AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.543

Jag får ej upp menyn, från ipodden.

Sida 2 av 2
sv
42
sven-august
530 Da Touring-03.
Skickade in skiten ( Gw100) till Dension för 2 veckor sedan, har sedan ej hört ngt!! Jag har en 6vxl cd, men den kan inte läsa mp3, däremot har jag cassette spelare? va i en 03:a. Hur gör man för att koppla in en enkel cd spelare, kan man ta ur cassetten,och sätta in en cd där, nå,n som vet. Detta med gw100 orkar jag inte med , Det har jävlats sen i jan mån.
Jag vill gärna ha lite najs musik, orkar ( kan inga mer låtar)inte sjunga mer.
Men glad är jag ändå!!
Kr
244
Kråkan
330D M-sport Touring-05
525 TDS-94
520 Touring-96
Jo alltså när ja trycker på cd 6 så tänker den bara alltså ipoden å ibland kan de komma fram nå men de går som aldrig å bläddra i menyn å så... Men mest kommer ja aldrig in i menyn den bara tänker... De känns ju som att de är nått som inte riktigt klaffar.....

Fan ja vill ju ha till de här annars funkar de ju...
Fr
71
Fredrik b
528i touring97-
Passat tdi 4m 10-
när ja trycker på skiva 6 så tänker den oxå,sen hoppar den till nån"fungerande"skiva eller va man ska säga....störande som fan...
Visa användare
45
Ankan343
320 D -13
Å när jag trycker på skiva 6 så kommer jag in efter ett långt tag å kan välja bland artister, album mm. men när jag trycker på dem kommer jag inte längre...förtsätter bara spela de som spelas innan, va är de för skit dom säljer??????
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Det hjälper inte om du håller inne knappen? Ett "långt tryck" för att bekräfta sitt val. Så är det med ice>Link.

Enligt Dension ska problemen med GW100/300 och BMW vara lösta. Det kanske inte stämmer? Eller gäller bara om man köper en ny idag, kanske?

"BMW six appeal"
Visa användare
45
Ankan343
320 D -13
Köpte min för 3 veckor sen....men ska kolla med att hålla in....tack

Visa användare
45
Ankan343
320 D -13
Börjar bli riktigt knäckt.....va F.N ska man göra, funkade inte med att hålla in på nåt vis, kommer bara fram till artister, album mm sen kommer jag inte längre, nån som har nån annan ide??? Tack
An
558
Anders.B
F31 320d Xdrive M-sport - 19
Honda HR-V -99
Hej!
Testa att trycka in "fast forward" knappen som bekräftelse på ditt val. Det blir som "enter".
Jag har en GW 300, efter lite inkörningsproblem funkar det nu kanon och har gjort så i tre månader.

Anders
Visa användare
45
Ankan343
320 D -13
Då hoppar den direkt tillbaka på menyn med skiva 1-6...
Do
183
Dojjan
M3 SMG -03
Även jag har nu införskaffat en GW300 med adapter för att kunna behålla existerande cd-växlare. Har en 530 -02 med 16:9 navi. Kopplade in allt som det skulle vara och lyckas få ljud från min ipod, kan även styra den till viss del från knapparna men har två stora problem.

För det första så får jag inte igång texten, har hittat två filer som skulle lösa detta men ingen av dom verkar fungera, har testat med två olika usb-minnen men inget verkar hända. USB minnet blinkar till några gånger men nån text kommer aldrig igång, står att filen ska försvinna från minnet efter lyckad uppdatering men filen finns kvar så uppenbarligen är det något som går snett.

För det andra kan jag inte växla mellan cd-växlare och ipod. Går jag till meny 6-09 där man ska byta så hör jag hur växlaren hoppar igång, sen kommer det upp cdc-check på huvudenheten och efter det så hoppar den tillbaka till ipoden.

