|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Jag undrar om miljölackerna inte presterar bättre än så här? Men rimligtvis finns det väl tillverkare som lyckats bättre än BMW, även om jag inte lusläst Volvo el. Audiforum.. | |
| Förresten 4-5 dagar för att byta lucka?? | |
| Anders: Egentligen skulle dom lackat och förberett luckan så skulle jag komma dit och få den monterad. Men jag har en av dom svårare lackerna och därför vill dom ha bilen för se så det inte blir nyansskillnad. | |
|
Undrar om det tillverkas 3 st extrapar dörrar och luckor till varje ny BMW nu för tiden? Måste ju kosta företaget hur mycket som helst och byta dörrar, luckor, lister och motorhuvar? Varför fixar dom inte rostskyddet istället? Antingen är det bara vi i Sverige som har detta problem och då kan jag förstå att det inte bär sig ekonomiskt att förbättra rostskyddet, men förekommer problemen på andra håll i världen så borde dom väl göra något åt det. Sverige är väl näst intill en obetydlig marknad för en tillverkare som BMW så det är väl att hoppas för mycket att dom skulle fixa rostskyddet. Köper jag en ny E90 så kommer jag lämna in den på rostskyddsbehanling innan jag trycker på startknappen första gången. /L |
|
| Frågan är om en rostskyddsbehandling hjälper mot en blåsa som den Maccan verkar fått. Tror dagensproblem ligger mycket i vattenbaserade lacker i kombination med grundfärg och galvanisering. | |
|
Jo kanske, men då borde Audi, Volvo mfl. har liknande problem? Miljölack måste väl alla tillverkare använda i dagsläget? /L |
|
|
Har haft en Ford Mondeo -02 i jobbet och på den fick vi byta alla dörrarna, bagageluckan och motorhuv (+ 2 motorer) så visst har andra tillverkare problem... Mvh Jens |
|
| Alla borde väl vara pressade under samma krav, men det verkar som om olika tillverkare lyckas olika bra. Är nog som du säger Leffo, att marknader med svårare klimat är för små för att ägna någon större uppmärksamhet. Ändå talar ju Programmer om entusiastskötta, sommarkörda bilar (E39) med de specifika problemen. | |
|
Det som förbryllar mig extra är om man granskar nya och gamla tester av blandade BMW modeller, så får oftast rostskyddet beröm!? Rostskyddet skall alltså hålla hög/mkt hög klass enligt testarna. tom. en kritisk tidning som Vi bilägare håller BMW:s rostskydd hög kvalitet?! Lite märkligt är det ialla fall... /L |
|
| Jag tror "Rostskyddsmetoder" som utför Vi Bilägares granskningar har tittat på klassiska problemområden som Vaxskydd, innerskärmar, skärmkanternas utformning o.s.v. Dom har inte tittat på lacker och galv (mer än tjockleken) Det går ju fint att göra accelererade korrosionsprover i saltdimma och liknande om man vill. Mercedes W210 hade från början högt betyg i samma test. | |
|
MB W210 oj då? Då måste det finnas felmarginaler i testet. W210 måste ändå vara en måttstock på hur illa det kan gå. /L |
|
| W210 hade 4 poäng från början. Dålig vidhäftning på lack nämns, liksom enkelsidig galv. Hur går det till? Mercorna verkar inte ha doppats i konventionellt bad i alla fall. Har en W123 hemma som är finare än många W210:or utan galv på någon sida :) Troligen var lackerna flyktigare soppor förr. | |
|
Nu är det ny baklucka och ny lack på den inkl. ett hårstrå. I dagarna skall även b-stolpens svarta list bytas. detta dröjde eftersom den första listen man fick var bucklig. Synd att säga att man har turen med sig. |
|
|
Det känns som vi vandrat på den här stigen tidigare, då med E46? /L |
|
| Har stirrat mig blint idag och gått igenom hela bilen, allt ok än så länge..hoppas att denna tråd hålls levande.. | |
| Jag tycker du skall hoppas att tråden dör ut istället, p.g.a brist av fler rapporterade fall.. | |
| Tråden skall hållas levande så att andra med E90 kan uppmärksammas, detta kan vara ett större problem än enstaka fall.. | |
| Gjorde en grundlig bodycheck på min, inga konstigheter så här långt... | |
|
Åh...upptäckte när jag tvättade bilen att jag också har en bubbla på B-stolpen (det svarta), typ 3mm i diameter precis i kanten av stolpen. Hur gick det för dig Macckan, tog BMW det på garantin eller fick du pynta själv? |
|
|
Tja! Ska nu blåsa lite nytt liv i den här tråden. Mitt vänstra backspegelsfäste bubblar och flagnar den svarta lacken. Är det någon annan som haft problem med detta? Någon som fått det åtgärdat? I värsta fall är det ju bara att montera av backspegeln och ta den med fästet till lackeraren, blästra och lackera! Men det vore ju trevligt om BMW ville stå för kalaset...en 3 år gammal bil ska inte ha samma problem som volvo hade på 740:n 84-91! Visst borde man lärt sig på BMW? I övrigt måste jag ju säga att det verkar klara sig bra med rostskyddet.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.