AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
3.135

Nu är det allvar: Debatt - 1-serie Coupé vs 3d/5d!

Sida 2 av 2
Hej igen, HFR.
Håller med - det hela är ganska subjektivt när det kommer till kritan. Såg förresten att dieselmotorer möjligen kommer att introduceras i F1 i framtiden... Med tanke på hur de förändrats de senaste 10-15 åren så är det nog inte omöjligt! När det sker är jag benägen att göra en kovändning :-)

En 135:a är som sagt i värsta laget för min del, och frågan är om jag inte är 10-15 bast för gammal för Coupén ändå...

Inte behöver man väl titta på åldern så mycket när man väljer bil?Man är bara så gammal som man känner sig!?

Du har rätt FinBimmer, det är en gammal sanning som håller ännu. Fast man måste passa sig; steget till att bli patetisk är aldrig långt ;-)
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Inte kan man bli för gammal för en coupe.
Nej, det var väl inte helt allvarligt menat, men det känns lättare att visualisera mig själv i en 650...
Forrest
Jag känner mig för ung för en 3-serie coupe men inte för en M6. Konstigt… ;) Å andra sidan så känner jag mig lagom gammal för en M3 också.

Varför kan inte BMW yxa ner diesel sexan i ettan?!? Blir den för nostung då eller?

Kan vara så... t.ex. väger 123d 100 kg mer än 118d trots samma antal cylindrar (vet inte hur mycket som skiljer på själva motorn, dock). 125i känns annars mest lagom för min del. Riktigt trevlig nu när den blivit 3-liters. Synd att den inte finns i tredörrarsversion.
X-
348
X-Max
1M Coupe -12 VO
430Hk 650Nm
==========
120D Coupe -11
X1 20d xdrive -17
Såg en 335i coupe på novation.. shit alltså, det måste vara den snyggaste BMW'n på flera år=D Synd att man inte har ekonomin att köpa en!

Mvh/
Jonas
X-
348
X-Max
1M Coupe -12 VO
430Hk 650Nm
==========
120D Coupe -11
X1 20d xdrive -17
135i menar jag.. hehe^^
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.