|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Det luktar bluff lång väg. De verkar vara specialicerade på BMW vilket inte min är. Min bil ifråga är en Audi S2 och köparen skriver på norska. Har påtalat att jag endast tar svenska kontanter och bilen hämtas på plats. Tänker skruva av nummerplåtarna och skicka iväg för avregistrering så fort affären är färdig. Ta aldrig emot check! Ett alternativ är att sälja genom en bilhandlare mot ersättning. Så gick den till när jag köpte min bmw privat. Känns säkrare så. | |
|
Låter helt klart som en variant av Nigeriabreven i modernare tappning. |
|
|
Samma person vill köpa min bil. Vi kan nog konstatera att detta är bluff och båg. Saxat från hans senaste mail: Från: Clement & Kristen Westerhof Hello Peter, I am so sorry for the Delay in answering you.My Wife had a new baby boy and I was busy with many activites.I am happy to read an email from you about the Car still being available for me to Purchase. My Wife and I has decieded to buy the Car .Kindly state the present location of the Car and the final price so I can come and Look/inspection this weekend.I live in Drammen. Hope to read from you soonest. Clement |
|
Transocean |
Ja, verkar som en äkta Nigeria-blåsning, finns jävla många av dom i Norge. Samtidigt så måste jag nog säga att just Norge måste vara en av de Audi-tätaste länder i världen, och gamla Audifemmor (motorer) är eftersökta. På en Audi 100/A6 fram till 1996 som varit registrerad i Norge i 10 år kan man byta motor till vilken värstingsmotor som helst utan att åka på de särnorska avgifter... Populärt bland kepsungdomen... |
Transocean |
Fattar inte själv det jag skrev...menade förstås att bara bilen har varit i Norsk register i tio år kan man byta till värstingsmotor utan avgifter. |
|
Identiskt med mailet jag fick. Ska bli kul att se vad de vill ha ut av kontakten! Mvh, |
|
|
Han är inte bara ute efter BMW:s. Han vill även köpa en av mina DKW:s. Kul kille... // bondenpaavo... M535ia -87 Royalblau. |
|
|
Hehe ja verkligen. Jag håller då kontakten för nöjes skull men har svårt att se poängen med blåsningen än så länge då personen i fråga inte verkar särskilt angelägen. Kanske början på en lång och invecklad blåsning, vi får se. |
|
|
Identiskt med mailet jag fick i morse från Clement. Undrar vad dom håller på med men nu ska jag i alla fall inte göra nå´n affär där jag blir blåst av den personen. Märkligt att det inte har kommit några förslag på hur affären ska gå till, man undrar ju vad som är tänkt att hända här näst. Tur att Autopower finns, där man kan ta upp saker som det här, så att man undviker att man själv eller andra blir lurade. Utan forumet hade det säkerligen slutat med att nå´n blivit blåst till slut. Tack alla. Bättre att ha än att önska sig |
|
|
Drammen.. dær bor ju næstan jag ;) // M.V.H. Daniel |
|
|
Har också fått de mailen. Och de har dykt upp via AP. There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
Scanna in breven och så kan power-crew lägga in dom under lämplig meny eller en ny t.ex. nätskojare. Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
|
Scanna? Hahaha, det var ju mail... Så mycket enklare! =) Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
|
Har nu fått detta: I am so sorry for the Delay in answering you.The new baby has not made me chanced. I will be leaving for Phlippines Tomorrow evening.I will be making out payment to cover the purchase and pick up . I will be needing your name,address and phone number to be able to make out the bank remisse.Total amount on check will be 138.000 SEK.The Car purchase 80.000 SEK pick-up and shipper 58.000 NKr.So when you recieve the bank check you deduct your 80.000 NKr and send the Balance 58.000 NKr to the pick up and shipping agent. I will be needing the info so i can make out the payment. Have a nice day. Clement.. Tror nog inte att jag skickar några uppgifter. |
|
|
Vilka lirare, riktig otur för dom som redan blivit blåsta. Länsman är inte intresserrad: Länk Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
|
Fick bekräftat idag att norrmannen kommer på söndag och hämtar bilen och betalar kontant. Hur går jag tillväga med ägarbytet? Har läst länken till vägverket tidigare i tråden. Ska skruva av plåtarna och skicka in till vägverket för avregistrering. Kruxet är att jag måste ha: kopia på mottagarlandets tullhandling som klart visar att fordonet ifråga har förtullats, eller en kopia på ett registreringsbevis som utfärdats i mottagarlandet då fordonet registrerats där istället. Om köparen inte skickar detta står jag som ägare på en bil som jag inte har nån koll på. Köparen kan t.ex felparkera och jag får betala böterna. Men han kan inte heller registrera den i Norge om inte jag har avregistrerat den i Sverige. Bekymmersamt.... |
|
|
J_D: finns väl flera trådar som tar upp problemet i ditt sista inlägg? // M.V.H. Daniel |
|
| Spajjs: Japp har kollat lite. Kan jag behålla plåtarna eller de måste sitta på när den ska igenom tullen i Norge? Hade kännts lite säkrare. | |
|
bmwm301: Detta är ett klassiskt skojeri, gå inte på detta. Precis som någon annan skrev, detta är de "nya" Nigeriebreven. Ska du sälja din bil gäller regel 1: Inga pengar, ingen bil. Det finns inga undantag till regel 1. Så här går det till: Skojarna presenterar en check som är dragen på någon bank i "Långtbortistan". Du går till banken och ber att få lösa in den. Banken säger visst det går bra, men finns det ingen täckning vill vi ha tillbaka pengarna, för det tar ett par dagar att kolla täckning på checkar från "långtbortistan". Du får pengar, levererar bilen, betalar "agenten" och sen säger banken, sorry det fanns ingen täckning, lämna tillbaka pengarna. Därför gäller alltid regel 1, och lägg inte ner pengar på att svara på oseriösa mailspekulanter. Mats BMW CS #5847 |
|
|
Sorry, jag menar lägg inte ner TID på oseriösa mailspekulanter...:-) Mats BMW CS #5847 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.