AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
13.274

Övertyga mig av välja en X3 före en Honda CR-V!

Sida 3 av 4
ze
8
zege
x3 2,0d -08
Det är ganska lustigt att läsa allt klagomål om x3 vad gäller USA-byggd , plastig, trång osv.Är det nån av er som äger eller åtminstone har kört en x3 eller... Det är X5 som byggs i USA...
Visst är den dyr,men jag är jävligt nöjd och tycker den är värd varenda krona....

D_
160
D_D
550 iaT -07
760 Li -07
M6 -06
Gasar-Magnus: Tar du kritiken mot x3:an personligt eller? Jag har aldrig påstått att Hummern inte är plastig, men jag har hellre 1 H2 än 10 x3. Jag har 2 bilar M6:an och 745:an som gott och väl uppväger all plastighet i H2:an. Nu var det ju x3 vi disskuterade och inte mitt val av bil och i mina ögon är x3:an det sämsta som BMW byggt. Det hade räckt med x5:an, x3 är och förblir en onödig modell i BMW:s modellprogram.
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Varumärket är bara en liten del i det hela (visserligen en viktig del för många).

BMW, som jag har haft en relation till sedan barnsben. står för historik, passion, känsla, körglädje, formgivning, och för att bli glad när man kommer ut till parkeringen.

Honda gör kompetenta och högkvalitativa bilar, men det är också allt. Och det räcker inte.

Har jag råd väljer jag BMW alla gånger.

/Lars

Don't adapt to the road. Be the road.
D-D: nej fy f-n ingen X3 för min del, läs hela tråden istället så fattar du vilken bil jag köper nästa gång...

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Länk

Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone.
Sv
117
Svesve
X3 2d -18
Z4 2.3-10
Exactly !
"Z4 production will move to the Magna Steyr plant in Austria where the X3 is currently built." So we have to wait and see if the X3 is different when it is built in the US!
te
303
ted81
BMW M3 E92
satsa du på en honda , crv säljer som bara den nu och är väll sveriges mest sålda suv.

riktigt underbar bil är det om man väljer med diesel och all utrustning.

som någon sa innan x3 då kan man lika gärna köpa en 3serie med x-drive
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Jämförelsen med E92 X-drive haltar eftersom den billigaste 3-touringen med x-drive och diesel kostar över 50000 kr mer än den billigaste X3 med diesel.

Jag vill ha en bil med fyrhjuldrift, högre markfrigång och diesel. Valet är väldigt lätt i mina ögon. Eftersom jag vill ha BMW så blir det en X3. E92 är alldeles för låg och X5 alldeles för dyr.

Honda är nog en bra bil men inget för mig.

"BMW six appeal"
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
E91, förståss...

"BMW six appeal"
Sv
117
Svesve
X3 2d -18
Z4 2.3-10
Nyss hemkommen från en längre provtur med en X3 2ld konstaterar jag att den "låter" betydligt mer än min 525d T. Ni som vet, är 3.0l d betydligt eller bara något tystare? Skall givetvis provköra en sådan också men synpunkter är välkomna! Tyckte dock att Steptronic lådan överraskade positivt så en sådan blir det nog.
Sv
117
Svesve
X3 2d -18
Z4 2.3-10
Bumpar den här tråden för visst måste det finnas någon som kan uttala sig om skillnaden mellan 2.0 ld och 3.0 ld vad det gäller ljudnivån?
BM
199
BMW-Magnus
530D Touring -99
BMW och Audi är de enda biltillverkare som har riktigt bra och fungerande fyrhjulsdrift. Därför går CR-V och Tiguan m fl bort för mig.

Länk

Frågan är för mig: X3 3,0DA eller 530XDA Touring...? En Touareg V10 TDI hade kunnat vara ett alternativ trodde jag, men det verkar inte som det när jag läser testen ovan...

/M

///Magnus
BM
199
BMW-Magnus
530D Touring -99
Teknikens Värld har två gånger testat några asiatiska Suv:ar mot X3 här:

Länk

///Magnus
an
259
anmith
X4 20i (G02) 2019
Smaken är ju som baken gillar man en bil som är citat; "designad med hjälp Legobitar" så är X3 rätt!
Se testet även som Top Gear gjorde; Länk

Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Det här testet borde iallafall avskräcka alla från att köpa en Dodge Nitro istället för en X3:a.

Länk
x3 är väl en riktigt bra bil och efter facelift även mycket bättre kvalitet på inredningen
Visa användare
278
blaikarn
528ia M touring-97
Tja jag vet inget om BMW:s 4wd men CRV vekar ju inta vara nått att hurra för...tydligen är det många som åker omkring och tror att de har en 4X4.

kolla länken...hoppas inte BMW är så dåliga.

Länk
Den filmen kändes något arrangerad men i vilket fall sög volvo ha ha ha.

Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died.
Sv
117
Svesve
X3 2d -18
Z4 2.3-10
OK, snart är det dags att hämta ut en X3 2d med komfortstolar och lite annat lull lull. Hondan föll pga lukten (!) och köregenskaperna. Vågar inte satsa på de som kommer från Audi o Volvo men var lite sugen på MB GLK men även den är ju ny på marknaden så det blev en X3:a. Den nya kommer 2010 men det gör inte dagens till en sämre bil och dagens har ju fått pris som Tysklands mest pålitliga bil.
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Grattis Svesve! Du kommer inte att ångra dig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.