AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
6.238

Varför gör man så här med en 7-serie?

Sida 3 av 3
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
till: Infinity_74 och 740 I -95

www.bytbil.com ;)
Visa användare
847
Subidius
750 -91

Ni kan prova att trycka på länken i första inlägget nu. Lite har hänt, fälgar är beställda med 255/30-20 profil och snart kommer nerlackningen :)

Kärleken:
Länk
Bry dig inte om den där surtypen som gnällde på dina hjul, han har förmodligen inget liv... ;o)

Hmmm, 255/30-20 är tyvärr inte rätt dimension heller... tänkte bara passa på att påpeka, om du nu ska lägga ut pengar på nya däck. :) original e38 har 215/65-16, vilket är 68.6 cm i diameter. 255/30-20 blir 66.1 cm i diameter, dvs dom kommer inte fylla ut hjulhusen. Du behöver gå upp till 255/35-20 - då blir det 68.7 cm. Eller om du vill ligga kvar på 30-profil; 295/30-20 bak.
Visa användare
847
Subidius
750 -91

Jag fick iaf en rekonendation från cromfälgar att jag skulle ha den dimntionen. Köpte fälgar och däck där. Det va lagom när bilen va sänkt sa dom.

Kärleken:
Länk
Visa användare
847
Subidius
750 -91

När jag tänker efter va det nog 255/35-20 vi sade. En firma som dom borde veta.

Kärleken:
Länk
Visa användare
847
Subidius
750 -91

255/35-20 Blir det. Ringde och kollade med dom nu :)
Finemang, det blir helt rätt på bilen! Lika bra att få det rätt när du ändå köper nytt... händer tyvärr att även proffs räknar fel. :o)

Vad har fälgarna för ET (ET = EinpressungsTief = Inpressningsdjup, dvs hur djupt in fälgcentrum sitter från mitten. Lägre ET breddar fälgen utåt. För en fälg som är 8.5 - 9.5 tum breda är ett ET kring 15-20 lagom på e38, så att hjulen då fyller ut till kanten
Fasen vilken skillnad med dubbelutblåsen och nya bakljus, blev grymt snyggt!
Visa användare
847
Subidius
750 -91

Lasse: Det är ET 13

Koffe: tack, jag är riktigt nöjd!
Visa användare
847
Subidius
750 -91

Duger detta eller har jag förstör bilen ändå mer med massa hipphopp blingbling?
(den ska även lackas ner och lite annat)

[IMG]Länk
Visa användare
847
Subidius
750 -91

Kanske är bra om länken funkar.. Länk
Personligen tycker jag BMWKimmo är en väldigt trevlig person med många läsvärda tips på Garaget. Smaken som är ju som baken delad och det finns oändligt med åsikter om hur bilar ska se ut. I stort sett består ju bara modifikationen av en sänkningssats, kromstrålkastare, blingbling fälgar samt 4 utblås, så bilen är ju inte alls svår att återställa om man mot all förmodan skulle vilja detta.

Och visst ska allt kunna diskuteras men personangrepp känns meningslöst...

Visa användare
847
Subidius
750 -91

Sahlsten: Dom syftade på hur den såg ut innan. Den hade tonade blinkers och rödtonade baklysen. Sen hade den 18" alufälgar med fel ET och för små däck. Jag tyckte inte själv att den va specillet snygg då, men nu när jag har jobb och lite mer pengar har jag gjort något åt det helt enkelt.
subidius-har du 255-35-20 runt om eller bara bak?...ser tufft ut tycker jag i allafall!..mvh
Visa användare
847
Subidius
750 -91

Det äe samma runt om!
Utan sänkningen, dubbelutblåsen och hiphop fälgarna så vore det bil:)
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Tycker det blev riktigt snyggt!!

Kan även passa på att säga att jag ångrar lite att jag startade denna tråden, men som bekant finns det ju ingen edit-funktion på detta annars trevliga forum.
Kom hem lite smådragen och grinig från en kass krog-kväll och resultatet blev denna onödiga tråd.... My bad.

Mina bilar: Länk
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Och edit saknas ännu en gång, mycket bättre bilder på Garaget.org Länk :)

Mina bilar: Länk
Visa användare
847
Subidius
750 -91

Henke lexus: Tur att alla inte tycker lika dant :) Jag är ganska nöjd. Det sitter 750 njurar på nu med :) Det saknas bara nerlackning och röktonade rutor sen är den riktigt "gangster" :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.