|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Bilar och bilval är ett känsligt ämne för vissa grabbar (främst)...säkert har det framgått i några av mina inlägg också,när jag tyckt än det ena än det andra i hastigt mod :) Men rent faktiskt>>>Man köper väl en bil för att man gillar bilen i fråga och inte vad andra TROS tänka om bilen..eller om ägaren. Det enda man kan förändra är sig själv och sina tankar...tänk på det. Handlar nog om i "anmith:s" fall om lite oföränderliga tankar som spritt sig ner till tangentbordet lite väl snabbt.. Mvh Janne. |
|
|
och diskussionen fortsätter och med all rätt, vi har väl köpt Z:an för någon orsak och den bakgrunden är säkerligen lika många som det finns åsikter, men jag då? som väl har den enda Z:an med så mycket krom att ingen annan skulle komma på idén att göra något liknande och ändå fortsätter jag leta om det finns något mer, men det förstår ju jag också att många tycker det ser för jäklit ut, men jag vill ha min bil så och njuter av det, jag planerade så väl att t.o.m färgen valdes för den saken, så jag skulle väl vara mer utmobbad som går rakt emot Z-stuket än du gör anmith, var glad och stolt över att du har så fin Z det är många som önskar sig den bilen, och det ser du även i inläggen att somliga föredrar mindre motor, tänk efter en gång till du vet hur jobbigt det är att leta igen efter fin bil om du ångrar dig Uffe/bildock |
|
|
bildock: Har du några bilder upplagda som man kan få se din "förjäkliga" bil ;) Jag tar på mig solglasögonen och väntar på glittret.............. /Anderz3 Min Bil Länk |
|
|
Anderz3 jag har en gång haft in en bild men hittar inte den tråden, jag tyckte det var både svårt och besvärligt och flera fel gjorde jag, eftersom du är intresserad ska du få några "privata" bilder ge mig ett mail till 774carlsson@telia.com mvhUffe/bildock |
|
|
Visst var det kanske i hastigt mod som jag tryckte på submit knappen, tråden väckte i alla fall stort intresse vilket var avsikten. Måste bara följa upp det jag startade innan jag drar mig tillbaka och försöker ligga lågt! Det som fick droppen att rinna över var när en kille frågade: räcker en 1,9 eller 2,2? i tråden "Köp av z3. Tips?" Som väntat fick han då som vanligt en massa svar att man måste minst ha en 2,8 för att bli nöjd och att det är ingen prisskillnad! Jag har läst detta så många gånger nu i olika trådar att jag tröttnade! Det känns som de flesta här (inte alla) tycker att man blivit lurad om man köpt en med 4cyl maskin. När jag sökte Z3 så använde jag Blockets utmärkta sökfunktion och angav max 120.000:- och max 5000 mil Hittade på det sättet en bil i nyskick, visst kan man hitta en 2,8 för de pengarna men förmodligen är den då en vinterkörd långmilare med begynnande rost (har man tur så ingår dubbdäck)! Prova gärna Blockets filter om ni inte redan gjort det! Anders Ohlsson; Vad är motsatsen till en posör? Soomg; Vi lär säkert ses i Lödde till våren för en 1,9 är säkert omöjlig att sälja (o; Tvesolva; Förlåt. Vad jag menade med Coupe frågan var att jag inte förstår att man köper en utpräglad sommarbil utan nedfällbart tak. |
|
|
jag tror inte alla har klart för sig att man kan ha ett klart uttalat önskemål före ett köp och dessa önskemål har ju ett väldigt stort spektra och det är ju beroende av som vi använt uttrycket vad ska man ha bilen till, du visste det och valde din bil därefter en pärla men med 4 cyl.motor, samma för mig jag visste hur min bil skulle se ut och sökte därefter, men jag undrar verkligen om de många som har Z går in så för sitt köp så i den grad utan bara "vet" att jag ska ha bilen för en viss uppgift att leka med en stark motor och "poserandet" existerar inte titta på grabben som körde sönder