AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
13.556

Byte av växellåda på en ny 335:a, behöver hjälp av jurister!

Sida 5 av 6
Pa
194
PappaPatrick
530d Touring M-Sport -09
..Något vi inte tänkte på...
Är ju den ytterst fina fåmilade 335:a som kommer att finnas i försäljningshallen om ett tag...
En bil som blivit dissad och föraktad skall köpas av ngn ovetande person, gissar att han/hon INTE får veta bilens historik..
men men, det är så det går till i verkligheten.. :)
ob
48
obrad
335-08
Hej dem köpte in bilen för samma pengar som jag gav,jag kommer gärna att berätta allt om bilen bara dem kontaktar mig (det har jag alltid gjort).Men enligt den här tråden är det inte många som bryr sig.

Pa
194
PappaPatrick
530d Touring M-Sport -09
Du har rätt, jag tror inte det är fallet då dessa köper bilen begagnad privat, då låter det annorlunda.
Det kan inte vara så att alla BMW spekulanter som är frenetiskt pedantiska och petiga INTE har deltagit i denna tråden... :)
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Gratulerar!

Du verkar har fått i det närmaste en unik behandling från din återförsäljare.
NY bil brukar dom inte erbjuda förrän man riktar in en tung Bofors-pjäs mot försäljningshallen.

Jätteroligt att du slapp allt strul.
Vanligtvis brukar det bli en lång och utdragen process innan man kommer överens med återförsäljaren.

/L
ob
48
obrad
335-08
Ja jag hade tur och kan inte tacka nog Lars Corselli och Ercan Okur på förenade bil i Malmö(lite reklam är dom värda)

Skönt att det löste sig så bra:) har dom ute din gammla 335:a förförsöljning nu eller? SKulle vara interesant och se.

When batman takes a vacation he does the Gumball
ob
48
obrad
335-08
Jag tror att den ska säljas eller så har dem den som demo eller så får tyskarna den så att dem ser så att det är inte typfel,sist skulle dem byta kopplingspaket och svänghjul.

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

obrad:
Jag spårar lite bitterhet i ditt första svar på denna sida....
Varför det?

Allt har ju löst sig på ett exemplariskt sätt för dig och många har ju verkligen gratulerat dig till hur allt löst sig..

Jag tycker du haft en ovanligt lyckad "reklamationssväng" som du ska vara väldigt nöjd med och inte börja ge "sparkar" åt individer som försökt förklara för dig hur det brukar gå till i normala fall....
Det enda t.ex JAG undrade var om du gick helt "skadelös" i penningväg..och det verkade du ju göra iom ditt svar, vilket är otroligt bra det med..

Mvh Janne.
Skönt att de resolut tog ett ansvar ansvar när de inte lyckades lösa problemet.. Prestigemärken och dess säljare måste ju givetvis ha lite serviceprestige, annars är de inte prestigebilar i slutändan..
Skönt att du slapp ta ärendet med den förra försäljningschefen, han var riktigt knäpp (en otrevligare och mindre tillmötesgående människa får man leta väldigt länge efter) kanske därför han fick sparken också.
ob
48
obrad
335-08
Hej JaneT bitter aldrig i livet,det enda jag vill nu är att ge hopp till dem som sitter i samma sits som jag och det är klart att jag tackar alla för kommentarer.
Vad var BMW's argument för att ta in bilen då? Att de inte hade lyckats åtgärda den på första försöket, eller att den bara var en lemon, dvs. undermåligt måndags-ex?
ob
48
obrad
335-08
BMWs orsak var att dem vill ha nöjda kunder.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok...lycka till med nya bilen.

Mvh Janne.
Klok orsak av BMW! :)
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Obrad: Är det möjligen en Vit 335 Coupe med 130 mil på mätaren som var din bil?
ob
48
obrad
335-08
Sail:Det kan stemma jag såg den i går i försäljningshallen.

Sail - kan inte du fråga säljaren varför den är till salu med så låga mil? ;)
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Den jag frågade hade inget riktigt bra svar på den frågan....kan man väl konstatera. Men de bör nog ha det framöver känns det som.
Angeleyes
Det blir väl inga problem att få den bilen såld...det fanns ju några här på forumet som föredrog en bil som hade rullat 100 mil med ny växellåda i stället för en bil med 100 mil utan växellådsbyte:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.