Är det någon som haft samma eller liknande problem och lyckats komma till rätta med dom?
Do
183
Dojjan
M3 SMG -03
Testade att lägga in ett par mp3 filer på usb-minnet och det var inga problem att spela upp dom, hoppade igång direkt när jag tryckte i minnet. Så minnet i sig verkar ju fungera, bara textaktiveringen som inte fungerar. Är det någon som har filen som mailats här i tråden så får ni gärna skicka den till dojjan@hotmail.com
Do
183
Dojjan
M3 SMG -03
Fick svar från Dension support så min textvisning fungerar klockrent nu.
Kr
244
Kråkan
330D M-sport Touring-05
525 TDS-94
520 Touring-96
Hej....

Ja har använt min ipod ett tag nu har samma problem som förr, men nu har de börjar tjorva mer... Som allt låser sig i bland å man får inte nå ljud i högtalarna de är som att de tar ett bra tag för att de ska reagera är då grymt missnöjd å besviken.....
sv
42
sven-august
530 Da Touring-03.
Nå,n som är intr av en ipod 8gig, med gw 100, eftersom jag inta orkar att få det att fungera, säljer jag det, och skaffar original cd vxl, som klarar mp3. Allt är som nytt ( ej använt). Är jag okunnig eller?
Mvh Peder
Br
354
Brynar
BMW 530i Touring -2001
BMW 320ci -2002
Dojan,
Vad var det för fel och hur fixade Dension problemet?

Kr
244
Kråkan
330D M-sport Touring-05
525 TDS-94
520 Touring-96
ja dojan de vill ja å veta.... ja har då försökt få hjälp men fick då som ingen respons så ja sket i de efter ett tag....

Men roligt å veta va gjort för att få de å funka...

Mvh Håkan
Do
183
Dojjan
M3 SMG -03
Fick följande instruktioner:
Some cars are capable of displaying text information on one or more screens. In order to achieve the best experience in your car, please enter text selector mode and select the correct text mode on
your Gateway module:

1. Disconnect all devices from the Gateway.
2. Turn on the radio, select CDC and wait a few seconds. On the radio display you will see CD5/Track99 (Aux_in selected as source).
3. Keep the next track button pressed for longer than 10 seconds, then release. The display turns to Disc1 - this indicates you have entered the Text Selector mode.

Track1 indicates Text_Disabled, while the other track numbers represent text capabilities.

4. By pressing the next track button select track 2. If you can not select track 2 and it reverts back to track 1, then this indicates that vehicle does not support text display with the Gateway.
5. If you are able to select track 2 then the display will show "Aux" as default. This means your car supports the text selector feature.

Some vehicles can support more than one display area, the following instructions allow you to choose the best position for your visibility. display possibilities in your car.

6. To change between the displays, press the next track button.
7. When you have selected the track text to the position you prefer, press fast forward (FF) to confirm the setting.
8. By pressing the rewind (REW) button you can escape from the Text Selector without any change.
9. If you wish to de-select the Text Selector feature then complete steps 1 to 3 and select track 1.

Please note, that some cars have a multifunctional display and you have to set the correct screen mode in order to see anything at all. To do this, please consult your owner’s manual for your car.
Br
354
Brynar
BMW 530i Touring -2001
BMW 320ci -2002
Stort tack!
Det här kommer att bli spännande. Återkommer efter test.

Br
354
Brynar
BMW 530i Touring -2001
BMW 320ci -2002
Stort tack för stor seger!
Efter några försök fungerar GWn med dispalytexten. Vilket lyft! Enda egendomligheten är väl att Dension i Sverige inte ser till att bifoga eller skicka den här infon. Har varit i kontakt med dem ett flertal tillfällen men hittills har de bara hänvisat till filerna som ska laddas genom USB-stickan. Den här metoden känns mycket smidigare - och fungerar dessutom.

Bra att du lagt ut instruktionen här - är säker på att många törstat efter den här lösningen.

Hälsn

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.