AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
8.369

Ska alla e46:or läcka in vatten?

Sida 2 av 2
on
11
onurb
320i -00
Vissa skulle säkert se det som en genomföring, på den bilen (en Ford Fiesta) satt det längst fram i kupén precis jämte kardantunneln. Och ja! Jag vet att Fiesta är framhjulsdriven, men det finns en liten upphöjning som jag fortfarande, i brist på bättre, kallar kardantunneln.
Ni
221
Nick3
318i-91
Dräneringen från ac:n sitter väl kring växellådan på sidan där någonstans jag har inte hittat de röret på min bil men ska tydligen vara där.
co
1.144
coldhex
BMW M135i
hade n volvo som läckte via bakluckan, åkte med 50kg is en hel vinter innan det en vacker dag blev väldigt fuktigt i cupén.
Ni
221
Nick3
318i-91
Ja med 50kg is blir de nog en del vatten :-)
Har kollat vid bakluckan om de läker där men ingen list verkar då skadad iaf.
De är ju fram de är blött men tänkte lika bra att kolla alla tänkbara och otänkbara vägar vattnet kan komma ifrån.
Bo
89
Booven
320d Touring
M-Sport
KCR
Jag hade en Passat Variant -98 som det riktigt sprutade in på tantens fötter. Men det var AC-röret som satt igen. Det är även samma rör som leder bort vatten från motorrummet och framrutan (Så det åker ner en del löv mm.) Rensade röret och torrt blev det. Att det sprutade vatten berodde på trycket från AC:N!

Jag la märke igår till att det var lite vatten på passagerar sidans golv. Måste kolla upp de ovannämda orsakerna.

Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
På vissa bilmodeller (vet ej om det gäller bmw) så går dreneringsslangarna till AC:n ner under förarmattan.
Ni
221
Nick3
318i-91
Ska in på fredag för en inspection2 och då skulle dom kolla ifall dom hittar vars vattnet kommer ifrån! Får väl återkomma ifall problemet är löst!
Ni
221
Nick3
318i-91
Har varit inne på Bmw med bilen de felsöktes men inget vatten syntes komma in när dom spolade...Prövade tom med bilschampo för att ta bort ytspänningen men nä ingenting kom in!
Dom plockade bort dörrsidan men där var allt som de skulle.. så ja man får väl hålla utkik nu då man tvättar nästa gång///
341
Völund
E46 BMW 328IA -99
Hejsan!

Har samma problem med min bimmer som även den blir blöt under mattan på förarsidan. Demonterade dörrsidan idag och upptäckte att skumtätningen i nederkant satt löst. Testade att hälla en hink vatten över rutan men ingenting kom igenom. Det kanske krävs lite mer vatten för att det ska sippra in. Om bilen står ute i regn blir det iaf blött under mattan. Någon som vet hur man får den att täta? Kan man använda Fogmassa eller silvertejp?

Tog några kort som ni kan titta på om ni är snälla

Länk

//Jonas

"Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW"
Ni
221
Nick3
318i-91
Hej! Jag vet bara att på den förra e46an jag hade så var de typ en klister remsa som dom la bakom skumplasten.
På den första jag hade så tätades de med typ någon slags häftmassa kanske sicaflex bakom plasten och för säkerhets skull med silver tejp som lappade över plasten och en del av plåten!

De höll då tätt så de funkar!
341
Völund
E46 BMW 328IA -99
Nick3: Det låter ju bra det, kanske fungerar med silvertejp då?

//Jonas

Ni
221
Nick3
318i-91
Jag tror att de ska räcka den fäster ju rätt bra.

/// Niklas
341
Völund
E46 BMW 328IA -99
Demonterade min dörrsida i helgen och fann att fuktspärren satt löst i nederkant. Satte dit en ny fog och tejpade kanterna med silvertejp, vi får se i nästa regnskur om det kommer in vatten fortfarande.

//Jonas

Ni
221
Nick3
318i-91
Hej! Nu har jag tvättat bilen några gånger och de har regnat och nu tycks de inte vara blött på golvet :-) Så vars vattnet då kom ifrån är en gåta?!
Men inte klagar man ju...
Kan ju vara så att förra ägaren antingen tvättat med öppna fönster eller dragit in en massa snö som sen smält?!
Ni
221
Nick3
318i-91
Völund hoppas att de hjälpte då du tätade om så att du också slipper ha vatten i bilen... :-)

Mvh///Niklas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.