|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Funderar på att köpa en E38! Såg denna idag på blocket: Länk , Någon som känner till något om denna? Alltid bra med lite tips... | |
| Tycker den ser lite sliten ut, finns många slitna på annons men även en del fina! Du behöver inte betala så mycket mer för ett betydligt finare ex! tex Länk | |
|
Nu gör ju iofs Peter smygreklam för sin egen vagn men det ligger ngt i vad han skriver. För den prislappen kan du hitta finare E38:or än den du länkat till. Och med lite prutmån som Peter säker har verkar den åtminstonde bildmässigt vara ett bättre köp. Det är underbara vagnar med hög kvalitet om de underhålls. Och att underhålla dom kostar lite energi och pengar. En sunkig E38:a är en enormt stor sparbössa att kasta pengar i vilket "din" vagn ger ett första intryck av att vara. Var därför noga och mycket kritisk samt var inte rädd för att pruta rejält. |
|
| Det var ju rätt kassa bilder... | |
| Nja Peter..Känns som det är nått lurt med toppen på din bil... kollat lite inlägg och sett att weiss verkat haft lite problem till o från....sedan sålde han den för 63,000, och med den nya ägaren var det ett väldigt snabbt ägarebyte! Och sedan var det du som inte heller ägt den så länge och haft lite trassel du med med kylet... Är lite försiktig med sådana här problem då jag har haft dessa problem själv med spruckna toppar! Men skicket är ju inget att klaga på vad man kan se på bilderna, Men lycka till med försäljningen iallafall! | |
| Finns ju många liknande E38:or till salu. Känns lite dyrt med 68 000 och 735 är väl den mest udda modellen av E38. | |
| NO Coments Peter Eller! | |
|
-Jimi S! Weiss hade problem med luftningen av kylsystemet, något som händer väldigt lätt bara man öppnar locket till expansionskärlet när bilen fortfarande är lite ljummen. Hur du får det till "en spricka i toppen" är dina spekulationer (du, det är 2 toppar på en V8a btw). Att du sedan kallar ett normalt kylarbyte "mina egna problem" ja det säger väl en del om ditt sätt att resonera. Att byta kylare med jämna mellanrum är något man gör på M62 motorerna eftersom plastgavlarna till kylaren är underdimensionerade och spricker, sök på foumet så kan du läsa en eftermiddag! Angående försäljnings pris av weiss har jag ingen aning om, om det va 63000 så var det det, det va hans affär. Angående ägarförhållandena så är det så enkelt att jag hade en unik bil (M3 Touring E36) vill man ha en sån spelar det ingen roll om man precis köpt en annan mkt fin bil. Själv va jag på jakt efter en E38 i samma veva och föll pladask för skicket, så så var det med den saken! Har någon frågor besvarar jag dom mer än gärna via powerpost! -Sail! Ja visst var det lite smygreklam :) men ville faktiskt bara i princip visa som jag skrev att det finns fina och att det inte skiljer så mycket mellan dessa och vagnar som är "sisådär". |
|
|
Vad man köper och säljer sin bil för är väl varje bilägares ensak? Varför blir folk alltid så griniga när dom tror att man försöker "tjäna" pengar på en bil? Jag har sålt många bilar dyrare än inköp men i 9/10 fall täcker dom extra tusenlapparna inte ens utläggen man haft på bilen i reservdelar osv... Svenska avundsjukan kanske? Mina bilar: Länk |
|
|
För 80.000+ skulle jag inte nöja mig med något mindre än en fin facelift med den vridstarkare/bränslesnålare motorn. Skulle nog leta efter en som har gått mindre dessutom. Kan rekommendera att köpa en bil med navi eftersom det gör livet enklare för dig den dag du vill sälja. Sålde min jättefina -99a för 6 månader sedan som hade gått 15000 mil och som hade mer utrustning än de i länkarna ovan för 84.000 (så du får en ungefärlig hum om vad du borde kunna förvänta dig för pengarna) Lycka till med billetandet och ha tålamod ty det lönar sig.. ---- Rasen nicht reisen |
