AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
8.085

Ryck vid konstant fart - varför ?

Sida 3 av 3
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Skönt o höra =)

Bilen =)
Länk
bm
446
bmwtok
3-d 120iM
De kunde inte hitta några fel alls på bilen.
Vi får väl se om det kommer komma en återkallning senare.
bmwtok

Jag lämnade in min bil och samma sak där, dom kunde inte hitta något problem.
Jag vägrade hämta ut bilen förens ryckningen var borta, enligt dom så var bilen tillverkad så men det gick jag inte på för fem öre. Till slut fick dom göra det stora testet och fick ett meddelande från Tyskland som förklarade att det var något fel med en pryl som laddar upp trycket i turbon. Dom bytte den och ryckningarna är nu borta.

Ligg på så innåt helvete för annars gör dom inte ett skit med bilen.
120d
Har alltid blivit bra bemött på BMW verkstan men BMW kvalite .... Vad är det?
bm
446
bmwtok
3-d 120iM
More, jag har ingen Turbo i min 120i så det kan inte vara problemet.
Jag vet att 120i inte har någon turbo.
Vad jag vill få sagt är att du ska ligga på dom väldigt mycket för att få problemet löst. Min verkstad bad mig vänta på en återkallning som man då inte hadde en aning om när den skulle komma.
Dom kan fixa problemet, dom är bara lata.
Jo
114
JohanF
120iM E87 -08
De bytte kamaxelgivare på min och sa att de gjort det på en tidigare 120i och att det löste problemet. Men min bil rycker och har sig fortfarande. Ska väl uppsöka dem på måndag igen (tredje gången på några veckor, yay) så får vi se vad dom kan tänkas boka in tid för denna gång. Den upplevda kvaliteten är just nu extremt låg...

BCR
Funderade länge på att införskaffa en 120i-08. Köpte istället en fabriksny candywhite VW Golf GTI-08 (efter 30 års oavbrutet BMW-ägande!). Mycket underhållande bil!

Konstigt nog lider jag inte av BMW-abstinens ännu...

PS. Enda rycket i GTI,n är när anti-spinn systemet aktiveras...

/Håkan
OO=00=OO
An
72
Angel Eyes
318d Touring -10
Tror jag har fått samma problem, iofs på min 320d. Bilen har rullat klockrent i 1500 mil men nu har jag ryckningar om jag ligger mellan 50-60 km/h på trean eller fyrans växel. Kan även komma vid högre hastigheter om man har låga varvtal. Störigt är det iallafall. Jag ser att instrumentet för momentanförbrukningen rör på sig när det händer. Fundrar på att nolla ECUn även om jag inte tror att det hjälper. Hade bilen inne på verkstaden för byte av en gnisslande fläktrem. Känns som om det har kommit efter det....men det känns ju lite långsökt. Var inget prat om någon uppgradering av programvara...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.