|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
okej , tack ännuengång. jag har ingen sån där rund sak som det står ngt på jag har typ en runt "urgröpt" sak som det INTE står ngt på , och den sitter mellan3-4 tror jag det va , men mellan 1-2 är det inga "speciella saker :P så med andra ord är det troligt vis en 320 topp eller ngt, vad skulle jag tappa på att ha 325 block 320 insug 320 topp står 23 på grenröret men det vet jag inte va det betyder hhhäller Hur mkt effekt har jag tappat ? är den" lättare" att bygga turbo på den nu, eller är det helt åt helvete att ha 320 toppen? |
|
| läste att det inte går att ha 320 toppen på 325 botten :( kan detta stämma? | |
| det kan stämma att de inte går. sa jag ju innan = ) | |
|
Har du skrapat rent motornumret och kollat vad det står där ?? "84" som du hittat kanske inte har nått med borret att göra, för på min står det som sagt "86" |
|
|
Nu har jag kollat lite extra på min motor och en lös 325 motor från -86 som jag har stående. -86an har en fyrkantig som det står 2,5 på toppen. Märkningen vid motornumret är 25 E6 alltså 2,5 liter utan katalysator. 5 cm åvanför oljestickan står det "84" Längre bak på samma sida längst upp mot toppen står det "86" På min egen motor från -88 står det samma sak fast 25 6K. |
|
| Siffran "84" finns även på 320 motorn, kollade just på polarens bil. | |
| tack isåkare och alla andra som hjälpt mig, då är saken klar. det är en 320 rakt igenom :Dfår la bli att försöka leta reda på en 325 motor och sedan bygga turbo på den då :9 mvh | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.