till racefeelingen i F1. ;)
Kan ju bero på att jag varit på en tävling live och verkligen hört motorerna smälla vid varje växling...Obetalbart!..Iofs var det på V10:ornas tid,men jag tror nog det är ett liknande ljud nu också.
På TV blir ju allt så "mesigt" även fast man som TV tittare TROR man hör exakt ljudåtergivning...Blaj,live ska det vara då f-n får man ståpäls som Gunde sa en gång i forntiden..

Grabbar...F1 måste man uppleva live för att "förstå" helt och fullt,sedan skadar det ju inte att ha lite bensin i blodet redan från början också ;)

Mvh Janne.
Tycker att det var ett bra race och extra roligt att Alonso klev högst upp på pallen.

Trist att Ferrari strulade till det i depån men i övrigt roligt race
Visa användare
91
rolando
MB220E/Diesel/
twinTurbo170HK
Janne T til "trucker:
En F1 tävling som visas på TV slår man bara inte av ;)"
vidare...
"...Grabbar...F1 måste man uppleva live för att "förstå" helt och fullt,sedan skadar det ju inte att ha lite bensin i blodet redan från början också ;)
Mvh Janne. ..."

Helt enig med Janne...Efter att ha sett alla F1-lopp sedan 1993, så är det ju totalupplevelsen som räknas! Det är klart som korvspad att det är "ups and downs", men det är ju de oväntade händelserna som är en del av charmen! Hur vore det om allt var förutsägbart?!! Ganska tråkigt i längden tror jag.

Jag såg Barcelona live i år - kanske inte så spektakulärt som väntat - men va f-n, det var ju en upplevelse oavsett!! Samman med 133 000 andra tokingar :-)
tycker det var ett intressant race och riktigt snygg bana och omgivning faktist.. var riktigt grymmt att köra på natten :D dock är jag väldigt esviken på kubica och hans strategi
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Trist med alla typ av banor där få omkörningsmöjligheter finns, så som denna + Monaco t.ex.Otroligt publikbefriande..skippa såna banor tack! Och för he-te gör nåt åt regeln att man inte får tanka då SC är ute. Vem som helst kan ju vinna med sådan regel. Varför inte lotta hela loppet om man nu vill ha det så här :(
Har man slutat med lollipop och kör med lampor numera eller är det beroende på team?

///Foppa
foppa: håller med dig om tankningen med sc... riktigt löjlig regel..
fredde 7
Blir ju lika orättvist eller lika mycket lotto med regeln borta...
tycker däremot att man borde ta veck tankningarna..större bränsletankar snålare motorer kortare lopp.
Tankproceduren har från första början varit en katastrof, med dödsolyckor som följd.
Forsätter de med detta är jag övertygad att nästa dödsfall i f1 sker i samband med den sabla tankriggen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.