AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.823

Samlingstråd E46 Angeleyes

Sida 2 av 2
STi
Någon som vet om deras ringar passar på en faceliftad e46a? Står iofs att de ska passa alla
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Tjena!
Någon som har förslag på vart jag köper en komplett strålkastare med angel eyes? Stylabilen har ju men kostar lite väl mycket tycker jag..

Kan tillägga att jag har xenon och vill även ha motorjusteringen kvar.
Vad har ni för märke och vart har ni köpt dom? Alltså kompletta ljus

--
Eisenmann Race Exhaust
Ro
13
Rorban
E46 320i -04
Någon som hittat några som inte har Xenonlook? Mer sugen på den vanliga glödlampsfärgen.

/ Adam
STi
Söker också efter den gula färgen. Dvs e39 looken...
Ro
13
Rorban
E46 320i -04
Letat som f*n efter e39looken men hittar inget. Hittade däremot en smart och uppenbarligen grymt snygg lösning!

Ringarna på den här bilen är tydligen lackade...

Länk
he
438
henrik23d
540 touring M-sport -01
635 CSi, -85
Jag har gula OEM-look angel eyes. Dock inte alls så katastrofala som de som visas i Rorbans länk. Kan återkomma med bilder!

Mvh Henrik.
STi
Henrik23d vart hittade du dina ringar?
he
438
henrik23d
540 touring M-sport -01
635 CSi, -85
Kära systrar, här kommer länken (inkl. företaget som sålde dem): Länk

Mvh Henrik.
STi
Blev det fler kostnader än de 95:-euro som står på sidan?
Ro
13
Rorban
E46 320i -04
Snyggt henrik23d! Är det bara att dom är lite tunna du är missnöjd med? Vad kan du säga om kvaliteten?
he
438
henrik23d
540 touring M-sport -01
635 CSi, -85
STi: 1085:- inkl. frakt betalade jag. Om du beställer är det du själv som ska föra över pengar till företagets konto (Varför inte VISA/MC betalning?). Jag blev själv väldigt förvånad över att jag inte fick betala. Väntade ca en vecka på bekräftelse via e-post där jag trodde att något om betalningen skulle finnas.. Denna bekräftelse hade dock hamnat i spammen. Så företaget är säkert helt ok bara man vet detta med betalningen.

Rolban: Tack! Ang. tunna så är jag egentligen inte missnöjd med det. Dock upplever jag original på E39 mm. något tjockare. Skulle även vilja ha ett lite svagare sken ( =mer diskret).
Ang. kvaliteten så är det ju knappast originalkvalitet, det märks. Tror dock inte att dessa är varken av sämre eller bättre kvalitet än andra AE. Man kan exempelvis fundera på hur kabelkontakternas kvalitet (vatten, smuts) mm. CCFL Inverternas "utgång" för kablarna tätade jag själv med silikon - det borde man inte behöva göra om det var bra kvalitet. Men som sagt, jag antar att oavsett vilka AE man köper så är det inte några riktiga kvalitetsprodukter man köper. Jag kan ta foton på det jag menar om du är intresserad.

Ang. bilden så tycker jag att ringarnas färg upplevs något mattare/svagare i verkligheten än vad som framgår av bilden.

Mvh Henrik.
Ro
13
Rorban
E46 320i -04
Okej, det låter ju ganska bra tycker jag. Tror samma sak om kvaliteten rakt över.
Du får jättegärna ta ett par bilder, kanske på hur du löst det med kontakterna med.
Hur kopplas dom in? Ersätter man befintligt P-ljus med dom?

/Adam
he
438
henrik23d
540 touring M-sport -01
635 CSi, -85
Ska fixa bilder under veckan! Du kan skicka över din e-postadress via powerpost så kan jag maila bilderna till dig.
Just nu har jag ersatt p-ljus med AE pga att jag drog igenom kablarna genom "hålet" - provisorisk lösning. Ska dock göra en bra lösning inom kort tid. Ang. montering/inkoppling så finns en GDS-guide som kan vara vägledande. Kolla under "Gör-Det-Själv"

Mvh Henrik.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.