|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Skall byta brukskärra, 350 kkr köper (nya bilar): - En st i prncip naken X3 2,0d eller - En st absolut fullmatad Honda CR-V 2,2 diesel i executive utförande (Skinn, panoramatak, pdc fram/bak, navigation m pekskärm, backkamera, 18'' hjul, pimp my ride stereo. et.c et.c et.c) Jag gillar BMW men inte till vilket pris som helst, dessutom är X3 byggd i USA och lite plastig i mitt tycke. Hondan är en helt OK bil, dessutom riktigt snygg i det nya utförandet som kom som 2007 års modell. Jag har iofs inte kört en X3 med Hondans spec i konfiguratorn med misstänker att priset skulle bli +500 kkr vilket jag inte tänker betala. Alltså varför välja X3? | |
| det bästa är jo att provköra... har själv inte ört någon av dem men har hört att x3:an ska vara grym på vägen... visst är den dock lite plastig och dyr men kanske går att hitta en lagerbil till lägre pris | |
|
Honda är verkligen "den japanska BMWn" i såväl känsla som material val har CRV gen 2,5 och är mycket nöjd, enda nackdelen är att diesel automat kommer under 2009. CRVn stora förtjänst är UTRYMMEN, i en CRV sitter en 180 cm med lätthet bakom sig själv med flera cm tillgodo det gör man inte i många bilar (oavsett prisklass). Sen ett rejält baggade som är nästan av V70 storlek gör inet saken värre Så skit i X3an och ta en engelsk byggd Honda CRV!! Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Måste nog säga att om pengarna styr blir det Honda, otroligt fina motorer och förhållandevis god kvalité mot t.ex. Rav4 och Vitara. BMWn köper man för att man vill ha en BMW inte för att det skulle vara ekonomiskt jämförbart. Man och man förresten, menar "jag skulle". Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
|
GM - intressant med input från CR-V ägare, tackar. Bekräftar vad jag hade på känn. Är gen 2,5 den som kom 2007? Jag visste inte att den är byggd i UK, det gör definitivt inte säken sämre - biltransport på båt från Japan är ju inte sådär jättebra för vårt klimat. Kaptenlöjtnant - handlar inte om att pengarna styr, prisskillnaden är helt enkelt inte motiverad i detta fallet. Varumärket BMW är itne värt prispåslaget. |
|
|
Exakt, Honda Legend mot BMW 760 (08or), rent ekonomiskt är ju BMWn chanslös och varför ska någon då överhuvudtaget välja BMW... Har iofs inget pris på Hondan men BMWn ligger över 1100kkr så man får säkert en hel Volvo emellan. Volvo förresten (V50F), min gamla 3,0a kändes mer på riktigt! Jag har bara varit passagerare i CR-Vn men helt nöjd med det, över förväntan faktiskt. Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
|
Nej mackan, det du skrev om att "dessutom är X3 byggd i USA" är fel. Den byggs i Graz i Österrike i samma fabrik som bl a SAAB Cabben. Enligt vad tidningarna berättar kommer även en Aston Martin byggas i samma fabrik. X5:an byggs dock i USA enligt vad jag förstått och planer finns på att flytta även byggandet av X3 dit.. Länk |
|
|
Mackan: nix Gen 1 1997-2001, gen "2,0" 2002-2004 gen "2,5"2005-2006, gen 3 2007- Du kan kolla www.hondasuv.com tex. X3an är liksom en ganska onödig bil för vem vill ha en SUV med sänkt sportchassi?? antingen köper man en SUV för man vill ha "jeep" eller en 3a med 4WD och man vill ha sportig med 4WD .... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Mackan du blir definitivt nöjdast med en Honda! Lämna BMW till dem som är villiga att betala för varumärke, värderingar och köregenskaper! | |
|