|
| Kan ju tillägga att jag inte är någon drömmare, inte alls, utan utsatt pris på min är mer som en indikation för en bytesaffär då det är faktiskt det jag helst är ute efter mao oprutat bytes mot oprutat ;) | |
| Peter! Man behöver inte äga en V8 i 6 månader för att veta att det är två toppar på en V8, det vet nog alla! När det gäller en liten spricka i toppen, då kan jag tala om för dig att första gången jag var ute för det var vid vårkanten. Tempmätaren vandrade lite, ibland lite över mitten och ibland lite under, Vattnet ok, på Bmw sa dom byt termostat, problemet fortsatte, Luftade systemet, hjälpte ej, problemet blev värre när det vart varmare ute, nu mitt i sommaren, byt vattenpump sa Bmw, och det gjorde jag. Men problemen fortsatte med att den började nu gå upp riktigt mycket i temp, bytte även kylet, men det hjälpte inte det heller, toppackningen sa bmw, och den byttes, problemet var kvar och jag ledsnade, började köra igång med den på hösten igen dock mindre problem pga att det var ej varmt ute längre! Men det slutade med att fick riva isär allt igen och byta toppen, på den gamla syndes ej någon spricka, utan då hade man fått röntga den. Och som jag sa, har hänt mig två gånger, men då köpte jag bilen sådan för han var osäker på vad det var, men jag visste… att här är det bara att skruva! Men jag fick den billigt så det var inga problem. Och när det gäller din bil Peter, så är det vad Jag tror..inget annat! Så om du säger att det inte är några som helst problem med detta, så lär ju inte nästa ägare efter dig heller få några problem! | |
| Weeman! Att försäljningspriset kom upp här beror på att vi hade vi uppe på annan tråd här där Peter frågade vad vi tyckte om hans annons, så här finns ingen avundsjuka! Helt ointressant om han tjänar eller förlorar på sin försäljning, det som är mycket intressant är ju om bilen är värd pengarna, eller hur! Säljer själv mina bilar både med vinst och oftast förlust, det är ju så..får man en bil billigt då kan man ju sälja den med vinst, enkelt heller hur! Men..dock inte för mycket.. | |
| Nog om detta tjafs! Jack: Jo då..man får hålla ut! Bara att hålla utkik.. | |
|
Denna kan vara värt att titta närmare på Länk Annars tycker jag Peters 735 ser väldigt trevlig ut och kan säkert vara ett bra köp med lite prutning. Det enda jag inte gillar är stereon flip-skärmen Länk BMW CS #5139 |
|
| -J.L Tack, och detsamma din 750 såg väldigt fin ut... är så hooked på E38 så det svider verkligen att behöva sälja. 99-an du länkade till såg verkligen fin ut den med! | |
|
Den här e ju värd att 'slå ett slag för' igen.. Länk! ny säljare |
|
| Fast Carbo i Malmö som säljer den 750:an kanske inte är det bästa stället att köpa bil på. Finns lite skrivet tidigare om dom här som inte imponerar. | |
| Tvättäkta skitfirma som endast säljer tvivelaktiga importvrak. Big no-no alltså! Sök på carbo, autosam, jim-san så finns det en del att läsa. | |
|
Kul med komplimanger om min utsökta smak ;) Vill någon ha info om XWW ang historia, skick, försäljningpris mm så går det bra att fråga mig. Skulle jag köpa E38 idag skulle det utan tvekan bli en 750. Satsa på en sådan Jimi S. Lite offtopic - De flest bilförsäljare tycker naturligtvis att sin egen bil är "finast" och "bäst skick"!!! Inget konstigt med det men jag har lärt mig att ta det med en nypa salt. |
|
| Weiss: Jodå, har faktiskt börjat snegla lite på dom också, har väl tänkt lite så här, att det blir för mäktigt…. med en 750! Men som sagt var..söker för fullt, får väl se var man hittar.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.