|
Sida 6 av 6
|
|
|---|---|
|
Angeleyes: Absolut, men har de verkligen bytt växellåda då? det snackades om reparation + bytt svänghjul mm. Sen så skulle jag ju definitivt vilja känna till det om jag köpte bilen, så jag kunde vara uppmärksam på detta om jag anade ngt lurt.. För mig skulle det vara en stor skillnad om de hade sålt den med raka kort, eller om de skulle försöka smyga med faktumet att den är åtgärdad.. |
|
|
Ehe... det var nog det vi försökte säga i början av tråden då det skulle bankas in "att det var inget fel med det" hellre en utbytt Transmission än en som kanske kan gå sönder senare... Angeleyes är nog lite ironisk mot massan :) |
|
|
Lite info om min gamla bil som man slipper spekulera, växellådan är bytt såg det med mina egna ögon, det dom skall bytta nu är kopplingspaket och svänhjul (det skulle gjorts redan när växellådan var nere).Dom väntar på delar,har startat bilen 6 gånger och kört minst 15mil/gång sträckan brukar bli Malmö-Båstad nattid när det inte finns så mycket trafik och då har inte bilen gått över 4000/varv och 160km i timmen.Bilen är handtvättad 2gånger på en månad när jag hade den,och den har extra utrustning för 60,000kr bmw har varit mycket rädd om den för att jag är noga med det.Jag brukar aldrig se att det står på bilarna vad som är bytt (eller hur)utan man får fråga försäljarna om bilarna. |
|
|
PP: Jo, men en bytt låda är en bytt låda, och en reparerad låda som fortfarande beter sig konstigt är i slutändan inte en bytt låda i min värld. Skulle jag köpa bilen som den står i hallen nu? Nej Skulle jag köpa bilen om obrad hade fått den reparerad, allt var frid & fröjd, men han valde att sälja den efter xxx mil? Ja |
|
|
Skönt att du får en ny bil obrad! Jag är själv pedant så jag kan tänka mig att du har lidit grymt mycket över detta. Även jag köpte min 335 -08 (finns bilder under mina bilar) av Förenade bil i Malmö och är sjukt nöjd. Bilen går som en dröm. Fick den november -07 och har visserligen bara kört 500 mil med den, men det blir ju klart mer nu i sommar. Även min förra 330 e46 köpte jag av Förenade Bil i Malmö och även där fick jag "super-service" varje gång. ///Danne ______________________________ BMW 335CiM -08 Porsche 996 -02 |
|
|
Härligt att det löste sig på ett bra sätt för dig obrad ! Har verkligen lidit med dig. Bra att BMW tar sitt ansvar vilket ju borde vara självklart men tyvärr inte alltid är det. Börjar en ny lång väntan på den nya ? Ändrar du nåt i specen ? Har äntligen fått min och är sååå nöjd. Rapport kommer. |
|
| Doc T:Hej jag får vänta ungefär till juni månad och ja jag har bästelt lite till extrautrustning men det är små grejer det är mer psykiskt så att det är skillnad på den nya bilen och gamla.Gratis till din nya bil en av dem bästa bilar jag har kört . | |
|
Vad skönt att det löste sig med en ny bil, jag har varit med om något liknande. För ca 1,5år sedan så kom det mycket reklam om att skoda octavia Rs skulle komma emd en vass tdi motor. Jag tyckte det lät riktigt roligt och skynda att vara med på en första leverans av dom bilarna, man fick ju ändå en i princip fullutrustad bil för under 300 000kr. efter mycket om och men så fick jag min bil i början av 2007, mina 19" vinterhjul låg och väntade allt var frid och fröjd. Men efter 2veckor så tände sig motorfelslampan, vag släckte felkoderna och bilen gick som vanligt. vad som stog i felkoderna förstog dom inte riktigt, bilen gick i 2veckor till varpå samma fel uppstog. det tråkiga var ju även det att man fick reducerad motorkraft så bilen toppade ca 100km/h. tredje gången felet uppstog så hadde dom faktiskt en lösning, men sen började helvetet. bälteslås byttes mm, bilen hadde varit inne 5ggr på garantiåtgärder innan den var 3månader. Men en fin vårdag kom dödsstöten, VÄXELLÅDAN. Det var en Majdag och jag skulle visa en kompis att även skoda kunde göra snabba dieselbilar....... det skulle jag inte gjort, växellänkaget flyttade sig och bilen blev 4växlad alltså 5 och 6an saknades. lämnar in bilen , får en golf 5 med mcdonalds skräp i hela baksätet. 3dagar senare får jag bilen med motiveringen att dom inte klarar av att fixa den utan jag får åka till lidköping. väl där så konstaterar dom att växellänkaget är defekt, det byts och felet kvarstår. efter 3 besök i lidköping utan framgång (det är nu juni), så får jag en tid i slutet på augusti för växellådsrenovering. dom vägrar beställa en ny växellåda utan skall renovera den gamla. min lånebil har jag inte heller kvar för i vag´s finstilta så har man bara rätt till lånebil i 3dygn. det slutar med att jag och några bekanta riktar upp växellänkaget så alla växlar funkar (alltså det fanns även fel i växellänkaget). Sen säljs den bilen och jag kommer aldrig mer ha med VAG/björstigs att göra för mindre service inriktad personal får man leta efter. Men jag förstår trådskaparen att han vill ha en ny bil, inte fan vill man ha en ny bil som bara strular. man betalar faktiskt en hel del extra kr för att få en ny bil utan strul. lycka till med din nya bil. P.S jag har nästan en vag bil idag oxå porsche cayenne, men som tur är så skruvar inte dom vanliga vagverkstäderna med dom bilarna. |
|
|
Ännu ett skäl till att undvika allt som VAG verkstäderna är inblandade i. Var och tittade och provkörde Tiguan här om dagen, blev riktigt förtjust i bilen. Men jag avstår nog ett köp pga. total utebliven service när man väl köpt bilen och så förstås de hemska VAG verkstäderna. (Har varit AUDI ägare innan). Synd på en annars trevlig bil, men jag kan inte befatta mig med VAG service det går fetbort helt enkelt. /L |
|
| jobbar på en VAG verkstad. kan upplysa herrskapet om att detta beteende som ni beskriver går att hitta inom samtliga märken, oavsett om det är premium eller lågprismärken vi snackar om. vad gäller garantiåtgärder så har VAG verkstäder det lite marigt. det är 4 olika men ändå lika fabrikanter som vi måste tampas med. samtliga av dom har sina dåliga dagar men det har hänt mirakel även där. men det spelar ingen roll hur bra verkstan jobbar om inte kundmottagningen och säljarna drar åt samma håll.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.