|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Har du nån länk till priset för mest pålitliga bil förresten? |
|
|
Här är sammanställningen. Har lagt in den i tråden om kvalitets diskussionen om japanska kontra tyska bilar också. German cars dominate 2007 ADAC reliability report Date of publication: 2008-04-18 11:00:02 German cars are tops for reliability, according to the 2007 car breakdown report by Germany’s motoring organisation ADAC. Of the eight different vehicle categories, six top spots are in the hands of German automakers. The top-three performers by segment: SMALL CARS: 1. Mitsubishi Colt 2. MINI 3. Audi A2 (Polish-made Fiat Panda is at No.4) LOWER-MEDIUM CARS: 1. BMW 1-Series 2. Mercedes-Benz B-Class 3. Audi A3 MEDIUM CARS: 1. Audi A4/Mercedes-Benz C-Class 2. Volkswagen Passat 3. Mazda6 EXECUTIVE: 1. Audi A6 2. Mercedes-Benz E-Class 3. BMW 5-Series SPORTS CARS/CONVERTIBLES: 1. Mercedes-Benz SLK 2. BMW 3-Series convertible 3. Mercedes-Benz CLK OFF-ROAD VEHICLES: 1. BMW X3 2. Volkswagen Touareg 3. Mercedes-Benz ML MINI-MPV: 1. Mitsubishi Space Star 2. Citroen Picasso 3. Mazda5 MPV: 1. Volkswagen Sharan 2. Volkswagen T4/T5 3. Ford Galaxy IP |
|
| Jag instämmer; Grattis! Du kommer att flina nöjt i åtskilliga månader framöver! | |
| Fick ut den igår. Första intrycken är att komfortstolarna är kanon, Steptronic och servotronic likaså men komforten på dålig motorväg (betongskarvar) riktigt dålig. Idag bär det av ner till Klagenfurt (från Wien) för att vi skall kunna känna efter lite mer hur den är. | |
|
Har precis fått min 3,0sd och måste säga den är mycket bekväm att köra. Hade en 330Xi förut, den var betydligt känsligare för spår, slog ganska hårt i skarvar osv, kändes inte direkt som en premiumbil... Skönt att sitta lite högt i X3, glastak så det är ljust och trevligt i kupen, accar från det mesta... Har jobbat med rally o racing hela mitt liv men inte åkt i många bilar som går som den här. X-dricve suveränt men det vet väl alla. janc |
|
| Den här gamla tråden jag startade tycks ha fått ett eget liv ;-) Så vad blev det då för brukskärra i slutänden? Varken X3 eller CRV utan en Mercedes B170 NGT (naturgas) - 09...... Miljöaspekterna fick avgjöra denna gången. | |
|
mackan323ti: Grattis. Det äro knappast ett miljöval att välja en B170 NGT, utan det äro intelligensvalet. Dessutom den enda bil jag vet som man kan få med marmorpaneler(mkt elegabelt, en tysk bekant hvaer det) För den bilen just äro detta enkelt. Biogas. Det tager 30 dagar att producera prima biogas ifrån att du besökt din välputsade gustavsbergare(en gentlemans toalettstol äro alltid skinande) samt att emissionerna äro 26gram/km... Biogas äro den såsom försäljes i eller ikring ett kommunalt avloppsreningsverk. Resten äro politikbugus.... Samt biogasen vid pumpen brukar vara billigare än på macken. Nu kan du klimatkompensera och köpa en BMW V12 som entusiastbil:)) Mvh Asken |
|
|
Marmor? Vår har alupaneler men i vart fall biogas i tankarna. Hälften rätt...... En V12 hade suttit fint, jawohl. Jag har dessvärre(?) börjat intressera mig för en avlägsen släkting till B'n med V12a.... |
|
|
Svar Johan Adam. Marmorpaneler, hur porrigt som helst. Det finnes under Designoprogrammet. Tänk hur man genom att beställa sådana paneler gynnar någon ung herre såsom sitter med hammare och mejsel och hugger ut dessa för att det senare skola transporteras runt halva världen och kunna både avnjutas i hög civilisation samt giva en prima marmoristhantverkare med familj mat för en god tid framåt, underbar marknadsekonomi:)) Släktingar äro piffigt samt ju bizarrare bil desto mindre fritid erhåller man. Mvh Asken |
|
| Någon som har synpunkter på stänkskydd / mud flaps på en X3:a? Efter några veckor har jag upptäckt att man lätt smutsar ner byxbenen när man stiger ut och jag undrar därför om det kanske blir något bättre med stänkskydd? Eller anses det töntigt? Har också hört att de kan göra att damm på torra sommarvägar virvlar upp mer och därmed gör bakrutan ännu utsattare. | |
|
Just detta problem vill jag minnas att en vissa Hr Clarksson gjorde sig lustig över i TopGears provkörning av X3an... Stänk lappar är väl investerade slantar både för dig och din omgivning ( std på väldigt få bilar idag tyvärr) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Jag har provkört bägge bilarna och jag personligen tycker att BMW ligger mycket bättre på vägen. Strunta i den lite plastiga känslan du har och köp en bil som du fullkomligt kommer att älska. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.