|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Jag har skinn i min men kör gärna på bana så ofta jag kan. Halt är det, men inte såpass att bilen inte går att använda till det. |
|
|
Skinn funkar ok på bana men tyg/alacantara är betydligt bättre. Jag har köpt en Sparco stol som jag kommer att ha monterad vid bankörning. Får betydligt bättre kännsla av vad bilen håller på med. Jo jag tycker oxå att det börjar bli dyrt med M3 E36 oavsett årsmodell. Trevligt =) In God we trust, All others pay cash/// |
|
Filip_J |
Jag tror inte att priserna ökar överlag. Folk har fattat att det är värt att betala mer för ett fint ex =) |
|
Självklart är tyg/alcantara bättre. Jag har också tänkt skaffa nån eftermarknadsstol eller möjligtvis en M3 stol i ovan nämnda material att använda på bana. |
|
|
a_wingard73: Köp en Sparco eller Recaro kramar gott om en! Stor skillnad mot orginalstolen. Tar 5 min att byta stolen när man ska köra lite bana, helt klart värt mödan. In God we trust, All others pay cash/// |
|
|
Markuz, din åsikt förutsätter alltså ett rätt pris från början, då fungerar resonemanget. Annars måste man förhandla är min åsikt. |
|
|
5 min att byta stol! Då måste du redan ha fördiga underreden, jag har haft 2 racestolar sen i höstas och fortfarande inte monterat dem för att jag inte löst bästa/lättaste sättet att fästa dem. Har 2st Realcar kolfiberstolar (typ Porsche GT3) med fästen och Sparcos glidskenor. Någon som har "bult on" fästen till dem i golvet? Kan vara intresserad av att köpa, gärna i aluminium om det håller. Vart fäster man sen bäst 4p bälten om man inte vill montera en bur i bilen? Vart köper man 3" 4p bälten billigast, inga Kalle anka grejor men de behöver inte heller var F1 godkända. /Richard |
|
|
Jag har inte heller löst monteringen av skenorna än men när det är löst tar det inte många minuter att byta stol. En polare ska fräsa ett fäste till mig i Alu. Jag är inte säker att jag ska fortsätta köra med 4 punkts bälte när jag har monterat i Sparco stolen. Annars får man fästa dom i hatthyllan och i golvet. Ska tydligen monteras med en FIA godkänd platta på baksidan om man ska monterar i golv och hatthylla. Finns att köpa här Länk In God we trust, All others pay cash/// |
|
| Jag har en i toppskick =) | |
| cab ja =) dom e fula :P | |
behrozosogh |
hej! här kommer lite bilder på bilen :D Länk mvh Catch me if you can.. De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn |
|
snygg!! men hur mkt mellanrum är det mellan framspoilern och ner till backen egentligen? |
|
pg_ice |
fan vad fet M3a! sabba inte den nu :) |
behrozosogh |
tackar tackar! aa det e inte långt ner till backen,,ca 3-4 cm..det blir mycket skrap. och jag fick på fälgarna som ingen trodde att det skulle gå p.g.a för låg ET. men nu e jag nöjd med bilen.. en svensksåld med tysklook haha.. kommer alla till spring break den 3e maj? Catch me if you can.. De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn |
|
Inte funderat på en Alpina B3 istället? Lite mer udda ovh roligare. Mvh |
|
Gemini__ |
Då är det väl lika bra att satsa på en B8:a, härliga vagnar är det allt. =) Mvh: Thomas |
|
Länk Hur kan man skriva att ett garantijobb ær utført och sen skriva: Kostade ca 50000:- ?? // M.V.H. Daniel |
|
behrozosogh |
varför alpina när det finns M bilar :p Catch me if you can.. De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn |
| För Alpina är mer ovanligt så det blir lite roligare.....och oftast e dom i bättre skick! Prestandan e ju ingen skilnad på......nästan bättre på en Alpina........Ja B8 e ju ingen tråkig motor! :) | |
behrozosogh |
jag trodde att M bilarna va snabbare... men det känns som att det börjar o bli mer o mer alpina bilar i sverige,,så så udda e de inte längre,,tycker jag.. men därimot e det svårt i hitta en fräsch m3a. Catch me if you can.. De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.