bilen när han burnade och"drifting" heter det visst inte hade väl han i tankarna att ha en klenare motor men köra sönder och samman bara vifta med händerna att det där var väl ingenting, skulle väl aldrig få förekomma med en bil man valt med omsorg för man är så förfärligt rädd om bilen,jag har gått den långa vägen för att kunna skaffa en Z men det verkar vara så mycket lättare idag att införskaffa en riktig leksak och då finns ju inget annat alternativ, men den här trenden ligger ju i tiden men det är väl därför de triggar upp varann med starka motorer mvh Uffe/bildock |
|
|
Innerst inne tror jag det handlar om intresset. Är man själv nöjd och har en kärlek för Z3:an så säljer man inte den bara för att någon/några har en annan uppfattning/smak än en själv. Så jag hoppas att om du nu säljer bilen är för att du vill frigöra pengar för att skaffa mc igen för att det är det DU vill. Bildock: den bilen som vi alla såg burna och kördes sönder ägs inte av en bilälskare och som jobbat hårt och sparat mödosamt hop till den, men det är en annan femma. Man får både köra med hjärtat och hjärnan. Sen är det ju så att alla Z:or är olika, dem flesta har valt, ändrat, smyckat sina bilar efter eget tycke och smak och det är det som är skoj att se när man träffas. Jag skulle verkligen vilja se din bil i verkligheten så jag hoppas du dyker upp på en träff annars får jag åka förbi Kimstad ;) Mvh/Rolle |
|
|
anmith: Självfallet Chaufför! 321hk ingen antispinn bara diffbroms 50%-50% vikt-fördelning kräver någon som kan köra & inte bara posera.. Var plånboken tjockare så körde man Hartge H1. 450hk i en e87 kan aldrig vara fel.. Länk Mmm Coupe |
|
|
Rollebolle den sista passusen det är den jag efterlyst hela tiden kanske på en träff att gå och njuta hur andra har det med sina bilar och har uppoffrat mycket för att underhålla den och då spelar det ingen roll om det är så eller så var och en har bilen som han tycker om utan givet mönster för en sak har vi gemensamt vi gillar våra Z:or så kanske debatten nu kan avrundas då har vi fått fram att vi både tycker om Z:an om än med lite olika skäl och bakgrund mvh Uffe/bildock förresten läste jag test från teknikens värld där det stod att den måste vara en dröm för 40-talisten som har börjat kanske med en Golf-cab och vill ha något roligare det ligger mycket mycket i det |
|
|
Anders Olsson: En chaufför har antingen passagerare eller någon form av last. Chaufförer kan vara anställda av företag, som till exempel fallet är med busschaufförer, lastbilförare och taxichaufför. Andra chaufförer är anställda av till exempel kommuner eller stater. En privatchaufför är anställd direkt av sin arbetsgivare. Låter som du ... |
|
|
Anders Olsson; Här är en till chaufför: Länk Det finns hur många exempel som helst på YouTube |
|
| Anmith; Du är inte nöjd med din bil. Punkt. | |
|
H.S: Ursäkta om du tog illa upp men hade inte en tanke på din bild när jag skrev posör. anmith: Du menar väl posör? Mmm Coupe |
|
|
Anders Olsson: M Coupé är tydligen också för posörer: Länk /Masten Gör mig glad, besök min blogg! Länk |
|
|
Masten: Känner inte erik personligen så jag kan inte uttala mig om han är posör. Däremot har han inte koll på fakta.. 5,4 & 250 ska det vara.. Mmm Coupe |
|
| om du vill synas så är detta en bil för dig, TJEJMAGNET ;) mm mm mm Coupé | |
|
