|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Micke: Höj ljudet till 90 eller 100% i navigatorn först så blir ljudet ut från FM-sändaren i nivå med övrigt ljud från stereon. Systemet med FM-sändare, oavsett iPod eller liknande eller MP3 från navin kan aldrig jämnställas med direkt inmatning via AUX eller motsvarande. Det hänger samman med att FM-systemet i sig har begränsat frekvensomfång och framför allt begränsad separation mellan höger/vänster kanal. FM-stereo enligt pilottonssystemet har aldrig rosat marknaden, tyvärr. Att köra ut navins ljudinstruktioner via stereon innebär att man inte kan lyssna på musik samtidigt, inte så bra. Det finns system som kopplar ut ljudet i högtalarna genom att bryta stereons ljud på samma sätt som telefonens hands-free. Efter några timmars körning är man så trött på att stereon ständigt avbryts så att navin nästan åker ut genom sidorutan. 3D-bilder och inlänkade "äkta" kartbilder, typ Google Earth och liknande är skoj till att börja med, sedan rent opraktiskt. Ögonen bör vara på trafiken, inte på displayen. Bättre att glömma bling-bling och satsa på rejäla funktioner, hur tråkigt det än låter. Jag har testat ett antal navis genom åren, TomTom är nog de som ligger i frontlinjen just nu skulle jag tro. Kör med Go 720 just nu, dock så funkar TMC-mottagaren uselt men det kan vara mitt exemplar som är defekt. FP |
|
|
Folke: Har för mig att jag hade gjort det men blir osäker nu. Ska prova igen. TMC-antennen har jag inte ens haft inkopplad än. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.