|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
| Om denna tråden inte hör hemma här får ni ta bort den eller flytta den. Det är så att jag fått många svar på min annons om en Audi S2:a från köpare ifrån Norje, Har fått ett varningsmeddelande ifrån tradera om utländska köpare som vill att man skickar bilen och får betalt i förskott direkt in på kontot men när sedan bilen är skickad så kan de tydligen dra tillbaka beloppet från mitt konto, när betalningen kommer från ett annat land. Har ställt krav på kontant betalning i sek. och hämtas på plats. Nåt mer jag behöver tänka på för att inte bli blåst? Tacksam för svar. | |
|
Från Norje ( i Blekinge) eller Norge?? Låter som en klassisk blåsning som alltid dyker upp gärna med DHL som påstådd mellanhand... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Norje som i landet Norje. Har inte fått förfrågan om att skicka iväg den själv. Det är en som ville att jag skulle möta honom för att det var långt att köra men det sade jag nej till. Får kanske en smäll på käften och sen sticker de med bilen. Men han godtog att köra hela vägen. Om man kräver kontant betalning på plats i Svenska kronor kan man väl känna sig ganska säker. Något mer att tänka på typ papper och ägarbyte? Har aldrig sålt bil privat. | |
| Nu fattade jag vad du menade! Har ju stavat fel på Norge 3 gånger! Sorry! | |
| Psst...Norge stavas med G... | |
| Kom på en sak. Om köparen uppger falska personuppgifter till mig vid ägarbytet så kan han t.ex felparkera och bryta mot trafiklagar t.om använda bilen vid rån!(Börjar bli paranoid):) Och jag står som ägare och blir skyldig! Hur kollar jag personuppgifter på en Norman? | |
|
Vägverket har en hel del info i ämnet på Länk Anleding att jag undrarde var INTE stavningen utan att det finns flera bilnasare i Norje/Pukavik i Blekinge... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Tack för länken! Det var intressant läsning! | |
|
Kan de verkligen dra tillbaka en redan genomförd banköverföring? __ Bilblogg: Länk |
|
| Skrämmande men sant! Det hjälper inte att ta ut pengarna kvickt heller. Du får ett krav från din bank. Vet inte om det bara gäller med handel med ett icke EU land. Ska kolla om jag hittar en länk med mer info! Stämmer det är det ju livsfarligt att sälja bilen utomlands som privatperson! | |
|
Nja, var det inte så att det skickades en check som man löser in på banken och skickar tillbaka överskjutande summa och sen hux flux kommer banken på att det saknas täckning på checken och vips är du skyldig banken! Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
| Så kan det nog vara. Dåligt att banken inte kan kolla direkt om det finns täckning. Men är checken utländsk så tar det kanske några dagar. Skrämmande iallafall! | |
|
Hej J_D. Skulle vara intressant att veta vad den tilltänkte köparen heter och bor för jag har också fått mail från Norge av några som vill köpa vår bil. Om det är samma personer kanske man ska börja dra öronen åt sig. Bättre att ha än att önska sig |
|
|
Fick ett trevligt men ngt märkligt mail på engelska fr Norge ang annons jag har ute på Z4:an. Ngn fr Drammen vid namn Westerhof säger sig vilja komma hit och köpa bilen rakt av. Samma namn...? Mvh, |
|
|
Enligt Eniro finns det två Westerhof i Örje, mitt emellan Karlstad och Drammen. Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
|
Grundregel 1. Att lida av PARANOJA är absolut en fördel då det gäller bilaffärer i dagsläget. Min Noja och magkänsla har genomskådat många bilbedragare genom åren. Folk har inga skrupler idag. Är något för bra för att vara sant är det troligtvis inte det heller. /L |
|
|
Linni229. Samma personer vill köpa min 530d. De har enligt senaste mailet fått en son alldeles i dagarna. Det skulle förklara deras intresse för min touring men det verkar ju skumt om de skulle vilja köpa både den och din Z4. Kanske dags att avböja affären. Bättre att ha än att önska sig |
|
|
Länk Mats BMW CS #5847 |
|
|
BMW301: Låter som att vi fått samma mail. Enl detta skall han komma och köpa bilen i helgen. Det är skrivet på engelska, men med stor förstabokstav i alla substantiv (som i tyska). Får se vad som önskas av köparen härnäst... Mvh, |
|
| Har också fått mail från samma kille. Clement Westerhof kallar han sig. Han skriver att han vill köpa min bil.. | |
| Och han skriver att han bor i Drammen. Men spårar man IP adressen så är det från Afrika. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.