Jag kör en 1,9 och är kanonnöjd med den. Letar faktiskt efter en 2,8 men jag hittar inte en i samma skick. Ägarhistoriken och skötseln är en enorm skillnad, åtminstånde de jag jämfört och kollat på. Jag ser mig inte som någon posör även om jag kör runt med 18" och en lite råare ljudanläggning. Jag har inte köpt bilen i det syftet att visa hur stor pitt jag har. Jag köpte den för att bilen är skitsnygg, för att den var en cab och för att det var en BMW. Större motor är ett plus i mina ögon men jag äger hellre än 1,9 som är felfri till 100% än en 2,8 med lite defekter (hade en begränsad peng). Hade jag velat ha en bil som jag vet folk tittar på så hade det varit fel folk att imponera på, iaf för den pengen som jag hade. Innan jag köpte min så tittade jag extremt mycket på en MR2 Turbo. En targa sportbil, med mittmonterad motor och bakhjulsdrift med diff, lägre vikt än z3an samt mer hästar än i 2,8l och vissa motormodeller hade t o m fler hästar än 3,0an. Billigare inköpspris, ungefär samma försäkring, snabbare, sportigare blablabla... Då var jag 20 bast, en helt perfekt bil tänkte jag. Sedan läste jag på ordentligt och insåg att 1,9 är bättre än vilken bil som helst för de jag tänkte lägga. Jag hade inte haft pengar att vårda MR2an lika mycket som nu, jag hade garanterad inte haft pengarna för reperationer och därför hade jag, en fattig student, förlorat sååå mycket pengar på den affären. Hellre en slö, säker och felfri bil än en snabb, osäker och defekt bil. Speciellt för mig med en begränsad lön. Sen kan jag inte riktigt påstå att 1,9 är slö. Visst, har man kört hoj i 7 år så har man lärt sig att hålla sig för livet när man accelererar men du kan fortfarande dö om du inte är försiktig. Själv har jag länge studsat fram och tillbaka mellan hoj till sommaren eller behålla min och jag har fortfarande inte bestämt mig riktigt. Min kan jag använda varje dag, även när det regnar eller är några grader över noll, vilket jag helst inte gör med hoj. Kan inte shoppa med en hoj, kan inte ta med någon med en hoj, föra ett samtal osv osv. Ser så mycket nackdelar med en hoj bara för att jag skall kunna piska skiten ur vilken bil som helst på gatan för bara 50kkr. Fördomar och BMW... Jag blir så trött... Hur kan man vara så naiv? |
|
|
Glömde nämna att jag är fast i BMW nu. Har väldigt svårt att se utanför det spektrumet. Jag älskar gemenskapen på gatan mellan z3-ägare. Den är lite svagare än hojförare med samma hoj mellan benen men är starkare än gemenskapen mellan z4-ägare, vilket gör det till en "perfect match" :) Jag älskar att vårda den och ta hand om den, precis som gamla gubbar gör med sina helrenoverade 70tals mustangs. I mina ögon så slär en nercabbning under en skinande sommardag vilken hojåkning som helst. Du har allt i bilen och ingenting när du lämnar den, samtidigt som hojåkare får släpa på halva sin utrustning efter att ha parkerat sin brutala självmordsraket vid småflickorna brevid cykelstället ;) Gör det du trivs med och gör det ordentligt! Hoppas iaf att du behåller zätan tills du varit på en zätaträff i sommar. |
|
|
"I mina ögon så slår en nercabbning under en skinande sommardag vilken hojåkning som helst." Ojojoj, nu tror jag du försöker övertyga dig själv om att du inte vill ha en hoj ;) Men bra resonemang annars. p.s Det går utmärkt att handla med hoj, har själv kört hem en kebabtallrik hängandes på ena sidan styret å en stor cola på andra sidan för balans :) |
|
|
Tack gunsnroses Du förstår vad jag menar, sorry för fördomarna! (o: Vi ses kanske på någon träff, är dock inte intresserad av bankörning av förklarliga skäl! Jag tittade ju själv på en Miata när jag letade CAB men fick tyvärr inte plats! Då hade man ju med 140hk haft största motorn och alla hade sett upp till en...(o; (Kommer själv från en MC märkesklubb där man aldrig skull säga "det räcker inte med 1200cc du måste ha minst 1450 och helst större", man hade tom stor beundran för de gamla 1200 kubikarna! Förmodligen så är det den märkesklubben av alla som ordnar flest kul träffar också)! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.