|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Har sett att jag har ett litet märke på min dörrstolpe (förardörren) på det svarta partiet. Ser ut som det är någon typ av korrision under det svarta partiet. Det är som en liten rostbula. Någon som har haft detta på sin E90 eller vet något om detta? // Markus | |
|
Säg inte att rosthistorien upprepar sig på E90 nu!?? (tar mig för pannan och blundar) /L |
|
|
Ja håller med Leffo....det var ju mörker med E46:an jag hade tidigare... Nu blir jag rädd... :/ |
|
| Huga! Hemska tanke..... | |
|
Världen håller andan! :( Jag har inte hört någon annan rostrapportering från E90 eller E60 också för de delen... Vi hoppas detta är en isolerad företeelse.. /L |
|
|
Angående E60 så var det ju någon här på forumet som jobbade på en skrot som hade spolat bort kittningen med högtryckstvätt på en E60-dörr och hittat rost därunder. Men det är det enda jag hört och källan är väldigt obekräftad. Dock är ju E60:n fem år nu och på fem år dök ju många fler problem upp på E46 och E39. BMW behöver inga fler sådana problem, men det är ju inte ovanligt att typfel på BMW går i arv till nästa generation så.. |
|
| Skall se om jag hinner förbi BMW idag och se vad dom säger. Fortsättning följer... | |
|
Jag ser framför mig hur den röda telefonen ringer på BMW:s styrelserum. En svettig darrande hand lyfter luren sakteliga. – Hallo Rost? alle Maßeinheiten alarmieren voll !! – Halten Sie dieses Geheimnis innerhalb dieses Raumes. Finden Sie und halten Sie diesen Autoinhaber fest und werden! – Sie ihn und das Auto los – Lassen Sie es schnell geschehen!!! Sedan åker garageportarna upp på det inglasade huvudkontorets garage, och 12st svarta X5:or med tonade rutor drar iväg i ilfart mot Maccans hemadress på ett dunkelt uppdrag.... ;) /L |
|
| Leffo: lol :-) | |
|
Leffo: Om man ändå hade haft en sådan fin service =) När jag kom dit hade karossverkstaden stängt. Blir en sväng dit imorgon bitti. Såg att det svarta partiet på dörrstolpen är utbyttbart så det känns en aning bättre. Återkommer imorgon... |
|
|
Macckan : Jag tror inte att Leffo menade "service" i ordets egentliga bemärkelse med dunkelt uppdrag. :) Förövrigt så jag en svart X5 med tonade rutor idag. Undrar var den är på väg... Skämtåsido, låter otäckt med rost på en E90. |
|
|
Har korrision på dörrstolpen (svarta listen) på förrardörren och rätt mycket under vänster backspegel (svarta kåpan).. Min BMW återförsäljare i Danmark säger att detta inte täcks av rostskyddsgarantin, då det är "på-monterade-delar"... Jag har tagit bilder på det, och skickar det vidare till BMW Danmark. Förnekar de sig att hjälpa blir det ett mail till BMW Sverige (där vi köpt bilen ny).. Tvättade bilen ren och fin ikväll, och har inte någon antydan till E39/E46 rost någonstans. BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
| BMWs goodwill på rostgarantin har ju tidigare bara täckt rost på karosseriet. På E46 har ju ofta de svarta sidolisterna på dörrarna fått rostangrepp och då är det blankt nej. Å andra sidan var dessa inte särskilt dyra, ett par hundringar, och ganska lätta att byta. Hoppas att det löser sig i detta fall med. | |
|
Detta skrev jag i en annan trå utan ett enda svar. Var inne hos min lokala BMW handlare igår, när jag gick förbi en E90 från -05 såg jag konstiga bubblor i lacken på högra listen till framrutan. Tittade även på ytterligare 3 bilar och samma bubblor på alla. Är detta lackad ALU? Någon annan som har sett detta? Har någon sett rost någon annan stans på E90? /Nicklas |
|
|
Då har man vart på bmw. Ang. den svarta listen på dörrens b-stolpe så gällde inte rostskyddsgarantin. Han förklara att dessa lister på dörrarna och listerna som går över taket inte omfattas av rostskyddsgarantin. Detta tycker jag är jävligt störande. Inte för att jag inte kan köpa den nya listen och byta, men är det rostskyddsgaranti så är det. Man skall inte kunna skriva ifrån sig ansvaret. Frågan är dock, vart står detta? så att jag som konsument kan veta vad som gäller och inte gäller. Förbannat dåligt på en bil som kosta 400k ny! Jag trodde jag köpte kvalité? När jag även var inne på bmw så visa jag upp en liten blema på insidan av bakluckan som jag noterat. Med lite skrapande på "bleman" så var det vitt under, så det fanns ingen rost men däremot har ju nån reaktion med lack, galvanisering och troligtvis fukt uppstått. Det forograferades och skall skickas iväg för behandling av de som håller i rostskyddsgarantin. Detta var dock den första E90in med en sådan "skada" verkstadsgubben hade sett. Så låt oss hoppas att ni andra har lite bättre tur med era E90. |
|
|
Maccan : Fick du någon prisuppgift på den svarta listen? Det är minst sagt uselt att en bil i 400-tusenkronorsklassen börjar rosta efter tre år. Måste kolla exakt hur rostskyddsgarantin är formulerad. Agående lackskadan borde den täckas av lackgarnatin som BMW numer har. Om lacken bubblar sig och det inte är rost eller yttre åverkan så måste föutsättningarna för bubblan funnits från början. Måste hem och tvätta av samt undersöka hela bilen! :-) Huga.... |
|
|
Bones: Mattsvart: 145:- , Blanksvart 255:- Frågan är dock om man byter fram om man skall byta den på bakdörren också, tänkte på nyansskillnaden. |
|
| Vilken list menar du? B-stolpen eller? | |
|
Macckan: Sa han(bmw) varför inte de delarna INTE ingick i rostskydds garantin? |
|
|
Japp, B-stolpen. Nu ringde bmw:s karossverkstad och det blir ett byte av hela b-luckan. Tyvärr blir man av med bilen i 4-5 dagar och utan lånebil (kasst när det är garantijobb!). Vad jag är positivt överraskad över är att dom hörde av sig så snabbt och tar den redan nästa vecka. Hoppas nu lacken blir bra utan nyansskillnad. Nu är även en ny list till b-stolpen beställd. Om en 2 v kanske man har en rostfri bil av årsmodell 05 =) |
|
|
starre: Nej, bara att bmw sen länge avsagt sig ansvaret från dom delarna. Jag kontra med att vore det inte bättre om dom lärde sig att göra dom bättre. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.