AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
32.238

Någon som vet något om denna E 38

Sida 2 av 2
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
fyror, sexor och åttor finns i alla möjliga bilar, skall man ha nått speciellt får det ju vara en tolva :) (eller tre)
Dessutom är ju ofta en 750 välutrustad.

/Mats J
Någon som varit och kollat på denna? Eller kanske äger/ägt den? Länk
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Bilen Jimi S länkar till ser ruggigt sunkig ut. Kan milen verkligen stämma på den?!?!
Jovisst, men ibland räcker med en helrecond så är bilen som ny, har ju hänt förr att man sett på kort och sedan kommit fram så har man sett att det döljer sig nått fint under skiten.. men vore kul o veta om någon vet något om denna bil som jag skrev, Tråkigt att en del döljer nummerskylten bara, brukar ju vara import i de flesta fall när dom gör så, eller att dom ägt den typ 2 veckor.....
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Den upplänkade 740-98n har varuit ute på blocket i omgångar sedan april-maj förra året.

Först utan bilder och årsmodellen angiven till 99 vilket fick mig intresserad, när jag sedan fick bilderna och såg att det var en pre-facelift kändes den inte så intressant för begärt pris, som sagt ser den inte speciellt välskött ut heller.. Vet dock inget mer om den än så

Länk

BMW CS #5139
J.L: Tackar för infon! Du har inte kvar bilderna? tänkte på reg.nr! Någon mer som vet något, gärna som varit o kollat på den.
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Bilen är ju plåtad inne på en bilplåtverkstad, det ger en känsla av att även denna bil varit krockad. Kan åtminstone vara värt att kolla noga om man är intresserad av bilen

/Mats J
Visa användare
393
bmw750ia
BMW520dA (E60) 2008
Köp den om motorn låter ok och bilen går som den ska och inte är en rosthög.
Inga pengar för en juste bil. Kolla vad du får betala för nån rostig Wv Golf eller nåt.

Varningen kan ju ligga i att göra affärer/involvera sig med "Taikon".
Ge inte för mycket personuppgifter mm.

/S
bmw750ia: Nädå, Några affärer med så kallade "Taikon" blir det inte, det har jag fått lära mig av en tidigare bilaffär,

Men hur är kammar o sånt, brukar det vara vanligt att det strular på dessa motorer? något annat bra att veta?
Här finns en facelift.. Länk , ser bra ut! men så mycket pengar kan man väl inte betala?...Fullutrustad? Kan den väl inte vara eller vad tycker ni.. Svårt med priser tycker jag undrar vad den kan stå i?
Den här kanske?
Länk
Inte riktigt min smak, För lång...
Visa användare
393
bmw750ia
BMW520dA (E60) 2008
Dunkel;
Fruktansvärt fantastisk i min smak om det inte hade varit för den svarta, plastiga interiören och fälgarna som jag hade bytt från hans till mina utan tvekan. Face-lift hade varit att föredra, men...
Är den sedan utan parkeringsskador mm. finns det tanke om konvertering från kort till "Lang"
Interiören utan TV,Video mm är att uppskatta i dagsläget. Man får mkt mer av vad man vill ha i dagens IT-butiker av detta (naturligtvis med självinstallation).
-Man installerar själv det man vill ha.

Hur mycket längre är "Lang" egentligen? 4 cm som E65:o´rna idag?
En fråga jag inte tänkt på på länge.

/S
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
14cm skillnad på E38
Länk

Mina bilar: Länk
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99

I länken till denna bil så står det att den är svensksåld, och att det skulle ge väsentligt lägre försäkringskostnader Länk

Frågan är då, stämmer verkligen det, att det är klart dyrare att försäkra en importerad 740 mot en svensksåld? Och gäller det alltså även bilar som nu är ca 10 år gamla och gått 10-15 000 mil och 7-10 år i landet?

Har någon några konkreta exempel?

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
>> Dr T
Ja, tyvärr stämmer det att importbilar är mycket dyrare att försäkra, tex Trygg Hansa skulle ha ungefär 7000 kronor mer om året för halvförsäkring till min 740iA -97.
Min bil har varit i Sverige i fem år och med endast en tidigare ägare.
Riktigt svinaktigt tycker jag, är det verkligen tillåtet att diskriminera importbilar på det viset?

MVH Niklas
Räknas denna som svensk tro?? då det inte verkar varit några ägare i tyskland?

''Här finns en facelift.. [LÄNK] , ser bra ut! men så mycket pengar kan man väl inte betala?...Fullutrustad? Kan den väl inte vara eller vad tycker ni.. Svårt med priser tycker jag undrar vad den kan stå i?''
Jag betalar inte så mycket för min 740 -95 importerad 97. 9000 kr i helförsäkring per år.
Ett konkret försäkringsexempel:
Min 728i '96, i Sverige sen '01. Man 26 år, storstad, 1000 mil, helförsäkring: 6700 kronor per år. Finns det någon svensksåld 728 '96 med liknande villkor?
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Själv betalar jag 7395 kr helår helförsäkring för min 740iL -99 som importerades -00

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.