AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
6.237

Varför gör man så här med en 7-serie?

Sida 2 av 3
Mc
22
McMcFly
325i touring -89
Löparn!! Jag tackar för dom orden o hoppas få se din kärra snart. Kul att det oxå finns positiva reaktioner på denna sida inte bara gnällisar. Men men alla får ju ha sin åsikt därmed basta ;) ...........................

Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
löparn: Håller med dig till 100%

Gillar inte skabbiga 7-serier, wunderbaum hängande inuti, plåtskador, gamla plåtfälgar och där rosten sakta börjar krypa fram, det här är väl ett praktexempel: Länk

eller

Länk

eller

Länk

eller

Länk
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Lite krom lyfter ju även en E65:a
Länk
Länk
pe
8
perkan
bmw 730 i -89
ja de va ju inte värst farligt. finns ju värre. va alla verkar va i mot att man stylar 7 serien? de är ju faktiskt så att alla kan ju inte gilla samma stil på bilarna. och de är ju kul när folk försöker sticka ut. vissa lyckas bättre, andra sämre:-)
Wow, E65an är ju supercool!!! 745 på fronten går bort annars riktigt tuff "tuxedo" look, hahaha. Kunde nog fläskat på taket oxå.

Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone.
En ful bil har blivit ännu fulare
Stylad E65, wow!! En vallåkra-BMW?
don-......har du alltid kamera med dej & fotar e32 & e38:or?....den med lite rost på bagageluckan hade inte haft något i emot att äga....till rätt pris ...mvh
Visa användare
847
Subidius
750 -91

Tack för alla kommentarer om min bil :P Jag tycker inte alls att det ät kul att köra runt med dom fälgarna. Såg inte hur illa det var när jag faktist köpte bilen med dom på. Har inte ställt på den än och tänker inte göra det innan jag köpt några andra.. Och ja det blir vita blinkers och något snyggt avgas samt nerlacering med..

Kärleken:
Länk
Visa användare
847
Subidius
750 -91

Såg att jag stavade som en kratta. Får skylla på trötthet :P

Kärleken:
Länk
Inget större fel på din bil Subidius - ta inte åt dig. Även om hjulen inte är PERFEKTA så förtjänar den INTE att hängas ut här av weeeman. Det är bara det sedvanliga gubbgnället på den här sajten... *s* haha
Visa användare
847
Subidius
750 -91

Ja även om det nu kommer bli rätt ET så kommer "gubbgnället" bara bli värre. Funderar nämligen på att köpa dessa fälgar till den: Länk

Dock är det inte för att åka och "dunka" inne i stan med neon under bilen.. Alla har sin smak. Själv fattar jag inte hur man kan tycka en 7-serie är snygg med 16" fälgar. Ser jag en sådan på stan så vänder jag mig inte efter den... Mvh

Kärleken:
Länk
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Tro det eller ej men jag är inte gubbe än :).
Jag är bara allergisk mot E38 med alldeles för små däck, det måste fylla ut lite i hjulhusen. Med rätt ET och däck passar Subidius fälgar kanon på en E38 ;).
Detta är ju ett forum där man diskuterar saker och ting, gillar man inte det så behöver man inte läsa..

Visa användare
847
Subidius
750 -91

Hehe, nej. Men tyckte du verkligen att det va så faligt? Fel ET är det men för små? Du har 16" och jag har 18" :P Vems är minst? Eller menade du att det skulle varit högre profil på däcken?

Kärleken:
Länk
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Jag menar att det är för låg profil, antagligen är det lagom profil för en 5-serie.
16" vs 18" så är ju mina minst, men rullomkretsen är lagom på mina 16" :).
Visa användare
847
Subidius
750 -91

Jo däcken ser ut som gummiband runt fälgkanten. Blir förmodligen 22" fälgar snart så dom kommer nog att fylla ut lite :P Tycker dock att fel hjul på en bil inte är såå farligt att man behöver hänga ut det här. Speciellt om du läste på garaget att jag va på G att byta fälgar och blinkersen.. Menmen, du har kanske inget vettigt för dig om dagarna och pengar nog att köpa exakt dom hjulen du vill ha direkt när du köpt en bil..

Kärleken:
Länk
Hehe, själv blev jag kallad gubbjävel som 15-åring (av en två-åring...) :-)

Jag tror weeeman menar hjulets (däckets) ytterdiameter. E38 ska ha 68.6 cm i diameter, vilket fyller ut de stora hjulhusen bra. Sätter man på hjul från den mindre 5-serien (som har 65.5 cm diameter) ser det lite tunnt ut.

På mina vinterhjul (18" rondell 58) har jag 235/50 18, vilka är 69.2 cm i diameter, 6 mm för stora. Och på sommarhjulen Alpina 275/35 20 70.1 cm bak och 245/40 20 fram.

Bästa hälsningar till fellow BMW-galningar... :-)
Don salvatore87: roligt att du hittade en bild på min 740! 95 manuell med rostig baklucka. (PGZ 299)
Var hittade du den bilden ?
Kan berätta att den väntar just nu på nylackad backlucka och huv faktiskt ny lack på hela.Har bytt till nya bakljusglas också och gått igenom mekaniken.
I ovrigt är den fin.
Hälsningar
Att byta baklysen gör verkligen grymt stor skillnad och rekomenderas för alla som inte gjort det. Var på e-bay och fyndade ett par facelift lysen för 600 kr med frakt. Här är en bild på de nya och gamla lysena Länk
Visa användare
847
Subidius
750 -91

Ja jag ska med byta bakljusen till dom nyare. Tonade dom gamla röda så länge för att det såg för jävliga ut innan.

Kärleken:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.