|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
Transocean |
Norrmän skriver på norska och kommer det nån och betalar med svenska pengar, är det inga problem. Med sig måste han ha "prøveskilter" som han köper för en dag. Dessa är giltiga i Norden. Så du tar av dina svenska skyltar. Folk som skriver på engelska, har redan bestämt sig för just "din" bil kan man bara glömma, den där checkbetalningen är en av de allra äldsta varianter av "nigeriablåsningar". |
|
Jag har fått samma mail ang. min M5:a & en kompis ang. sin 523:a. Jag ska löpa linan ut & låta dom komma hit, har pratat med banken & dom bekräftar problemet med checkar. Jag antar att dom låter mej lösa in checken & "tro" att jag fått pengar,sen tar dom överskjutande del & bilen. själva överlämnandet av bilen & pengarna tänker jag föreslå att vi gör upp på mitt företag ute på ett industriområde,där tänker jag nita den jäveln. återkommer när jag kommit så långt att jag fått bekräftat att han kommer! |
|
|
ers höghet: Helt rätt :) // M.V.H. Daniel |
|
|
Bilen blev hämtad på släp idag och kontant betalning. Allt gick smidigt och norrmannen var riktigt trevlig också. Den skulle tydligen slaktas. Motor och drivlina skulle stoppas i en audi 90. Det skär i hjärtat och saknaden är stor men delan av gamla "bengan" får iallafall leva kvar. R.I.P "BENGAN" Audi S2 Cupé -91 |
|
|
Länk Stora motorn? |
|
|
Har oxå fått en driva med mail av denne mannen. Har hållit ut ända tills nu när jag läste om hans identiska mail som andra oxå fått. Fick ett mail i helgen om att han skickat ett "payment package" till mig med Fedex, och att jag skulle lösa ut det och läsa igenom för att sen bekräfta att allt stämmer och att vi är överens med summan. Själva brevet som kommer med Fedex, ska man ta emot det och sen bara elda upp skiten eller ska man bara helt enkelt inte ta emot det alls? Finns inte på kartan att jag tänker göra affärer med den här mannen. Någon som har kommit så pass långt att en person kommit och kollat på bilen, och ev hämtat den? |
|
| Kommer förmodligen bara någon från ett fraktbolag(Typ dhl) och hämtar den. Vad hade hänt om du inte läst dehär inläggen? Kanske tur att du gjorde det? :-) | |
|
Hehe ja jag hade ju aldrig gjort nån affär så länge jag inte fått 100% klart av banken att pengarna va mina så att säga. Lät ju för löjligt för att vara sant när han drog igång, så man har mest kört på för att se var det va för tjusigt "payment package" han hade skickat :) Han fick ett vänligt men bestämt mail av mig nu iaf att så länge han inte dyker upp här själv med cash i hand så blir det ingen affär. Men J_D sålde du kärran till just denne mannen, eller var det någon annan stjärna? |
|
| Nej det var inte samma. Det var en seriös norrman. Väldigt trevlig. Skulle bara använda motor och drivlina till en annan bil. En Audi S2, samma skick som min, 91 års modell kostar 150 000 och uppåt i Norge!!!!! Så det är inte konstigt att flera stycken norrmän hörde av sig. Sålde min för 40 000. | |
|
Ah ok. Nä jag jobbar i Norge så jag man har hört om skrämmande priser på bilarna, en 320 -03a gick på runt det dubbla. Men man får väl hoppas att fler läser här på forumet och tar till sig av dom varningar som finns. |
|
|
hej allihopa. jag ansluter mig till alla som fått mail från clement och kristen och deras "babyboy" om att köpa bilen,i mitt fall en alpina b10 v8-98. mvh håkan håkke |
|
|
Se där ja. Och vad lockar han med denna gången då? |
|
|
hejsan. det var det där tramset med resa till filipinerna,en klen hustru samt en check på 78000 på frakten till norge !!? mvh håkan håkke |
|
|
Låter bekant :) Hoppas du vänligt men bestämt bad han att dra åt ....... |
|
|
Jag fick checken från clement för två veckor sen & hoppats att någon skulle dyka upp och hämta bilen samt "fraktpengarna". Jag har inte tagit ut pengarna för att inte hamna i trubbel med banken. Det skulle vara så jävla skönt att få skicka med honom ett sönderslaget ansikte hem istället för bilen. |
|
|
jo´du "FloatR" jag skickade ett mail med några väl valda ord......... vad tror du om tjära och fjädrar," old style type ",det blir ju inga kroppsliga skador " ers höghet" håkke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.