När jag beställde min X3 tänkte jag att jag lägger hellre pengarna på bilen än på extra-utrustning. För mig betyder det mer att köra en BMW än att köra en japs och kunna trycka på en navigator. Jag ska inte ha något sport-chassie på min. Hur mycket högre markfrigång är det på Hondan? De är säkert bra bilar CR-V, Outlander, C-Crosser, Tiguan, X-Trail och allt vad de heter men de väcker inget begär hos mig. Jag är övertygad om att X3 tillgodoser mina behov (mest landsväg och en del på sämre grus/skogsvägar) lika bra som någon av dessa. Levereras "när som helst": + BMW X3 2.0d + Alpinvit II + Fälg 112 + Sensatec svart + Armstöd fram + Aut avbl innerspegel + Business CD + Klimatautomatik + Farthållare + Multifunk-ratt + PDC - fram och bak + Regnsensor + Skidsäck + Dragkrok + HiFi högtalarsystem + Tonade rutor + Sidoairbag bak + Stolsvärme bak + Larm + Svankstöd + Xenon + Blåtand "BMW six appeal" |
|
|
X3 har ett bra fyrhjulsdriftsystem och fina motorer. Tyvärr har den utseende och pris emot sig. Har Du tittat på Tiguan? Den tyckte jag var rätt fräck faktiskt. (kikade på premiären) /L |
|
|
Tack för alla svar, steaman inte minst - missförstå mig inte jag betalar mer än gärna för nämnda egenskaper MEN jag tycker inte att X3 lever upp till vad jag förväntar mig givet priset ffa inte med alternativ som CR-V eller Tiguan, bilar som jag tycker har varumärke, värderingar och köregenskaper till skillnad från t.ex. koreaprodukterna KIA / Hyundai som inte är något alternativ för mig trots att det säkert är något fel på dem heller. |
|
|
Provkör man så är valet enkelt. Hondan känns som ett tröskverk i jämförelse med BMW:n. Min svåger är spekulant på en liten SUV så vi var runt och testade de flesta i klassen. Men att jämföra Honda, Toyota, Kia med flera och BMW är ganska orättvist. Det skiljer dryga 100 tusen i grundpris och det är värt varenda öre enligt mig. Jonas M3 E92 (byggs för fullt med DKG låda) |
|
|
Tycker man bör läsa denna AMS test innan man sågar altenativen Länk går tämligen stick i stäv med BMW-jonas stensäkra "Provkör man så är valet enkelt.!" Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Uj då! det var nog det mest kritiska test jag läst av X3. som sagt provkör alternativen också. /L |
|
| Blir lite förvånad när jag läser AMS tested eftersom de talar om 150 HP. Säljs X3 med den motorn i Sverige fortfarande? Det framgick inte av pdf filen när tested var gjort. Någon som vet? En del kommentarer verkar gälla modeller före 2006. | |
|
Annan AMS test av "små suvar": Länk lite snällare ord om X3 2,0d där men vem vann testet.... AMS summerar valet av Honda bra: Inga Känslor, bara förnuft Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Tror AMS test är från 2,0 d introduktionen numera gäller 177hk/350Nm för 2,0d vilket borde ta död på den suraste kritiken gällande motorn i första testet jag länkade till ..( dock TORDE chassiet vara det samma dessvärre) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Fjädringen verkar i alla fall ha blivit bättre..."Fjädring 4: Mycket, mycket bättre efter facelift." | |
|
Mkt har blivit bättre efter faceliften och skillnaden är STOR mellan den gamla dieseln på 150 och den nya 177 hk starka motorn. Interiörkänslan har också förbättrats. Jonas M3 E92 (byggs för fullt med DKG låda) |
|
|
Testet från AMS borde bara från -05 av regskylten att dömma. Det är enligt mig en enorm skillnad mellan dessa bilar. Nya 2,0d på 177 hk är ett stort lyft mot föregångaren. Har dock bara kört den i manuell, hyffsat rolig att köra. Men jämför den inte med storabrödrarna 3,0d och 3,0sd, då det är något helt annat, framför allt den sista:). Men visst jag håller med att den är förhållandevis dyr. ett grundpris på 359 900kr sen lite lul lul så springer det snabbt iväg. Men absolut. jag hade hellre haft en midre specad X3 än en honda. Chassit i X3 finns där inget att klaga på, iallaf inte i nyare bilarna Körde en demobil i veckan, X3 2,0d manuell. Det är fina bilar det är det. LAgom stora också, om man inte allt för ofta ska ha någon i det trånga baksätet under längre sträckor. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.