|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| FRIFART. nja alltså när man startar bilen och står still så hörs det ett lite vinande ljud från bensinpumpen.. tror det är den iaf.. vad skulle det annars vara? ja ja har kollat runt lite på nätet och det att den hackar till kan ju mycket väl ha med bensinpumpen att göra.. även tempgivaren kan va felet.. speciellt när bilen är svår att starta när den är kall.. då den får fel mängd bränsle. | |
|
Mitt vinande trodde jag berodde på pumpen, men har efter mycket snokande kommit fram till att det är höger lagerhalva i bakaxelklumpen som väsnas. Går enkelt a tt kolla, ha tändningen på och rulla nerför en lagom backe så man når minst 30km/h och börjar det vina är det garanterat inte pumpen (eftersom den är avslagen). Ny bakaxelklump kostar 9100kr på BMW kan jag uplysa om, men frågan är var och vem som säljer pålitliga "beggade" klumpar utan missljud? Man ska INTE behöva ge mer än 1000kr för en beggad klump. |
|
| alltså det är när bilen står still som det viner.. kanske var lite otydlig.. | |
| Har haft samma problem på en e36 och min nuvarande e30, ny bensinpump löste problemet för båda bilarna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.